Adverteren op LinkedIn: zo doe je dat!

Adverteren op LinkedIn: zo doe je dat!

Er zijn verschillende mogelijkheden om te adverteren. LinkedIn is een social mediakanaal wat vooral zakelijk wordt gebruikt, wat het enorm geschikt maakt als jouw organisatie zich richt op de B2B! In deze blog lees je meer over het adverteren op LinkedIn.

Doelgroep bepalen en targeten

Voordat je ervoor kiest om te adverteren op LinkedIn is het van belang dat je jouw doelgroep bepaalt. Breng in kaart welke personen je wil bereiken met jouw boodschap. Op LinkedIn kun je op verschillende eigenschappen van je doelgroep targeten. Je kunt bedrijven targeten op bedrijfstak, bedrijfsnaam en bedrijfsgrootte. Om personen te kunnen bereiken kun je bijvoorbeeld segmenteren op functie, studierichtingen, scholen en vaardigheden. Je kunt op LinkedIn dus heel specifiek jouw doelgroep instellen.

Een andere vorm van targetting op LinkedIn is Audience Matching. Audience Matching bestaat uit drie vormen:

  • Website retargeting: bij deze vorm komt jouw advertentie terecht bij personen de jouw website al eens bezocht hebben.
  • Account targeting: je kunt bij deze vorm van targeting een lijst met bedrijven uploaden. Dit moeten minimaal 1000 accounts zijn.
  • Contact tageting: bij deze vorm upload je een lijst met e-mailadressen op LinkedIn. Dit moeten minimaal 300 herkende accounts zijn.

Relevante content

Om jouw doelgroep goed te kunnen bereiken is het belangrijk dat je ze van relevante content voorziet. De content moet aantrekkelijk zijn om te lezen. Dat kun je doen door afbeeldingen bij de tekst te plaatsen. Afbeeldingen versterken namelijk de tekst. Je kunt ook meerdere afbeeldingen bij jouw advertentie plaatsen. Weet je niet of meerdere afbeeldingen bij jouw advertentie een positief effect heeft? Ga dat onderzoeken! Je kunt namelijk op LinkedIn monitoren welke advertentie aanslaat bij jouw doelgroep en welke niet.

Insight tag

Door de LinkedIn Insight tag, ook wel vergelijkbaar met Facebook Pixel, kun je zien welke mensen op je website zijn geweest door je advertentie. Er wordt een code toegevoegd aan je website en die wordt doorgestuurd naar LinkedIn. Hierdoor kun je de resultaten van jouw advertenties op LinkedIn meten. Je krijgt op deze manier inzicht in je advertenties.

Tip: voordat je gaat adverteren op LinkedIn moet je er wel voor zorgen dat je bedrijfspagina in orde en up to date is. Op deze manier komt jouw organisatie professioneler over.

 

Wil je graag adverteren op LinkedIn, maar weet je niet hoe? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan en wij helpen je daarbij!