Content marketing

Content marketing succes

Content marketing, succesvolle B2B organisaties met een specifiek kennisgebied kunnen eigenlijk niet meer zonder. Een goede online strategie inclusief content strategie en een passend content marketing plan leiden tot succesvolle leadgeneratie, hogere conversie en een beter cross sell percentage.

Het maken van goede branded content die in de verschillende kanalen ook als online content kan worden toegepast, is deel van de oplossing.

Content marketing resultaat

  • Gekwalificeerde leads
  • Hogere conversie
  • Hogere cross sell ratio
  • Meer inzicht in de doelgroep
  • Verhoging marketing efficiency
Content marketing voordelen
Resultaat

Een bestuurbaar marketing resultaat, over kanalen, campagnes en doelgroepen heen.
De content marketing betekenis voor uw organisatie is straks niet meer weg te denken.

Positionering

De positie in de markt wordt versterkt door het succes van de content marketeer.
Delen van kennis en ervaring via relevantie content versterkt uw positie als expert en creëert onderscheidend vermogen.

Conversie

De content betekenis voor een succesvolle conversie is erg hoog.
Aantrekkelijke content met de juiste inhoud converteert, of het gaat om clicks, downloads, adresgegevens of afspraken.

Loyaliteit

Het delen van kennis en ervaring met bestaande klanten versterkt de loyaliteit.
Want cross selling bij bestaande klanten levert meer op dan alleen geld.

Resultaat

Een bestuurbaar content marketing resultaat, over kanalen, campagnes en doelgroepen heen.
De content marketing betekenis voor uw organisatie is straks niet meer weg te denken.

Vesterking positionering

De positie in de markt wordt versterkt door het succes van de content marketeer.
Delen van kennis en ervaring via relevantie content versterkt uw positie als expert en creëert onderscheidend vermogen.

Conversie

De content betekenis voor een succesvolle conversie is erg hoog.
Aantrekkelijke content met de juiste inhoud converteert, of het gaat om clicks, downloads, adresgegevens of afspraken.

Loyaliteit

Het delen van kennis en ervaring met bestaande klanten versterkt de loyaliteit.
Want cross selling bij bestaande klanten levert meer op dan alleen geld.

Stappen voor succesvolle content creatie

Om uw verwachtingen omtrent de content te overtreffen, zetten we de volgende stappen:

  • Vaststellen informatiebehoefte doelgroepen
  • Vaststellen onderliggende thema’s
  • Vertalen thema’s naar converterende content
  • Keuze content kanalen
  • Keuze content verschijningsvormen
  • Outline van de inhoud opstellen
  • Realisatie van de inhoud
  • Opmaken van de content
  • Pixelperfect maken van de inhoud

Hierbij maken we gebruik van beschikbare huisstijl elementen, of creëren we een geheel nieuwe content stijl voor uw organisatie.

We passen de taakverdeling  aan de mogelijkheden van de organisatie aan qua beschikbare capaciteit en kennis.

Content marketing planning

Laatste nieuws

Instagram product tagging
Instagram product tagging: hoe werkt het?
Met de nieuwste update van Instagram is het mogelijk om als bedrijf producten te taggen in een geplaatst bericht. Hierdoor zit je niet meer vast aan de ‘Link in bio’ maar kan je door middel van product tagging producten in de post taggen. Heel handig! Maar hoe begin je met product tagging?
Hypertargeting
Trend 2018: Hypertargeting
In de blogreeks over de verwachte trends voor het aankomende jaar hebben we al een aantal trends toegelicht, in deze blog gaan we in op de hypertargeting trend: de focus op doelgroepen op basis van individuele klantprofielen.
Mobiel gebruik
Trend 2018: Mobiel gebruik
Het mobiel gebruik blijft groeien als het gaat om het gebruik binnen het marketingdomein. Het gebruik van mobiel als het gaat om zoekopdrachten via websites en het gebruik van social kanalen via de mobiele apps zal blijven stijgen in 2018. In 2017 heeft 76% van de smartphone gebruikers hun device gebruikt om een zoekopdracht op internet uit te voeren. (MarketingFacts).

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?