Conversie Optimalisatie
In B2B marketing is verhogen van de conversie een belangrijk aandachtspunt om uiteindelijk een goed commercieel resultaat te leveren. Conversie verbeteren in alle fasen van het marketing proces, dat is waar online marketing zich mee bezig houdt.
En terecht
Want nadat de potentiële kopers met je in contact komen, is het van belang om ze steeds verder te volgen in hun customer journey. Waarbij de call to action het succes van je online marketing activiteiten meetbaar maakt.
Dus hoe krijg je de potentiële kopers bij de beoogde call to action en hoe beweeg je hen om daadwerkelijk over te gaan tot actie?
Aanhaken bij de behoeften van de klant en op het juiste moment waarde toevoegen heeft een positief effect op conversie optimalisatie.
Welke online kanalen passen het beste bij uw doelgroep en hoe creëert u een optimaal bereik? En hoe zet u deze kanalen in om de juiste conversie te realiseren?
Hoe zorgt uw toegevoegde waarde dat de gewenste potentiële klanten actie ondernemen en met u in contact komen als zij u eenmaal hebben gevonden?
Bestuurbaar maken van uw marketing campagne kan alleen op basis van meetbare resultaten. Welke keuzes kunt u maken en waar moet u op letten?
Conversie optimalisatie is een proces. Met voortdurende bijsturing en analyse van verbeterpunten. Die ook weer ingebed moeten worden in de organisatie.
Alleen door het voortdurend verbeteren van het leadgeneratie proces, wordt de commerciële organisatie steeds sterker. En dat kan alleen op het moment dat er ook meetbare KPI’s zijn waar op gestuurd kan worden.
Vragen
Hoe kan de waarde voor de klant worden geoptimaliseerd? Hoe kan de vindbaarheid van ons aanbod vergroot worden? En welke inhoud van de call to action past het beste bij welk klantgedrag?
Vragen die een marketeer zich wekelijks zou moeten stellen. En de conclusie hiervan moet worden doorvertaald naar de organisatie.
