IP-Tracking header

IP-tracking voor een B2B organisatie

Als bedrijf wil je graag veel bezoekers op je website. Er wordt content en informatie aangeboden, om de bezoeker zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar hoeveel van die bezoekers doen een aankoop, of laten hun gegevens achter? Niet veel, blijkt uit onderzoek. Maximaal 5% van websitebezoekers neemt contact op, of laat informatie achter zoals een mailadres.

Met IP-tracking wordt het mogelijk om ook van die andere 95% gegevens te achterhalen. Zo weet je welke bedrijven er op je website hebben gekeken. Daarop kun je actie ondernemen, zoals het starten van een campagne waarmee je inspeelt op de juiste behoeftes. IP-tracking is een manier van B2B leadgeneratie waarmee je je bedrijf gemakkelijker laat groeien. Omdat IP-tracking en de mogelijke vervolgstappen tijd en aandacht vereisen, kiezen veel bedrijven ervoor om dit uit te besteden. IP-tracking is een van de diensten van Fueld. 

Wat is IP-tracking?

Met behulp van IP-tracking kan je zien welke zakelijke bezoeker zich op jouw website bevindt, aan de hand van het gebruikte IP-adresDat IP-adres is namelijk gelinkt aan bedrijfsnamen en contactgegevens. Dat is ontzettend handig voor leadgeneratie. Je kunt namelijk zien waar, wanneer en waarom diegene op je website was. Je kunt zien welke pagina’s diegene heeft bezocht en hoe lang dat duurde. Zo krijg je dus meer inzicht in het vraagstuk van deze (potentiële) klant, die jij wellicht kan beantwoorden. Deze informatie kan je gebruiken om in te spelen op de behoeftes.

IP-tracking voor een B2B organisatie

IP-tracking is erg geschikt voor bedrijven in de B2B branche. De software voor IP-tracking herkent namelijk op basis van de gebruikte IP-adressen alleen bedrijven, geen personen. Zo krijgt u dus waardevolle informatie over bedrijven die uw website bezoeken. En dat heeft vele voordelen.

Alles weten over IP-tracking?

New call-to-action

De voordelen van IP-tracking voor je organisatie

  1. Je herkent je bezoekers
    Het eerste voordeel ligt voor de hand: je weet welke bedrijven er op je website komen. Zo kan je makkelijk kijken of daar eventueel waardevolle potentiële klanten tussen zitten. Benaderen die jou niet? Dan kan je ze zelf benaderen, met de informatie over hun bezoek(en).

 

  1. Je krijgt inzicht in het gedrag van je klanten
    Met IP-tracking kan je ook het gedrag van klanten in de gaten houden. Zo krijg je meer inzicht in de informatie waar de klant naar op zoek is. Op die manier kan je je klanten nog beter van dienst zijn en gerichter benaderen.

 

  1. Warme acquisitie
    Doordat je al weet waar de behoeftes, interesses en vragen van de potentiële klant liggen, ken je de klant al veel beter. De acquisitie hoeft daardoor niet vanaf nul te beginnen. Zo heb je meer kans dat een lead daadwerkelijk een klant wordt.

 

  1. Inspelen op de contentbehoefte
    Doordat de behoeftes van (potentiële) klanten duidelijker zijn, kan je hierop inspelen met de juiste content of een servicetelefoontje. Zo krijgt de klant content waar diegene behoefte aan heeft, en zal hij of zij jouw expertise hoger inschatten.

 

  1. Hogere webconversies
    Doordat de (potentiële) klantgerichter geholpen kan worden, zal diegene sneller de gewenste actie ondernemen.

 

  1. Inzicht in de doelgroep
    Doordat je kan zien wie er op je website komt, kun je ook checken of dit daadwerkelijk bedrijven uit je doelgroep zijn. Wellicht kom je nog extra interessante doelgroepen tegen door IP-tracking.
Marketing uitbesteden

Fueld als expert op het gebied van IP-tracking

Om het maximale uit IP-tracking te halen, is er aandacht en tijd nodig om dit goed in te stellen en in de gaten te houden. Om deze reden wordt er vaak een specialist ingeschakeld. Fueld kan die specialist voor u zijn. We zetten in samenwerking met u een campagne op, waarmee u de kennis opdoet die u heeft aangegeven. Wij regelen dan verder de details, zodat u zich kunt richten op de opvolging van de interessante bezoekers die zichtbaar zijn geworden.

Zo’n campagne van Fueld begint met het vaststellen van de inrichting. Samen met u kijken we naar uw doelgroep, de vraagstukken die daar leven en hoe uw bedrijf ze kunt helpen. We bepalen wat IP-tracking voor uw bedrijf zou moeten opleveren en wat de vervolgstappen op bepaalde acties van bezoekers moeten zijn. Vervolgens regelen wij de details van de IP-tracking en zorgen we voor een periodiek inzicht in de resultaten. Waar nodig scherpen we dan de campagne aan. Zo hoeft u zich er verder niet druk om te maken!

Wilt u meer weten over hoe IP-tracking in zijn werk gaat, of bent u benieuwd wat Fueld voor uw bedrijf hierin kan betekenen? Neem gerust contact met ons op! We gaan graag met u in gesprek.

Starten met B2B IP-tracking?

New call-to-action