Hoe maak je jouw marketingactiviteiten nog relevanter in 2019?
marketingactiviteiten web

Als internetgebruikers in aanraking komen met je bedrijf wil je dat ze via jouw content vaker in contact willen komen met wat jij te bieden hebt. Je moet er dus voor zorgen dat je websitebezoekers  op je site vinden waar ze naar op zoek zijn. Een belangrijke vervolgstap is opvolgen van deze lezers zodat zij uiteindelijk klant worden of blijven. In deze blog leggen wij je dus uit hoe je waardevolle content maakt en wat de vervolgstappen dan zijn voor jouw bedrijf.

Zorg voor kwalitatieve content

Toegevoegde waarde voor de klant, dat is belangrijk. Ook in 2019. Werkt jouw website goed en snel met kwalitatieve content? Dan kan jouw website gezien worden als toegevoegde waarde voor de klant. Kwalitatieve content kun je realiseren door middel van externe links, voor het verhogen van je betrouwbaarheid en autoriteit. Hierbij is betrouwbaarheid heel belangrijk. Als een externe website naar jouw website linkt, kan dit worden gezien als een compliment. Hierbij gaat het wel om een website met relevante content en een hoge autoriteit. Verwijzende links van commerciële websites of websites met irrelevante content worden namelijk steeds minder belangrijk. Zorg dus voor kwalitatieve links van kwalitatieve websites. Zorg er daarnaast ook voor dat de website in de behoeftes van de gebruiker wordt voorzien. Uit onderzoek is gebleken dat websites steeds vaker vanaf een smartphone worden bekeken. Toegevoegde waarde voor de klant realiseren op dit gebied kan dus in de vorm van het mobielvriendelijk maken van je website.

Automatiseer je marketing

Nadat je toegevoegde waarde hebt gerealiseerd voor je klanten is het van belang om deze zo goed mogelijk op te volgen. Zorg dat je eigen data centraal staat en ga niet alleen maar uit van algemene onderzoeken. Het is belangrijk om zelf te blijven testen, bijvoorbeeld welk moment het beste is om een e-mail te sturen. Elke branche en elke doelgroep is anders. Daarnaast kan het beste moment over een half jaar weer een heel ander moment zijn dan het huidige populaire moment. Blijf dus testen, een goed advies om in je achterhoofd te houden. Bij geautomatiseerde content denk je niet snel aan gepersonaliseerde content, maar dit is juist wel het geval. Door middel van het juist inrichten van je marketing automationtool kun je de juiste content, op het juiste moment naar de juiste mensen sturen. Deze acties worden uitgevoerd op basis van het gedrag van de klant. In 2018 zagen we al een opmars van marketing automation en deze trend zal in 2019 alleen maar doorzetten. Door middel van marketing automation kun je online marketing (het binnenhalen van leads) koppelen met je CRM-systeem (het behouden van je klanten). Door dit proces te automatiseren heb je een overzicht van de hele salesfunnel. Welke potentiële klant extra aandacht nodig heeft en met welke huidige klant nog een afspraak ingepland moet worden, wordt allemaal verwerkt in je CRM-systeem. CRM-systemen zijn onmisbaar binnen B2B-bedrijven. Uit onderzoek van Emerce blijkt dat 80% van de B2B-marketeers gebruik maakt van een CRM-systeem. Daarnaast geeft 10% aan hier in 2019 mee bezig te willen gaan.

Wil je na deze blog meer weten over de digital marketing trends van 2019, download dan nu hieronder ons whitepaper: