Adverteren op Twitter
Twitter wordt tegenwoordig voornamelijk zakelijk gebruikt. Ben jij actief in de B2B-markt? Dan is twitter een ideaal platform om op te adverteren. In deze blog lees je meer informatie die je kunnen helpen bij het adverteren op twitter.
Iemand zit achter een computer

Twitter wordt tegenwoordig voornamelijk zakelijk gebruikt. Ben jij actief in de B2B-markt? Dan is Twitter een ideaal platform om op te adverteren. In deze blog lees je meer informatie wat je kunt helpen bij het adverteren op Twitter.

Soorten advertenties

Kies je voor adverteren op Twitter, dan heb je de mogelijkheid uit verschillende soorten advertenties. Er bestaan drie advertentievormen:

  • promoted tweets
  • promoted accounts
  • promoted trends

1. Promoted tweets

Bij Promoted tweets kies je ervoor om een bestaand Twitter-bericht te promoten. Met deze aanpak wordt het bericht  door jouw gekozen doelgroep gezien. De kosten van het bericht worden berekend wanneer een gebruiker interactie heeft met jouw geadverteerde bericht. Bijvoorbeeld wanneer een Twittergebruiker jouw bericht retweet of erop replied.

2. Promoted Accounts

Wanneer je voor een Promoted Account kiest, is je doel om zo snel mogelijk meer followers te realiseren voor jouw Twitteraccount. Door middel van Promoted Account breid je jouw netwerk uit met de mensen die geïnteresseerd zijn in jouw onderneming. Je betaalt bij Promoted Account per nieuwe volger.

3. Promoted Trends

Door middel van Promoted Trends speel je in op de actuele gebeurtenissen. Wanneer er een trend plaats vindt, speel je daar met jouw tweets op in. Je brengt tijdens de gebeurtenissen jouw account onder de aandacht bij jouw gekozen doelgroep. De kosten hiervan worden hetzelfde berekend als bij Promoted Tweets.

Doelgroep targeten

Bij het adverteren op Twitter is het van belang dat jouw advertentie bij jouw doelgroep terecht komt. Het segmenteren van jouw doelgroep op Twitter

Je kunt daarvoor je doelgroep op Twitter op verschillende segmenten targeten. Hieronder zie je een paar voorbeelden waarop je jouw doelgroep kunt targeten:

  • demografische gegevens, zoals geslacht en taal
  • geografische gegevens, zoals regio of stad
  • apparaten: via welk apparaat gebruiken ze Twitter
  • zoekwoorden
  • interesse
  • gedrag

Voordelen

Twitter heeft zijn voordelen wanneer je ervoor kiest om op dit platform te adverteren:

  • je kunt zelf het budget voor je advertentie bepalen
  • je kunt je doelgroep zo goed mogelijk targeten
  • snel en groot mobiel bereik

Een tip om te zorgen dat jouw advertentie door jouw doelgroep wordt gelezen: maak gebruik van #hashtags!

 

Wil je meer weten over het adverteren op social media? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan: