Hoe zorg je voor conversieoptimalisatie bij je blogs?
Door middel van het schrijven van blogs kun je ervoor zorgen dat de conversie van je website hoger wordt. Maar natuurlijk moeten je blogs dan wel goed gelezen worden. In deze blog lees je hoe je voor conversieoptimalisatie kan zorgen bij je blogs.
Hoe zorg je voor conversieoptimalisatie bij je blogs?

Door middel van het schrijven van blogs kun je ervoor zorgen dat de conversie van je website hoger wordt. Maar natuurlijk moeten je blogs dan wel goed gelezen worden. In deze blog lees je hoe je voor conversieoptimalisatie kan zorgen bij je blogs.

Leadmagnets

Maak onderaan je blog gebruik van leadmagnets. Leadmagnets geven je lezers de kans om meer te weten te komen over jouw bedrijf of product/dienst. Dat kan bijvoorbeeld door middel van een nieuwsbrief, whitepaper of een adviesgesprek. Doordat je leadmagnets aanbiedt onderaan je blogs heb je meer kans op het verkrijgen van contactgegevens van potentiele klanten. Leadmagnets zorgen niet alleen voor een hogere conversie op je website maar ook op je blogs.

Social media

De mogelijkheid om de conversie van je blogs te verhogen kan door het delen van je blogs op je social mediakanalen. Als je je blogs op je social mediakanalen plaatst, en je lezers vinden je blog interessant, dan hebben ze de mogelijkheid om je blog te delen op hun eigen social mediakanalen. Daarnaast kun je op social media mensen uitnodigen om je blogs te liken of te delen. Dat zorgt ervoor dat meer mensen je blog gaan lezen en dat betekent meer kans op conversie op je blogs.

Meldingen inschakelen

Door middel van het inschakelen van meldingen worden je lezers op de hoogte gebracht als je een nieuwe weblog hebt geplaatst. Door de meldingen worden de lezers meer gestimuleerd om je blogs te gaan lezen.  Je moet er dan wel voor zorgen dat jouw lezers zich daarvoor kunnen aanmelden op je website of dat je dat de lezer dat aanbiedt met een pop-up.

Interne links

Als je gebruik maak van interne links in je blogs worden de lezers naar een andere pagina van jou doorgestuurd. Interne links zorgen ervoor dat andere webpagina’s of blogs ook worden gelezen. Door middel van interne links is de kans groter dat je lezer langer op je website blijft. Dat zorgt er niet alleen voor dat de conversie van je blogs hoger wordt maar ook die van je andere pagina’s.

Inschrijven nieuwsbrief

Bied de lezer de mogelijkheid om zich in te schrijven voor een nieuwsbrief. Maakt jouw bedrijf nog niet gebruik van een maandelijkse nieuwsbrief, dan is dit een aanrader om de conversie van je blogs te verhogen. Door een nieuwsbrief te versturen over je blogs worden je lezers ermee herinnerd. Daarnaast krijg je weer nieuwe contactgegevens binnen als de lezer zich inschrijft.

CTA-buttons

Wanneer de lezer klaar is met het lezen van je blogs, is de kans groot dat je lezer je webpagina of blogs verlaat. Om dat te voorkomen kun je CTA-buttons toevoegen onderaan je blogs. CTA-buttons ofwel call to action buttons is een knop waarbij de lezer iets kan doen op je website. Het toevoegen van een opvallende CTA-button kan de lezer tot actie leiden.

 

Wil jij graag de conversie van je blogs optimaliseren, maar weet je niet hoe? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan!