Conversie Optimalisatie

Conversie van Lead naar Klant

In B2B marketing is verhogen van de conversie een belangrijk aandachtspunt om uiteindelijk een goed commercieel resultaat te leveren. Conversie verbeteren in alle fasen van het marketing proces, dat is waar online marketing zich mee bezig houdt.

En terecht

Want nadat de potentiële kopers met je in contact komen, is het van belang om ze steeds verder te volgen in hun customer journey. Waarbij de call to action het succes van je online marketing activiteiten meetbaar maakt.

Dus hoe krijg je de potentiële kopers bij de beoogde call to action en hoe beweeg je hen om daadwerkelijk over te gaan tot actie?

Aandachtspunten succesvolle conversie optimalisatie

Aanhaken bij de behoeften van de klant en op het juiste moment waarde toevoegen heeft een positief effect op conversie optimalisatie.

Welke online kanalen passen het beste bij uw doelgroep en hoe creëert u een optimaal bereik? En hoe zet u deze kanalen in om de juiste conversie te realiseren?

Hoe zorgt uw toegevoegde waarde dat de gewenste potentiële klanten actie ondernemen en met u in contact komen als zij u eenmaal hebben gevonden?

Bestuurbaar maken van uw marketing campagne kan alleen op basis van meetbare resultaten. Welke keuzes kunt u maken en waar moet u op letten?

Conversie optimalisatie is een leerproces

Conversie optimalisatie is een proces. Met voortdurende bijsturing en analyse van verbeterpunten. Die ook weer ingebed moeten worden in de organisatie.

Alleen door het voortdurend verbeteren van het leadgeneratie proces, wordt de commerciële organisatie steeds sterker. En dat kan alleen op het moment dat er ook meetbare KPI’s zijn waar op gestuurd kan worden.

Vragen

Hoe kan de waarde voor de klant worden geoptimaliseerd? Hoe kan de vindbaarheid van ons aanbod vergroot worden? En welke inhoud van de call to action past het beste bij welk klantgedrag?

Vragen die een marketeer zich wekelijks zou moeten stellen. En de conclusie hiervan moet worden doorvertaald naar de organisatie.

Collega's bespreken resultaten conversie optimalisatie

Laatste nieuws

Marketing automation
Marketing automation: hoe begin je?
Zoals je wellicht in onze vorige artikelen hebt kunnen lezen, ligt de toekomst van marketing bij automatisering. De marketing wordt steeds meer overgenomen van machines en bots, waardoor klik en koopgedrag van bezoekers en klanten automatische worden geregistreerd. Dit betekent dat er eenvoudig en snel overzichten kunnen worden gemaakt van wie jouw klanten zijn, maar werkt dit zo eenvoudig en werkt dit ook voor kleinere bedrijven? In dit artikel praten wij jou helemaal bij.
Yoast update 2018
Wat je moet weten over de Yoast SEO update 2018
Regelmatig inhoud van kwaliteit toevoegen aan je website via een blog is een goede SEO-strategie. Google ziet dat je website actief is omdat nieuwe informatie wordt toegevoegd en je het volume van je inhoud verhoogt. Als je jouw zoekwoord strategie op de juiste manier hebt samengesteld en je inhoud goed is geoptimaliseerd voor de juiste zoekwoorden, verhoogt het toevoegen van inhoud je vindbaarheid. Onlangs is er een nieuwe update gekomen van de WordPress plugin Yoast SEO.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?