Leadgeneratie

Potentiële klanten vinden

Voldoende kwalitatieve leads leveren is voor veel marketeers in B2B organisaties een uitdaging. De reactie van sales is vaak: “Niet kwalitatief genoeg” of “geen tijd” of “te duur”. Maar uw organisatie wil wel resultaten zien.

Maar hoe?

De aanpak van leadgeneratie met inzet van digitale kanalen is een succesvolle. Hierbij kunnen keuzes om nieuwe klanten te werven per campagne verschillen. Denk bijvoorbeeld aan content marketing waarbij de kennis via gerichte content beschikbaar wordt gesteld.

Ook social media marketing en marketing automation behoren tot de opties die digital marketing biedt als u uw leadgeneratie een boost wil geven.

Aandachtspunten succesvolle leadgeneratie

Keuze voor de juiste doelgroep en inzicht in de behoeften en hun customer journey is een voorwaarde voor succesvolle leadgeneratie. Eerst nadenken, dan doen.

Welke online kanalen passen het beste bij uw doelgroep en hoe creëert u een optimaal bereik? En hoe zet u deze kanalen in om de juiste conversie te realiseren?

Een succesvolle marketing campagne vraagt om structuur en efficiency. Hiervoor is een eenvoudige aanpak nodig zodat de campagne eenvoudig gemanaged kan worden.

Meetbare campagne resultaten zijn onderdeel van het succes. U krijgt mogelijkheden tot bijsturen en inzicht in de succesfactoren die u verder kunt uitbouwen.

Keuze voor de juiste doelgroep en inzicht in de behoeften en hun customer journey is een voorwaarde voor succesvolle leadgeneratie. Eerst nadenken, dan doen.

Welke online kanalen passen het beste bij uw doelgroep en hoe creëert u een optimaal bereik? En hoe zet u deze kanalen in om de juiste conversie te realiseren?

Een succesvolle marketing campagne vraagt om structuur en efficiency. Hiervoor is een eenvoudige aanpak nodig zodat de campagne eenvoudig gemanaged kan worden.

Meetbare campagne resultaten zijn onderdeel van het succes. U krijgt mogelijkheden tot bijsturen en inzicht in de succesfactoren die u verder kunt uitbouwen.

Leadgeneratie is leadkwalificatie

Leadgeneratie is het begin, maar niet elke lead is goed genoeg om salestijd aan te besteden. Het gaat bij leadgeneratie niet alleen om het aantal leads, maar ook om de hoeveelheid leads. Dus eerst leadgeneratie, dan leadkwalificatie en dan pas lead opvolging.

Hoe werkt dat?

Leadkwalificatie kan op basis van gedrag, bijvoorbeeld doordat een potentiële klant een download doet of op een andere call to action aanklikt op de website.

Belangrijk hierbij:

Website optimalisatie is essentieel voor goede leadgeneratie en leadkwalificatie. En daarmee voor een goede conversie van lead naar klant.

Leadgeneratie weergave rapport met mobiel

Laatste nieuws

Zakenvrouw bezig op laptop met identificeren websitebezoeker met behulp van Salesfeed
Verhoog omzet door inzicht in websitebezoek: 7 tips
De meeste organisaties krijgen bezoekers op hun website. De ene organisatie meer dan de andere. Een deel van de organisaties is inmiddels al wel zo ver dat de mogelijkheden van Google (Analytics, Adwords en retargeting) gebruikt worden. Maar er is veel meer, want een groot deel van de organisaties doet vanuit marketing perspectief onvoldoende met de kennis die kan worden opgebouwd vanuit het website bezoek.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?