De voordelen van Marketing as a Solution voor zowel MKB-bedrijven als grote organisaties

De voordelen van Marketing as a Solution voor zowel MKB-bedrijven als grote organisaties

Marketing as a Solution is vooral gunstig voor kleine, middelgrote bedrijven en start-ups. Bij het proberen de kosten laag te houden, is de marketingafdeling vaak een van de eerste die bezuinigingen doormaakt. Dit resulteert in teams met een te weinig mensen om alle marketingactiviteiten uit te voeren. Elke medewerker kan een specifieke vaardigheid hebben, wat betekent dat ze alleen aan dat deel van marketing kunnen werken. Hierdoor ontstaan er gaten in het project. Daarnaast kan het ook voor grote bedrijven interessant zijn om in zee te gaan met een Marketing as a Solution-bedrijf. Welke voordelen Marketing as a Solution voor zowel MKB-bedrijven, als grote organisaties heeft, lees je in dit artikel.

Verlaag de werkdruk voor kleine bedrijven

Met campagnes die verschillende onderdelen vereisen, zoals print, digitaal en sociale media, komt het voor dat sommige gebieden tekortschieten en dat de campagne niet zo effectief zal zijn als mogelijk zou kunnen zijn. Marketing as a Solution lost dit probleem op door alle aspecten van marketing aan te bieden, wat resulteert in een complete en succesvolle campagne. Dit ontlast ook het marketingteam zodat het kan werken aan andere belangrijke behoeften van het bedrijf. Wanneer kleine tot middelgrote bedrijven een Marketing as a Solution-dienstverlening inzetten, krijgen ze een professioneel merk dat hen helpt te presteren en er groter uitziet dan ze in werkelijkheid zijn. Dit geeft huidige en toekomstige klanten een moderne gebruikerservaring en helpt het bedrijf sneller groeien dan verwacht. 

Een aanvulling op jouw marketingteam

Sommigen vragen zich misschien af ​​of Marketing as a Solution alle marketingfuncties van MKB-bedrijven gaat overnemen, het antwoord is nee. Er zijn veel gebieden die interne marketingteams kunnen beheren, vooral als ze correct zijn ingesteld. Sommige kernfuncties die bedrijven kunnen kiezen om intern te houden zijn onder meer branding, strategieën om klanten te werven. Ook de contentstrategie, het onderhoud van sociale media, marktonderzoek vallen hieronder. Op het gebied van technologie is waar Marketing as a Solution echt tot z’n recht komt, omdat veel marketingprofessionals op dit gebied niet bekwaam zijn. Dit geldt met name omdat de technologie zich blijft ontwikkelen, met snelheden die moeilijk bij te houden zijn. Het MKB heeft als uitdaging om, als het gaat om tijd en middelen, op de hoogte te blijven van trends in marketingtechnologie. Hoewel het intern houden van kernfuncties kan helpen de kosten laag te houden, is het vaak financieel voordelig om de niet-kernfuncties, die een groot verschil kunnen maken in de prestaties van een bedrijf, uit te besteden.

Nieuwe markt betreden met Marketing as a Solution

Hoewel de Marketing as a Solution-dienstverlening uitstekend is voor kleine en middelgrote bedrijven, betekent dit niet dat er geen voordelen zijn voor grote ondernemingen. Deze grotere organisaties hebben vaak exclusieve interne marketingteams die in staat zijn om een breed scala aan vaardigheden aan te bieden. Alleen wanneer je een kleiner marketingteam hebt is Marketing as a Solution in bepaalde situaties wel een uitkomst. Zo kan het namelijk van pas komen om Marketing as a Solution te gebruiken wanneer jouw bedrijf een nieuwe markt wil betreden. Hierbij kan kennis van buitenaf waardevol zijn voor een succesvolle start in deze nieuwe markt. Ook kan het helpen bij het gebruik van een nieuwe technologie binnen het bedrijf. Zo is marketing automation één van de trends die speelt in het huidige marketinglandschap. Om dit toe te passen als bedrijf is het dus nodig om te gaan werken met een nieuwe technologie. De Marketing as a Solution-dienstverlening helpt bij de opstartfase hiervan. Zij hebben de juiste kennis in huis om jouw marketingteam de om u opweg te helpen.