Hoe zet je jezelf als advocatenkantoor in de markt?
In onze vorige blog kon je lezen dat je je moet verplaatsen in het hoofd van je potentiële cliënten en na moet gaan welke informatie ZIJ nodig hebben om een goede keuze voor een passende advocaat te maken, bijvoorbeeld op je website. Wat zou ervoor kunnen zorgen dat zij jullie kantoor in vertrouwen nemen en zich realiseren dat jullie echt de beste zijn? 
Vergrootglas op laptop weerspiegelt de vraag hoe advocaten zich in de markt zetten
In een andere blog kon je lezen dat je je moet verplaatsen in het hoofd van je potentiële cliënten en na moet gaan welke informatie ZIJ nodig hebben om een goede keuze voor een passende advocaat te maken, bijvoorbeeld op je website. Wat zou ervoor kunnen zorgen dat zij jullie advocatenkantoor in vertrouwen nemen en zich realiseren dat jullie echt de beste zijn? 

Wees de klant voor

Zorg ervoor dat de potentiële cliënt geen kans krijgt om zelf de voor en nadelen af te wegen of de bewijsvoering rondom jullie expertise te beoordelen, maar wees hem voor. Een praktijkvoorbeeld: stel dat je gaat scheiden en je moet het juridische gedeelte op een passende manier regelen maar geen idee hebt waar of hoe je moet beginnen. Wat is dan de eerste plek waar je dit opzoekt? Juist. Het internet. Een simpele zoekterm als ‘scheidingsadvocaat Groningen’ is meestal genoeg voor de potentiële cliënt om achter enkele antwoorden te komen. Het mooiste is natuurlijk dat jouw kantoor bovenaan het lijstje met zoekresultaten staat, maar hoe je dat voor elkaar krijgt, bespreken we straks.

Laten we er voor nu even van uit gaan dat je inderdaad als eerste of tweede wordt getoond in de zoekresultaten. De kans is dan groot dat deze potentiële cliënt op jouw website terechtkomt, toch? Nu is het jouw taak om te zorgen dat de cliënt vindt wat hij/zij zoekt! Zo moet het duidelijk zijn dat scheidingsrecht een duidelijk gebied is waar jullie in opereren. Het bieden van  een uitleg hoe een standaard proces er aan toe gaat is ook een erg goed idee. Zorg voor enkele goede recensies van voorgaande cliënten. Mensen gaan sneller over tot aankoop van een product of dienst als de medemens positief is.

Publicatie van kennisdocumenten

Een ander goede manier van bewijsvoering aanleveren, is het schrijven en publiceren van kennisdocumenten. Denk bijvoorbeeld aan artikelen met titels: ‘de 10 stappen na een scheiding’, of ‘je gaat scheiden, wat moet je doen?’. Door deze artikelen te schrijven en te plaatsen op je website, geef je in feite ‘gratis’ informatie weg maar laat je tegelijkertijd zien dat je verstand van zaken hebt. Mensen kunnen deze documenten dan downloaden en mochten ze na het lezen van het document met vragen achterblijven, is jouw kantoor de meest logische keuze om te benaderen. Een ander voordeel hiervan is dat dit soort documenten ook gevonden wordt in de zoekmachines, waardoor men automatisch op je site terechtkomt.

Wilt u zeker weten dat uw advocatenkantoor als beste naar voren komt? We gaan graag met u om de tafel om dit met u te bespreken!

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.