Advocatuur: inzicht in uw marketing resultaten
In onze vorige blogs zijn er verschillende voordelen voorbij gekomen van het inzichtelijk maken van uw websitebezoeker. In deze blog staan we stil bij de mogelijkheden van SalesFeed om beter inzicht te krijgen in de resultaten van uw marketing. Tot slot leggen we het begrip liquid content uit en hoe u dat het beste kunt inzetten.
Twee collega's in overleg over marketing resultaten

In onze vorige blogs zijn er verschillende voordelen voorbij gekomen over het inzichtelijk maken van uw websitebezoeker. In deze blog staan we stil bij de mogelijkheden van SalesFeed om beter inzicht te krijgen in de resultaten van uw marketing. Tot slot leggen we het begrip liquid content uit en hoe u dat het beste kunt inzetten.

Het voordeel van beter inzicht in de resultaten van uw marketing

Doordat uw websitebezoekers gefilterd en gecategoriseerd kunnen worden, kan SalesFeed gekoppeld worden aan marketingcampagnes. Er komt meer grip op uw online campagnes en de resultaten ervan; daarmee dus ook op het campagnebudget. Doordat u weet via welke kanalen de bezoeker op uw website terecht is gekomen, kan het campagnebudget efficiënter worden ingezet. Door dit soort inzicht wordt het gemakkelijker om het effect van de door u geïnvesteerde marketing gelden zichtbaar te maken.

Het voordeel van verhoogde relevantie door de inzet van liquid content

Met behulp van de liquid content formule van SalesFeed, kunnen websitebezoekers gerichter worden aangesproken door het tonen van specifieke pagina’s. Een websitebezoeker wordt gefilterd op bijvoorbeeld branchecode of op basis van door u gegeven tag. Met behulp van de liquid content kunt u specifieke content laten zien aan alleen deze groep organisaties. De liquid content kan getriggerd worden vanaf het eerste bezoek aan de website, zonder dat de bezoeker al informatie achterlaat. Op basis van de triggers kan er een gepersonaliseerde pagina/content worden getoond. Door het tonen van content die specifiek gericht is op een bepaalde groep (en die andere websitebezoekers dus niet zien), wordt de ervaring van de websitebezoeker beter dan ooit. Voorbeelden van deze liquid content zijn aangepaste titels, teksten, foto’s, logo’s, pop- ups, etc. Denk bijvoorbeeld aan organisaties uit de eerder genoemde zorgsector waarin bv veel fusies voorkomen. U kunt dan een pop-up tonen met daarop de tekst: “U gaat fuseren? Hier zijn een aantal belangrijke aandachtspunten!” Als de bezoeker dan weer doorklikt, weet u welke organisatie dit klaarblijkelijk interessant vindt, en kunt u gericht contact zoeken.

Conclusie

De toegevoegde waarde van een IP marketing tool zoals SalesFeed ligt bij het herkennen van (potentiële) cliënten, het bieden van op hun situatie toegepaste content/informatie en het beïnvloeden en volgen van hun gedrag op uw website. Hierdoor kunt u uw marketing en verkoopactiviteiten beter toespitsen op de achterliggende vraag die uw websitebezoeker lijkt te hebben. Met alle inzichten die SalesFeed u biedt en door de mogelijkheid van liquid content kunt u verschillende doelgroepen specifiek gaan sturen door uw website en ze leiden naar waar u ze hebben wilt: de contactpagina, de downloadpagina, of misschien de specifieke informatiepagina over het betreffende onderwerp.

Wij zijn er van overtuigd dat de mogelijkheden die IP marketing biedt, niet meer weg te denken zijn in het marketing landschap en zich verder zullen ontwikkelen. Dat betekent dat de advocatenkantoren die nu investeren, de mogelijkheid hebben om voorop te lopen in hun marktbenadering.

Wilt u met uw organisatie meer inzicht in wie er op uw website komt en hoe u hierop kunt inspelen? Wij delen graag onze ervaringen met u en bespreken op welke wijze u hier ook uw voordeel mee kunt boeken.