IT-MARKETING

Conversie optimalisatie bureau

Zit je te springen om meer kwalitatieve leads? Ontdek hoe je met conversie optimalisatie door Fueld je conversie verhoogt en je rendement boost.

Geen nieuws missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.

We beloven je niet te spammen!

Subscribe

Wil jij ook meer resultaat uit je website halen door meer bezoekers klant te laten worden?

 

  • Verhoogde conversie van lead naar klant
  • Verbeterde klantinzichten
  • Meer rendement uit je website

Wat doet een conversie optimalisatie bureau?

Fueld heeft als online marketing bureau met focus op conversie ratio optimalisatie (CRO) — ook wel gewoon conversie optimalisatie genoemd — diepgaande kennis over het meten en optimaliseren van jouw conversies op je website. Hierdoor haal je meer waarde uit je bestaande website bezoekers en verhoog je de efficiëntie van je online marketinginspanningen. Onze werkwijze om de conversie ratio te verhogen heeft drie verschillende aandachtspunten:

Analyse van gebruikersgedrag

We stellen vast hoe de gebruikers jouw website gebruiken en waar ze vastlopen of afhaken. Zo kunnen we de mogelijke verbeterpunten aangeven om je doelstellingen te behalen als het gaat om de resultaten van je website.

Optimalisatie van gebruikerservaring

We verbeteren de laadsnelheid, gebruiksvriendelijkheid, navigatie en toegankelijkheid van je site. En natuurlijk ook die cruciale landingspagina’s die voor de conversie zorgen.

A/B-testen

Door verschillende versies van webpagina's te testen bepalen we welke knoppen, afbeeldingen, teksten of lay-outs het beste presteren en het effect van je campagnes verhogen. Met A/B-testen krijg je inzicht in het effect van de verschillende varianten.

 

Waarom een conversie optimalisatie bureau inschakelen?

Onze gespecialiseerde kennis zorgt voor meetbare resultaten. We analyseren met objectieve blik je website en vertalen dit naar concrete verbeterpunten.

Dat leidt tot kostenbesparing en een verbeterde ROI (Return on Investment), zonder dat je daar jouw eigen marketing capaciteit op in hoeft te zetten. Jouw marketing team heeft het immers al druk genoeg om je business development activiteiten te ondersteunen.

 

Conversie optimalisatie uitbesteden

Conversie optimalisatie is een strategisch onderdeel van online marketing. Of je nu tijd, geld of andere middelen hebt geïnvesteerd in je website of online marketingcampagnes, het verbeteren van het aantal conversies zorgt voor een grotere opbrengst van je investering en maximaliseert de impact ervan. Kortom, een hogere conversieratio resulteert in een betere ROI.

Met conversie optimalisatie op je website haal je dus meer waarde uit je bestaande website bezoekers. Ook verhoog je hiermee de efficiëntie van je digitale marketing inspanningen, zeker als het gaat om concurrerende markten.

Omdat conversie optimalisatie een vakgebied is met vele specialismen en ook nog eens een continu proces is, kun je overwegen om hiervoor een online marketing bureau in de arm te nemen. Zij kijken niet alleen naar de mogelijkheden van je website, maar vooral ook naar de mogelijkheden die een effect hebben op het bereiken van je doelen, zoals bijvoorbeeld een verbeterde gebruikerservaring. Op die manier kun je een hogere conversie realiseren.

De CRO-specialisten van Fueld verdiepen zich voortdurend in de ontwikkeling van het vakgebied en het gedrag van website bezoekers. Daarom kunnen we snel tot de kern van de verbeteringen komen en deze implementeren. Hiervoor werken we met geavanceerde tools als het gaat om testen en analyseren — tools die onze klanten vaak niet tot hun beschikking hebben.

 

Veelgestelde vragen over conversie ratio optimalisatie

Wat is een conversie?

Conversies zijn bezoekers van je website die daar de gewenste acties uitvoeren waarvoor de pagina bedoeld is. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen harde en zachte conversie.

Harde conversies zijn acties van de website bezoeker die een directe bijdrage aan je omzet leveren. Denk hierbij aan een bestelling van een product of een inschrijving voor een betaald evenement.

Zachte conversies zijn conversies die niet direct geld opleveren, maar je potentiële klanten wel een stap verder brengt in de customer journey, bijvoorbeeld het downloaden van een whitepaper, het aanvragen van een sample of het invullen van een contactformulier.

Het conversiepercentage geeft het percentage bezoekers weer dat deze gewenste actie doet ten opzichte van het totaal aantal bezoekers op je website.

Wat is een goed conversiepercentage?

Een goed conversiepercentage varieert per bedrijf. Het is daarbij belangrijk de kosten van acquisitie en de verwachte waarde van de klantrelatie (Customer Lifetime Value) tegen elkaar af te zetten, zodat je kunt bepalen of jouw conversiepercentage voldoende is om winstgevend te blijven

Onze tevreden klanten ervaren een verbetering tot wel 10% als het gaat om genereren van leads, terwijl het algemeen gemiddelde percentage rond de 2% ligt.

Wat kost een conversie optimalisatie bureau?

Het zal je niet verbazen dat de investering in het doorvoeren van optimalisaties op je website afhankelijk is van je situatie. Meerdere factoren spelen hierin namelijk een rol, zoals de complexiteit en de grootte van je website, de kosten voor software die wordt gebruikt bij de data-analyse en verbetering en de aard van de samenwerking.

De initiële analyse wordt meestal doorbelast op basis van de te besteden tijd. De verbeterslag kan vervolgens worden uitgevoerd op projectbasis of op basis van een maandabonnement. Dat laatste varieert tussen de 1.000 en 7.500 euro per maand, afhankelijk van de impact, de gewenste rapportage en de testen en verbeterslagen.

 

VERGROOT HET ONDERNEMEND VERMOGEN VAN JOUW ORGANISATIE

Team Fueld staat voor je klaar.

 

Lees ook:

Gerelateerde berichten