Inspelen op de contentbehoefte van uw doelgroep
Een goede aanpak voor de online mogelijkheden is nodig, aangezien er tegenwoordig enorm veel bij zijn gekomen. Inzicht in de behoeftes van potentiële klanten is daarbij erg handig, hiermee kan namelijk de content aangepast worden op basis van de gegevens van websitebezoekers.
Man bezig op tablet met content

Een goede aanpak voor de online mogelijkheden is nodig, aangezien er tegenwoordig enorm veel bij zijn gekomen. Inzicht in de behoeftes van potentiële klanten is daarbij erg handig, hiermee kan namelijk de content aangepast worden op basis van de gegevens van websitebezoekers.

Dit kan verkregen worden door gebruik te maken van een zogenaamde IP-marketing tool die inzicht geeft in uw websitebezoekers. Deze inzichten geven u een aantal voordelen.

Het voordeel van inspelen op de content behoefte

Wanneer bekend is waar de behoeftes van potentiële klanten liggen en welk pad zij door de website nemen, kan de content op de website hierop aangepast worden. Er is immers bekend wie de websitebezoeker is en waar zij binnen de website op klikken en navigeren, en dus wat hun contentbehoefte is.

Wanneer de content optimaal aansluit op de informatiebehoefte (contentbehoefte) van de websitebezoeker, zal deze uw expertise op het vlak waar zijn vraag ligt, hoger inschatten en zal het vertrouwen in uw organisatie toenemen. De klantervaring wordt verbeterd en de relatie versterkt.

Het voordeel van inzicht in de doelgroep

Salesfeed biedt de mogelijkheid om websitebezoekers te identificeren. Met behulp van het IP-adres wordt herkend uit wat voor type organisatie uw websitebezoek bestaat. Door deze identificatie (met behulp van de Kamer van Koophandel branchecodes) wordt het inzichtelijk of de websitebezoekers ook daadwerkelijk binnen de doelgroep vallen waar op gefocust wordt.

Salesfeed geeft deze inzichten weer in de vorm van een lijst met bedrijfsnamen. In deze lijst worden ook het aantal sessies, het aantal bezochte pagina’s en de tijdsduur van het bezoek vermeld. Daarnaast staat een datum en tijdsaanduiding van het eerste en laatste bezoek vermeld. Door deze uitgebreide informatie wordt er duidelijk in beeld gebracht uit welke segmenten uw websitebezoek bestaat. Indien gewenst en nodig, kan de content hier ook weer op aangepast worden.

Wilt u zeker weten hoe u met uw organisatie kunt inspelen op de contentbehoefte van uw doelgroep ? We gaan graag met u om de tafel om dit met u te bespreken!

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.