Content marketing

Content marketing succes

Eén van de meest succesvolle marketing keuzes die een B2B organisatie die zich wil onderscheiden, kan maken binnen een online marketing strategie.

Hierbij wordt: ofwel de gehele content marketing campagne uitbesteed, ofwel in een gezamenlijke inspanning met de eigen marketing afdeling gerealiseerd. Meestal is deze keuze gebaseerd op de eigen beschikbare capaciteit en kennisniveau.

Met als resultaat

  • Gekwalificeerde leads
  • Onderscheidend vermogen
  • Bestuurbare marketing investering
  • Toegevoegde waarde voor de doelgroep
  • Aantrekkelijke content
Voordelen professionele content creatie
Bestuurbaar resultaat

Een content marketing campagne is uitermate meetbaar. Over kanalen, campagnestappen, doelgroepen als ook individuele uitingen. Daarmee krijg je een bestuurbaar resultaat en leermomenten naar de toekomst.

Vesterking positionering

De positie in de markt is afhankelijk van het beeld dat de doelgroep krijgt. Delen van kennis en ervaring via relevante content versterkt uw positie als expert en creëert onderscheidend vermogen.

Converterende content

Aantrekkelijke content met de juiste inhoud converteert. Of het nu gaat om clicks, downloads, adresgegevens of afspraken, met de juiste content liggen de gewenste resultaten binnen handbereik.

Loyaliteit

Het delen van kennis en ervaring met de bestaande klanten versterkt de loyaliteit. Gecombineerd met specifieke, op doelgroepen gerichte klantaanbiedingen levert dit succesvolle cross sell resultaten op.

Bestuurbaar resultaat

Een content marketing campagne is uitermate meetbaar. Over kanalen, campagnestappen, doelgroepen als ook individuele uitingen. Daarmee krijg je een bestuurbaar resultaat en leermomenten naar de toekomst.

Vesterking positionering

De positie in de markt is afhankelijk van het beeld dat de doelgroep krijgt. Delen van kennis en ervaring via relevante content versterkt uw positie als expert en creëert onderscheidend vermogen.

Converterende content

Aantrekkelijke content met de juiste inhoud converteert. Of het nu gaat om clicks, downloads, adresgegevens of afspraken, met de juiste content liggen de gewenste resultaten binnen handbereik.

Loyaliteit

Het delen van kennis en ervaring met de bestaande klanten versterkt de loyaliteit. Gecombineerd met specifieke, op doelgroepen gerichte klantaanbiedingen levert dit succesvolle cross sell resultaten op.

Stappen voor succesvolle content creatie

Om uw verwachtingen omtrent de content te overtreffen, zetten we de volgende stappen:

  • Vaststellen informatiebehoefte doelgroepen
  • Vaststellen onderliggende thema’s
  • Vertalen thema’s naar converterende content
  • Keuze content kanalen
  • Keuze content verschijningsvormen
  • Outline van de inhoud opstellen
  • Realisatie van de inhoud
  • Opmaken van de content
  • Pixelperfect maken van de inhoud

Hierbij maken we gebruik van beschikbare huisstijl elementen, of creëren we een geheel nieuwe content stijl voor uw organisatie.

We passen de taakverdeling  aan de mogelijkheden van de organisatie aan qua beschikbare capaciteit en kennis.

Content marketing planning

Laatste nieuws

Blog Linkedin campagne leads genereren
LinkedIn campagne: leads genereren
Gegevens van leads verkrijgen gaat doorgaans middels het invullen van een contactformulier. Voor een overgroot deel van uw bezoekers is dit een reden om af te haken. LinkedIn komt daarom met een nieuwe tool, Lead Gen Formulieren. Verlaagt deze tool de drempel voor bezoekers om hun gegevens achter te laten?

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?