Leadgeneratie

Potentiële klanten vinden

Voldoende kwalitatieve leads leveren is voor veel marketeers in B2B organisaties een uitdaging. De reactie van sales is vaak: “Niet kwalitatief genoeg” of “geen tijd” of “te duur”. Maar uw organisatie wil wel resultaten zien.

Maar hoe?

De aanpak van leadgeneratie met inzet van digitale kanalen is een succesvolle. Hierbij kunnen keuzes om nieuwe klanten te werven per campagne verschillen. Denk bijvoorbeeld aan content marketing waarbij de kennis via gerichte content beschikbaar wordt gesteld.

Ook social media marketing en marketing automation behoren tot de opties die digital marketing biedt als u uw leadgeneratie een boost wil geven.

Aandachtspunten succesvolle leadgeneratie

Keuze voor de juiste doelgroep en inzicht in de behoeften en hun customer journey is een voorwaarde voor succesvolle leadgeneratie. Eerst nadenken, dan doen.

Welke online kanalen passen het beste bij uw doelgroep en hoe creëert u een optimaal bereik? En hoe zet u deze kanalen in om de juiste conversie te realiseren?

Een succesvolle marketing campagne vraagt om structuur en efficiency. Hiervoor is een eenvoudige aanpak nodig zodat de campagne eenvoudig gemanaged kan worden.

Meetbare campagne resultaten zijn onderdeel van het succes. U krijgt mogelijkheden tot bijsturen en inzicht in de succesfactoren die u verder kunt uitbouwen.

Keuze voor de juiste doelgroep en inzicht in de behoeften en hun customer journey is een voorwaarde voor succesvolle leadgeneratie. Eerst nadenken, dan doen.

Welke online kanalen passen het beste bij uw doelgroep en hoe creëert u een optimaal bereik? En hoe zet u deze kanalen in om de juiste conversie te realiseren?

Een succesvolle marketing campagne vraagt om structuur en efficiency. Hiervoor is een eenvoudige aanpak nodig zodat de campagne eenvoudig gemanaged kan worden.

Meetbare campagne resultaten zijn onderdeel van het succes. U krijgt mogelijkheden tot bijsturen en inzicht in de succesfactoren die u verder kunt uitbouwen.

Leadgeneratie is leadkwalificatie

Leadgeneratie is het begin, maar niet elke lead is goed genoeg om salestijd aan te besteden. Het gaat bij leadgeneratie niet alleen om het aantal leads, maar ook om de hoeveelheid leads. Dus eerst leadgeneratie, dan leadkwalificatie en dan pas lead opvolging.

Hoe werkt dat?

Leadkwalificatie kan op basis van gedrag, bijvoorbeeld doordat een potentiële klant een download doet of op een andere call to action aanklikt op de website.

Belangrijk hierbij:

Website optimalisatie is essentieel voor goede leadgeneratie en leadkwalificatie. En daarmee voor een goede conversie van lead naar klant.

Leadgeneratie weergave rapport met mobiel

Laatste nieuws

Een man en 2 vrouwen kijken naar een bord
Het belang van de customer journey
De customer journey gaat over de reis die de klant maakt om tot een aankoop van jouw product/dienst over te gaan. Tijdens de customer journey komen jouw (potentiële) klanten in verschillende fasen. In deze fasen is het belangrijk dat je de klant kent, want wanneer je daar op inspeelt zijn jouw klanten sneller bereid jouw product/dienst aan te schaffen.
content marketing 2019 website
Dit zijn de content marketing trends voor 2019
Om voorbereid te zijn voor 2019 op het gebied van content marketing bieden wij je hier een aantal tips aan om killer content te creëren voor je website of social media. Voor content marketing is het van belang om de juiste content op het juiste moment aan de juiste mensen aan te bieden. In deze blog leggen we je uit hoe je dat het beste kunt doen.
5 tips contentstrategie
5 tips om je contentstrategie te verbeteren
Om ervoor te zorgen dat je de beste content inzet voor jouw bedrijf, bestaan er een aantal contentstrategieën. Contentstrategieën kunnen ervoor zorgen dat je content beter gelezen wordt. De strategieën voor het maken van content zijn altijd in ontwikkeling. Maar wat zijn deze ontwikkelingen? We geven je 5 tips die je kunt toepassen in je contentstrategie.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?