Investeringen in online marketing platforms nemen toe

Investeringen in online marketing platforms nemen toe

Organisaties gaan dit jaar nog meer investeren in IT-technologie. Dat stelt Gartnerde grootste onderzoeks– en adviesorganisatie ter wereld, in een recent rapport. Dit betekent dat ook een toename kan worden verwacht in uitgaven aan IT-technologie voor online marketing. In deze blog leggen we uit hoe dit precies zit en wat de rol van online marketing platforms kunnen betekenen.

 

Toename gebruik IT-technologie

Volgens de onderzoekers van Gartner neemt het aantal wereldwijde uitgaven aan ITtechnologie dit jaar met 4,1 biljoen dollar toe; dat is een toename van 8,4 procent sinds 2020. Er is in hun voorspelling een toename van 14 procent zichtbaar in de investering in apparaten, zoals laptops en smartphones.  

De grootste toename is zichtbaar in enterprise software, zoals CRM software: dit neemt met 11 procent toe. Deze flinke toename in investeringen in ITtechnologie komt met name door de coronacrisis. Organisaties moeten nog sneller hun digitale transitie doorvoeren. De CRM Software die wij aan aanbieden is HubSpot.

 

Investeringen in IT-technologie voor marketing

Wat in de voorspelling van Gartner ook zichtbaar is, is dat IT-technologie steeds meer wordt toegepast in front office activiteiten in plaats van back office activiteiten. Front office activiteiten richten zich op het klantcontact. Dit zijn bijvoorbeeld de afdelingen binnen een organisatie die zich richten op de klantenservice en de marketing.  

Back office activiteiten zijn de interne bedrijfsprocessen, zoals productie, personeelszaken en het contact met leveranciers. Dit zijn de activiteiten waarbij geen klantcontact plaatsvindt. Organisaties richten zich dus steeds meer op de front office activiteiten, waaronder de marketingstrategie. 

 

Het belang van IT-technologie voor front office activiteiten

De voorspelling van Gartner, die voor de hele wereld is gedaan, zal natuurlijk per continent en land enigszins verschillen. Toch schetst dit een algeheel beeld van het toenemende belang van IT-technologie en in het bijzonder: ITtechnologie voor front office activiteiten, waaronder de online marketing van een organisatie 

 

Gemakkelijker met klanten in contact komen en klanten behouden

Door software in te zetten bij de marketingstrategie, kunnen organisaties gemakkelijker met klanten in contact komen en klanten aan zich binden. Software biedt inzicht in de doelgroep en hun interesses, waardoor je als organisatie een nog betere ervaring kunt bieden voor de klant en nog beter in kunt spelen op hun wensen. Juist ten tijde van het coronavirus is de aandacht voor online kanalen van extra groot belang om het contact met klanten te versterken. 

Wil jij ook investeren in de online marketing van jouw organisatieMet de software van Fueld kun je jouw (potentiële) klanten een optimale ervaring bieden en krijg je toegang tot talloze interessante data, waarmee je de doelstellingen van jouw organisatie nog beter bereikt. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van onze online marketing platforms of heb je andere vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Instagram