Cross selling

Cross selling en up sell activiteiten

Additionele diensten of producten verkopen aan bestaande klanten. Of een duurder product door middel van up sell activiteiten.

Door de kennis over bestaande klanten te gebruiken wordt het steeds beter mogelijk om een meer gericht aanbod te maken. En daarmee extra toegevoegde waarde te leveren en omzet te genereren.

Nog meer voordelen?

Op het moment dat een klant meerdere producten afneemt, worden klantenbinding en klantloyaliteit in veel gevallen verhoogd.

Het maken van keuzes omtrent doelgroepen voor cross selling moet dan ook onderdeel zijn van de relatiebeheerplannen van een organisatie.

Aandachtspunten cross selling

Onderverdeling van bestaande klanten o.b.v. de fase in hun customer journey biedt mogelijkheden om met online marketing de klantloyaliteit te verhogen.

Het 360 graden klantprofiel maakt het mogelijk om heel gericht in te spelen op de behoeften van uw klant en daarmee de klantloyaliteit te verhogen.

Een succesvolle marketing campagne vraagt om structuur en efficiency. Hiervoor is een eenvoudige aanpak zodat de campagne eenvoudig gemanaged kan worden.

Marketing en sales worden beide ingezet in het klantproces. Maar wie is wanneer het meest succesvol om de klant met een volgende aankoop te helpen?

Onderverdeling van bestaande klanten o.b.v. de fase in hun customer journey biedt mogelijkheden om met online marketing de klantloyaliteit te verhogen.

Het 360 graden klantprofiel maakt het mogelijk om heel gericht in te spelen op de behoeften van uw klant en daarmee de klantloyaliteit te verhogen.

Een succesvolle marketing campagne vraagt om structuur en efficiency. Hiervoor is een eenvoudige aanpak zodat de campagne eenvoudig gemanaged kan worden.

Marketing en sales worden beide ingezet in het klantproces. Maar wie is wanneer het meest succesvol om de klant met een volgende aankoop te helpen?

Up sell activiteiten

Soms is het mogelijk om bestaande klanten gedurende hun customer journey te interesseren in duurdere producten of diensten. Omdat ze tevreden zijn en zich realiseren dat een grotere investering nog meer oplevert. Of omdat ze er nu wel het budget voor hebben.

Belangrijk hierbij

Ook hier geldt dat het leveren van toegevoegde waarde het centrale uitgangspunt moet zijn. Online marketing maakt het mogelijk gericht met specifieke klantgroepen te communiceren. En daarmee ook specifiek op die klantgroep afgestemde kennis en toegevoegde waarde te creëren.

Collega's nemen resultaten cross selling door

Laatste nieuws

Marketingteam
Hoe stelt u een goed B2B marketingteam samen
Een van de meest kritische aspecten van het creëren van een roadmap voor organisatiegroei, is het plannen van je personeel. Naast het analyseren van de cash flows, kan het inzetten van het juiste personeel misschien wel het meest cruciale element zijn. Zonder omzet, heeft u geen organisatie. Maar zonder de juiste personen in uw team, gebeurt er niets binnen uw organisatie.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?