Conversie Optimalisatie

Conversie van Lead naar Klant

In B2B marketing is verhogen van de conversie een belangrijk aandachtspunt om uiteindelijk een goed commercieel resultaat te leveren. Conversie verbeteren in alle fasen van het marketing proces, dat is waar online marketing zich mee bezig houdt.

En terecht

Want nadat de potentiële kopers met je in contact komen, is het van belang om ze steeds verder te volgen in hun customer journey. Waarbij de call to action het succes van je online marketing activiteiten meetbaar maakt.

Dus hoe krijg je de potentiële kopers bij de beoogde call to action en hoe beweeg je hen om daadwerkelijk over te gaan tot actie?

Aandachtspunten succesvolle conversie optimalisatie

Aanhaken bij de behoeften van de klant en op het juiste moment waarde toevoegen heeft een positief effect op conversie optimalisatie.

Welke online kanalen passen het beste bij uw doelgroep en hoe creëert u een optimaal bereik? En hoe zet u deze kanalen in om de juiste conversie te realiseren?

Hoe zorgt uw toegevoegde waarde dat de gewenste potentiële klanten actie ondernemen en met u in contact komen als zij u eenmaal hebben gevonden?

Bestuurbaar maken van uw marketing campagne kan alleen op basis van meetbare resultaten. Welke keuzes kunt u maken en waar moet u op letten?

Conversie optimalisatie is een leerproces

Conversie optimalisatie is een proces. Met voortdurende bijsturing en analyse van verbeterpunten. Die ook weer ingebed moeten worden in de organisatie.

Alleen door het voortdurend verbeteren van het leadgeneratie proces, wordt de commerciële organisatie steeds sterker. En dat kan alleen op het moment dat er ook meetbare KPI’s zijn waar op gestuurd kan worden.

Vragen

Hoe kan de waarde voor de klant worden geoptimaliseerd? Hoe kan de vindbaarheid van ons aanbod vergroot worden? En welke inhoud van de call to action past het beste bij welk klantgedrag?

Vragen die een marketeer zich wekelijks zou moeten stellen. En de conclusie hiervan moet worden doorvertaald naar de organisatie.

Collega's bespreken resultaten conversie optimalisatie

Laatste nieuws

man achter laptop met een slot
HTTPS: goed voor uw SEO website optimalisatie
Een aantal jaren geleden is aangekondigd dat Google voorrang zou gaan geven aan websites die een beveiligde HTTPS-verbinding hebben. Echter zijn er nog veel websites waarbij dit niet wordt toegepast. Wat houdt HTTPS eigenlijk in en waarom is het belangrijk voor website optimalisatie?
Blog Is uw website al mobielvriendelijk?
Is uw website al mobielvriendelijk?
In de afgelopen jaren worden er steeds meer websites bezocht vanaf de mobiele telefoon. Elk jaar groeit het aantal mobiele gebruikers. Hierdoor stijgt de vraag naar gebruiksvriendelijke mobiele websites. Google heeft hier op ingespeeld door middel van het aankondigen van de Mobile-first Index. Er zijn veel bedrijven die zich niet bezig houden met gebruiksvriendelijke mobiele websites, terwijl dit wel heel belangrijk is. Maar wat is een gebruiksvriendelijke mobiele website?

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?