Leadgeneratie

Potentiële klanten vinden

Voldoende kwalitatieve leads leveren is voor veel marketeers in B2B organisaties een uitdaging. De reactie van sales is vaak: “Niet kwalitatief genoeg” of “geen tijd” of “te duur”. Maar uw organisatie wil wel resultaten zien.

Maar hoe?

De aanpak van leadgeneratie met inzet van digitale kanalen is een succesvolle. Hierbij kunnen keuzes om nieuwe klanten te werven per campagne verschillen. Denk bijvoorbeeld aan content marketing waarbij de kennis via gerichte content beschikbaar wordt gesteld.

Ook social media marketing en marketing automation behoren tot de opties die digital marketing biedt als u uw leadgeneratie een boost wil geven.

Aandachtspunten succesvolle leadgeneratie

Keuze voor de juiste doelgroep en inzicht in de behoeften en hun customer journey is een voorwaarde voor succesvolle leadgeneratie. Eerst nadenken, dan doen.

Welke online kanalen passen het beste bij uw doelgroep en hoe creëert u een optimaal bereik? En hoe zet u deze kanalen in om de juiste conversie te realiseren?

Een succesvolle marketing campagne vraagt om structuur en efficiency. Hiervoor is een eenvoudige aanpak nodig zodat de campagne eenvoudig gemanaged kan worden.

Meetbare campagne resultaten zijn onderdeel van het succes. U krijgt mogelijkheden tot bijsturen en inzicht in de succesfactoren die u verder kunt uitbouwen.

Keuze voor de juiste doelgroep en inzicht in de behoeften en hun customer journey is een voorwaarde voor succesvolle leadgeneratie. Eerst nadenken, dan doen.

Welke online kanalen passen het beste bij uw doelgroep en hoe creëert u een optimaal bereik? En hoe zet u deze kanalen in om de juiste conversie te realiseren?

Een succesvolle marketing campagne vraagt om structuur en efficiency. Hiervoor is een eenvoudige aanpak nodig zodat de campagne eenvoudig gemanaged kan worden.

Meetbare campagne resultaten zijn onderdeel van het succes. U krijgt mogelijkheden tot bijsturen en inzicht in de succesfactoren die u verder kunt uitbouwen.

Leadgeneratie is leadkwalificatie

Leadgeneratie is het begin, maar niet elke lead is goed genoeg om salestijd aan te besteden. Het gaat bij leadgeneratie niet alleen om het aantal leads, maar ook om de hoeveelheid leads. Dus eerst leadgeneratie, dan leadkwalificatie en dan pas lead opvolging.

Hoe werkt dat?

Leadkwalificatie kan op basis van gedrag, bijvoorbeeld doordat een potentiële klant een download doet of op een andere call to action aanklikt op de website.

Belangrijk hierbij:

Website optimalisatie is essentieel voor goede leadgeneratie en leadkwalificatie. En daarmee voor een goede conversie van lead naar klant.

Leadgeneratie weergave rapport met mobiel

Laatste nieuws

computer met een content strategie op papier
Contentstrategie: wat is het meest effectief voor jouw bedrijf?
Je leest verschillende blogs over effectieve typen content op het gebied van content marketing, die je vervolgens toepast op je eigen website. Uiteindelijk kom je erachter dat het helemaal niet zo effectief is als je gelezen hebt. Hoe kan dit? En welke contentstrategie past het best bij jouw bedrijf?
persoon bezig met laptop met soorten content
Soorten content: er zijn meer soorten dan alleen blogs
Voor content marketing is content nodig. Er wordt hierbij vaak als eerst gedacht aan tekst door middel van blogs. Een blog wordt op een website geplaatst, precies wat je nu aan het lezen bent. Maar er zijn veel meer soorten content. Nieuwsgierig naar welke soorten content er nog meer zijn? De populairste soorten worden in dit blog beschreven.
content marketing termen
Content marketing terminologie
Content marketing betekent veel voor B2B organisaties, specifiek als ze zich in een kennisintensieve omgeving bevinden, zoals b.v. ICT organisaties, consultancy bedrijven en advocatenkantoren. In dit blog beschrijven we de verschillende vaktermen die rondom content marketing gebruikt worden.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?