Conversie Optimalisatie

Conversie van Lead naar Klant

In B2B marketing is verhogen van de conversie een belangrijk aandachtspunt om uiteindelijk een goed commercieel resultaat te leveren. Conversie verbeteren in alle fasen van het marketing proces, dat is waar online marketing zich mee bezig houdt.

En terecht

Want nadat de potentiële kopers met je in contact komen, is het van belang om ze steeds verder te volgen in hun customer journey. Waarbij de call to action het succes van je online marketing activiteiten meetbaar maakt.

Dus hoe krijg je de potentiële kopers bij de beoogde call to action en hoe beweeg je hen om daadwerkelijk over te gaan tot actie?

Aandachtspunten succesvolle conversie optimalisatie

Aanhaken bij de behoeften van de klant en op het juiste moment waarde toevoegen heeft een positief effect op conversie optimalisatie.

Welke online kanalen passen het beste bij uw doelgroep en hoe creëert u een optimaal bereik? En hoe zet u deze kanalen in om de juiste conversie te realiseren?

Hoe zorgt uw toegevoegde waarde dat de gewenste potentiële klanten actie ondernemen en met u in contact komen als zij u eenmaal hebben gevonden?

Bestuurbaar maken van uw marketing campagne kan alleen op basis van meetbare resultaten. Welke keuzes kunt u maken en waar moet u op letten?

Conversie optimalisatie is een leerproces

Conversie optimalisatie is een proces. Met voortdurende bijsturing en analyse van verbeterpunten. Die ook weer ingebed moeten worden in de organisatie.

Alleen door het voortdurend verbeteren van het leadgeneratie proces, wordt de commerciële organisatie steeds sterker. En dat kan alleen op het moment dat er ook meetbare KPI’s zijn waar op gestuurd kan worden.

Vragen

Hoe kan de waarde voor de klant worden geoptimaliseerd? Hoe kan de vindbaarheid van ons aanbod vergroot worden? En welke inhoud van de call to action past het beste bij welk klantgedrag?

Vragen die een marketeer zich wekelijks zou moeten stellen. En de conclusie hiervan moet worden doorvertaald naar de organisatie.

Collega's bespreken resultaten conversie optimalisatie

Laatste nieuws

vrouw met mobiele telefoon
User experience: 5 tips voor een gebruiksvriendelijke mobiele website
Lang niet alle websites zijn mobielvriendelijk ontworpen, waardoor het soms onmogelijk lijkt op de website van je favoriete webshop te navigeren. Wanneer een website niet mobielvriendelijk is, verlies je veel gebruikers in hun aankoopproces. De user experience van deze website wordt slecht ervaren, terwijl deze met de mobile-first indexing-update alleen maar belangrijker wordt.  Wij geven je 5 tips voor een website die gebruiksvriendelijk is voor mobielgebruik.
Samenwerken
Backlinks vanuit de juiste websites en pagina’s
Zoals je wellicht in ons vorig artikel hebt kunnen lezen is het van belang dat links worden opgebouwd vanuit inhoudelijke content, anders kan de website een penalty ontvangen die gericht is op de vindbaarheid. Maar waar moet je nog meer opletten bij het realiseren van backlinks? Wij hebben 4 belangrijke aandachtspunten op een rij gezet.
Ankerteksten
Relevante ankerteksten: waar moet je opletten?
Nu je wellicht onze vorige artikelen over linkbuilding hebt gelezen, wil je natuurlijk graag aan de slag met de backlinks. Bij een backlink hoort een ankertekst. De ankertekst is de tekst die de link naar jouw website ondersteund. Google neemt de ankerteksten mee in de beoordeling van de relevantie van je website voor een zoekopdracht.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?