Cross selling

Cross selling en up sell activiteiten

Additionele diensten of producten verkopen aan bestaande klanten. Of een duurder product door middel van up sell activiteiten.

Door de kennis over bestaande klanten te gebruiken wordt het steeds beter mogelijk om een meer gericht aanbod te maken. En daarmee extra toegevoegde waarde te leveren en omzet te genereren.

Nog meer voordelen?

Op het moment dat een klant meerdere producten afneemt, worden klantenbinding en klantloyaliteit in veel gevallen verhoogd.

Het maken van keuzes omtrent doelgroepen voor cross selling moet dan ook onderdeel zijn van de relatiebeheerplannen van een organisatie.

Aandachtspunten cross selling

Onderverdeling van bestaande klanten o.b.v. de fase in hun customer journey biedt mogelijkheden om met online marketing de klantloyaliteit te verhogen.

Het 360 graden klantprofiel maakt het mogelijk om heel gericht in te spelen op de behoeften van uw klant en daarmee de klantloyaliteit te verhogen.

Een succesvolle marketing campagne vraagt om structuur en efficiency. Hiervoor is een eenvoudige aanpak zodat de campagne eenvoudig gemanaged kan worden.

Marketing en sales worden beide ingezet in het klantproces. Maar wie is wanneer het meest succesvol om de klant met een volgende aankoop te helpen?

Onderverdeling van bestaande klanten o.b.v. de fase in hun customer journey biedt mogelijkheden om met online marketing de klantloyaliteit te verhogen.

Het 360 graden klantprofiel maakt het mogelijk om heel gericht in te spelen op de behoeften van uw klant en daarmee de klantloyaliteit te verhogen.

Een succesvolle marketing campagne vraagt om structuur en efficiency. Hiervoor is een eenvoudige aanpak zodat de campagne eenvoudig gemanaged kan worden.

Marketing en sales worden beide ingezet in het klantproces. Maar wie is wanneer het meest succesvol om de klant met een volgende aankoop te helpen?

Up sell activiteiten

Soms is het mogelijk om bestaande klanten gedurende hun customer journey te interesseren in duurdere producten of diensten. Omdat ze tevreden zijn en zich realiseren dat een grotere investering nog meer oplevert. Of omdat ze er nu wel het budget voor hebben.

Belangrijk hierbij

Ook hier geldt dat het leveren van toegevoegde waarde het centrale uitgangspunt moet zijn. Online marketing maakt het mogelijk gericht met specifieke klantgroepen te communiceren. En daarmee ook specifiek op die klantgroep afgestemde kennis en toegevoegde waarde te creëren.

Collega's nemen resultaten cross selling door

Laatste nieuws

Een man en 2 vrouwen kijken naar een bord
Het belang van de customer journey
De customer journey gaat over de reis die de klant maakt om tot een aankoop van jouw product/dienst over te gaan. Tijdens de customer journey komen jouw (potentiële) klanten in verschillende fasen. In deze fasen is het belangrijk dat je de klant kent, want wanneer je daar op inspeelt zijn jouw klanten sneller bereid jouw product/dienst aan te schaffen.
content marketing 2019 website
Dit zijn de content marketing trends voor 2019
Om voorbereid te zijn voor 2019 op het gebied van content marketing bieden wij je hier een aantal tips aan om killer content te creëren voor je website of social media. Voor content marketing is het van belang om de juiste content op het juiste moment aan de juiste mensen aan te bieden. In deze blog leggen we je uit hoe je dat het beste kunt doen.
5 tips contentstrategie
5 tips om je contentstrategie te verbeteren
Om ervoor te zorgen dat je de beste content inzet voor jouw bedrijf, bestaan er een aantal contentstrategieën. Contentstrategieën kunnen ervoor zorgen dat je content beter gelezen wordt. De strategieën voor het maken van content zijn altijd in ontwikkeling. Maar wat zijn deze ontwikkelingen? We geven je 5 tips die je kunt toepassen in je contentstrategie.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?