Creëer meer interactie door Instagram Stories!

Creëer meer interactie door Instagram Stories!

Instagram heeft een functie waarmee je voor 24 uur video’s en foto’s kan delen met de wereld. Deze functie heet ook wel de Stories op Instagram. Wanneer jouw organisatie gebruik maakt van de Stories op Instagram, krijg je meer interactie van je volgers. In deze blog vertellen we er meer over.  

De Stories van Instagram zijn erg aantrekkelijk om te kijken omdat de tijdsduur van deze berichten erg kort zijn. Het bericht is 24 uur zichtbaar en wordt daarna automatisch verwijderd. Bij deze functie kun je meerdere berichten plaatsen en deze worden achter elkaar afgespeeld. Vandaar de naam ‘’Story”. 

Mogelijkheden in de Stories

De functie van Instagram heeft veel mogelijkheden om jouw boodschap te kunnen delen met de wereld. Er bestaan verschillende soorten filters, lettertypes, video’s en je kunt bijvoorbeeld ook giphy’s en stickers toevoegen. Hieronder zijn een aantal functies genoemd voor het maken van een video:

  • Terugspeelvideo: wat je filmt wordt omgekeerd afgespeeld.
  • Boomerang: het zijn korte beelden die steeds opnieuw afspelen.
  • Stopmotion: hiermee worden verschillende foto’s kort achter elkaar afgespeeld.
  • Superzoom: hiermee maak je een video waarbij extreem wordt ingezoomd.
  • Livestream: bij de functie maak je live een video.

Door te variëren met de mogelijkheden worden de foto’s en video’s niet standaard.

Lees ook:
Op deze manier zet je video content effectief in

Voordelen van Instagram Stories

Het grootste voordeel van de Stories is dat je meer interactie met je doelgroep krijgt. Wanneer je een berichtje plaatst, kunnen jouw volgers daar weer op reageren. Daarnaast kun je bijvoorbeeld een poll aan jouw foto of video toevoegen waardoor je jouw doelgroep uitnodigt om op jouw bericht te reageren. Op deze manier kun je van alles delen.

Op Instagram is het mogelijk om in de tijdlijn van de gebruiker te adverteren, maar dit kan ook in de Stories. Jouw advertenties worden getoond aan de doelgroep die je geselecteerd hebt. Daarbij kun je jouw doelgroep zo specifiek mogelijk targeten. Wanneer je ervoor kiest om in de Stories te adverteren, wordt het bericht ongeveer 15 seconden getoond. Denk er hierbij goed om hoe je het beste jouw boodschap overbrengt aan je doelgroep.

Creating instagram stories ads
Als je een bedrijfsaccount hebt met 10.000 volgers, heb je de mogelijkheid om links toe te voegen in de Stories. Hierdoor kan jouw doelgroep bijvoorbeeld direct naar jouw product/dienst gaan zonder apart via de browser te hoeven gaan.

Het grootste voordeel van de Stories is dat je meer interactie met je doelgroep krijgt.

Tot slot heb je de mogelijkheid om in de Stories van Instagram te laten zien hoe creatief en hoe transparant jouw organisatie is. Jouw klanten willen het liefst zien hoe jouw organisatie is en hoe het er achter de schermen aan toe gaat.

 

Wil jij graag adverteren op Instagram, maar weet je niet hoe? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan en wij gaan je helpen!

Lees ook:
De social mediatrends van 2020
Bekijk hoe we Neolac hebben geholpen met de inzet van social media 
Gratis whitepaper: ‘Social advertising: de mogelijkheden’