Conversie Optimalisatie

Conversie van Lead naar Klant

In B2B marketing is verhogen van de conversie een belangrijk aandachtspunt om uiteindelijk een goed commercieel resultaat te leveren. Conversie verbeteren in alle fasen van het marketing proces, dat is waar online marketing zich mee bezig houdt.

En terecht

Want nadat de potentiële kopers met je in contact komen, is het van belang om ze steeds verder te volgen in hun customer journey. Waarbij de call to action het succes van je online marketing activiteiten meetbaar maakt.

Dus hoe krijg je de potentiële kopers bij de beoogde call to action en hoe beweeg je hen om daadwerkelijk over te gaan tot actie?

Aandachtspunten succesvolle conversie optimalisatie

Aanhaken bij de behoeften van de klant en op het juiste moment waarde toevoegen heeft een positief effect op conversie optimalisatie.

Welke online kanalen passen het beste bij uw doelgroep en hoe creëert u een optimaal bereik? En hoe zet u deze kanalen in om de juiste conversie te realiseren?

Hoe zorgt uw toegevoegde waarde dat de gewenste potentiële klanten actie ondernemen en met u in contact komen als zij u eenmaal hebben gevonden?

Bestuurbaar maken van uw marketing campagne kan alleen op basis van meetbare resultaten. Welke keuzes kunt u maken en waar moet u op letten?

Conversie optimalisatie is een leerproces

Conversie optimalisatie is een proces. Met voortdurende bijsturing en analyse van verbeterpunten. Die ook weer ingebed moeten worden in de organisatie.

Alleen door het voortdurend verbeteren van het leadgeneratie proces, wordt de commerciële organisatie steeds sterker. En dat kan alleen op het moment dat er ook meetbare KPI’s zijn waar op gestuurd kan worden.

Vragen

Hoe kan de waarde voor de klant worden geoptimaliseerd? Hoe kan de vindbaarheid van ons aanbod vergroot worden? En welke inhoud van de call to action past het beste bij welk klantgedrag?

Vragen die een marketeer zich wekelijks zou moeten stellen. En de conclusie hiervan moet worden doorvertaald naar de organisatie.

Collega's bespreken resultaten conversie optimalisatie

Laatste nieuws

Zakenvrouw bezig op laptop met identificeren websitebezoeker met behulp van Salesfeed
Verhoog omzet door inzicht in websitebezoek: 7 tips
De meeste organisaties krijgen bezoekers op hun website. De ene organisatie meer dan de andere. Een deel van de organisaties is inmiddels al wel zo ver dat de mogelijkheden van Google (Analytics, Adwords en retargeting) gebruikt worden. Maar er is veel meer, want een groot deel van de organisaties doet vanuit marketing perspectief onvoldoende met de kennis die kan worden opgebouwd vanuit het website bezoek.
Twee collega's in overleg over marketing resultaten
Advocatuur: inzicht in uw marketing resultaten
In onze vorige blogs zijn er verschillende voordelen voorbij gekomen van het inzichtelijk maken van uw websitebezoeker. In deze blog staan we stil bij de mogelijkheden van SalesFeed om beter inzicht te krijgen in de resultaten van uw marketing. Tot slot leggen we het begrip liquid content uit en hoe u dat het beste kunt inzetten.
Nieuwe Google algoritme Fred
Google Fred: hoe blijft uw content relevant
De tijd waarin het op een slimme manier wijzigen van zoekwoorden en meta descriptions direct resulteerde in een hoge positie in de zoekresultaten van Google, is voorbij. Relevante content op websites is belangrijker geworden dan ooit, door de in maart uitgebrachte algoritme-update Fred. Nu het algoritme van Google een aantal maanden de tijd heeft gehad om rond te kijken op het web, worden de gevolgen zichtbaar. Er vinden grote verschuivingen plaats in de rankings. Fred rekent af met websites die vol staan met slechte content en advertenties om de bezoekers te misleiden van de Google robots

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?