Content marketing

Content marketing succes

Eén van de meest succesvolle marketing keuzes die een B2B organisatie die zich wil onderscheiden, kan maken binnen een online marketing strategie.

Hierbij wordt: ofwel de gehele content marketing campagne uitbesteed, ofwel in een gezamenlijke inspanning met de eigen marketing afdeling gerealiseerd. Meestal is deze keuze gebaseerd op de eigen beschikbare capaciteit en kennisniveau.

Met als resultaat

  • Gekwalificeerde leads
  • Onderscheidend vermogen
  • Bestuurbare marketing investering
  • Toegevoegde waarde voor de doelgroep
  • Aantrekkelijke content
Voordelen professionele content creatie
Bestuurbaar resultaat

Een content marketing campagne is uitermate meetbaar. Over kanalen, campagnestappen, doelgroepen als ook individuele uitingen. Daarmee krijg je een bestuurbaar resultaat en leermomenten naar de toekomst.

Vesterking positionering

De positie in de markt is afhankelijk van het beeld dat de doelgroep krijgt. Delen van kennis en ervaring via relevante content versterkt uw positie als expert en creëert onderscheidend vermogen.

Converterende content

Aantrekkelijke content met de juiste inhoud converteert. Of het nu gaat om clicks, downloads, adresgegevens of afspraken, met de juiste content liggen de gewenste resultaten binnen handbereik.

Loyaliteit

Het delen van kennis en ervaring met de bestaande klanten versterkt de loyaliteit. Gecombineerd met specifieke, op doelgroepen gerichte klantaanbiedingen levert dit succesvolle cross sell resultaten op.

Bestuurbaar resultaat

Een content marketing campagne is uitermate meetbaar. Over kanalen, campagnestappen, doelgroepen als ook individuele uitingen. Daarmee krijg je een bestuurbaar resultaat en leermomenten naar de toekomst.

Vesterking positionering

De positie in de markt is afhankelijk van het beeld dat de doelgroep krijgt. Delen van kennis en ervaring via relevante content versterkt uw positie als expert en creëert onderscheidend vermogen.

Converterende content

Aantrekkelijke content met de juiste inhoud converteert. Of het nu gaat om clicks, downloads, adresgegevens of afspraken, met de juiste content liggen de gewenste resultaten binnen handbereik.

Loyaliteit

Het delen van kennis en ervaring met de bestaande klanten versterkt de loyaliteit. Gecombineerd met specifieke, op doelgroepen gerichte klantaanbiedingen levert dit succesvolle cross sell resultaten op.

Stappen voor succesvolle content creatie

Om uw verwachtingen omtrent de content te overtreffen, zetten we de volgende stappen:

  • Vaststellen informatiebehoefte doelgroepen
  • Vaststellen onderliggende thema’s
  • Vertalen thema’s naar converterende content
  • Keuze content kanalen
  • Keuze content verschijningsvormen
  • Outline van de inhoud opstellen
  • Realisatie van de inhoud
  • Opmaken van de content
  • Pixelperfect maken van de inhoud

Hierbij maken we gebruik van beschikbare huisstijl elementen, of creëren we een geheel nieuwe content stijl voor uw organisatie.

We passen de taakverdeling  aan de mogelijkheden van de organisatie aan qua beschikbare capaciteit en kennis.

Content marketing planning

Laatste nieuws

Zakenvrouw bezig op laptop met identificeren websitebezoeker met behulp van Salesfeed
Verhoog omzet door inzicht in websitebezoek: 7 tips
De meeste organisaties krijgen bezoekers op hun website. De ene organisatie meer dan de andere. Een deel van de organisaties is inmiddels al wel zo ver dat de mogelijkheden van Google (Analytics, Adwords en retargeting) gebruikt worden. Maar er is veel meer, want een groot deel van de organisaties doet vanuit marketing perspectief onvoldoende met de kennis die kan worden opgebouwd vanuit het website bezoek.
Working in office situation with sales feed
Salesfeed: weten wie uw website bezoekt
Bij Fueld zetten we Salesfeed al een aantal jaren in om goed inzicht te krijgen in onze eigen bezoekers. Daarnaast zijn we in staat om de bezoekers op een passende manier van informatie te voorzien. De ervaring die we hiermee hebben opgedaan, delen we graag met anderen. In dit artikel gaan we in op een aantal mogelijkheden, zodat u een goed onderbouwde keuze kunt maken of Salesfeed in uw online marketing en leadgeneratie activiteiten past.
Man bezig met
Advocaten: verhoog uw webconversies
Inzicht krijgen in uw websitebezoeker brengt verschillende voordelen met zich mee. Op basis van deze informatie hoeft u minder, of zelfs geen koude acquisitie meer te doen. Daarnaast zullen de webconversies toenemen omdat u beter kan inspelen op de vraag van de (potentiële) cliënt. En tot slot staan we stil bij het voordeel van inspelen op de contentbehoefte van de (potentiële) cliënt.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?