Conversie Optimalisatie

Conversie van Lead naar Klant

In B2B marketing is verhogen van de conversie een belangrijk aandachtspunt om uiteindelijk een goed commercieel resultaat te leveren. Conversie verbeteren in alle fasen van het marketing proces, dat is waar online marketing zich mee bezig houdt.

En terecht

Want nadat de potentiële kopers met je in contact komen, is het van belang om ze steeds verder te volgen in hun customer journey. Waarbij de call to action het succes van je online marketing activiteiten meetbaar maakt.

Dus hoe krijg je de potentiële kopers bij de beoogde call to action en hoe beweeg je hen om daadwerkelijk over te gaan tot actie?

Aandachtspunten succesvolle conversie optimalisatie

Aanhaken bij de behoeften van de klant en op het juiste moment waarde toevoegen heeft een positief effect op conversie optimalisatie.

Welke online kanalen passen het beste bij uw doelgroep en hoe creëert u een optimaal bereik? En hoe zet u deze kanalen in om de juiste conversie te realiseren?

Hoe zorgt uw toegevoegde waarde dat de gewenste potentiële klanten actie ondernemen en met u in contact komen als zij u eenmaal hebben gevonden?

Bestuurbaar maken van uw marketing campagne kan alleen op basis van meetbare resultaten. Welke keuzes kunt u maken en waar moet u op letten?

Conversie optimalisatie is een leerproces

Conversie optimalisatie is een proces. Met voortdurende bijsturing en analyse van verbeterpunten. Die ook weer ingebed moeten worden in de organisatie.

Alleen door het voortdurend verbeteren van het leadgeneratie proces, wordt de commerciële organisatie steeds sterker. En dat kan alleen op het moment dat er ook meetbare KPI’s zijn waar op gestuurd kan worden.

Vragen

Hoe kan de waarde voor de klant worden geoptimaliseerd? Hoe kan de vindbaarheid van ons aanbod vergroot worden? En welke inhoud van de call to action past het beste bij welk klantgedrag?

Vragen die een marketeer zich wekelijks zou moeten stellen. En de conclusie hiervan moet worden doorvertaald naar de organisatie.

Collega's bespreken resultaten conversie optimalisatie

Laatste nieuws

Website optimalisatie
4 tips om je website beter te laten presteren
Wanneer er over website optimalisatie wordt gesproken gaat het vaak over het verbeteren van de laadtijd, verschillende landingspagina’s toevoegen of het gebruiken van backlinks. Maar er zijn ook minder bekende methoden om je website beter te laten presteren. Deze willen wij graag met je delen.
website optimalisatie 3 verbeterpunten
Website optimalisatie: wij geven je 3 verbeterpunten
Tegenwoordig is een goed werkende site van belang om waardevolle klanten binnen te halen. Om dit voor elkaar te krijgen is het nodig om een geoptimaliseerde website te hebben die het aantrekkelijk maakt voor potentiële klanten om zaken met jou te doen. Onderzoek toont aan dat klanten veelal emotionele beslissingen maken tijdens hun online shopgedrag. Op het gebied van website-optimalisatie is het mogelijk om hierop in te spelen door een aantal elementen aan te passen aan je website die deze emotionele beslissingen triggeren. Maar hoe werkt dit dan? We geven je 3 verbeterpunten.
vrouw met mobiele telefoon
User experience: 5 tips voor een gebruiksvriendelijke mobiele website
Lang niet alle websites zijn mobielvriendelijk ontworpen, waardoor het soms onmogelijk lijkt op de website van je favoriete webshop te navigeren. Wanneer een website niet mobielvriendelijk is, verlies je veel gebruikers in hun aankoopproces. De user experience van deze website wordt slecht ervaren, terwijl deze met de mobile-first indexing-update alleen maar belangrijker wordt.  Wij geven je 5 tips voor een website die gebruiksvriendelijk is voor mobielgebruik.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?