LinkedIn Advertising: de voordelen

LinkedIn Advertising: de voordelen

We hebben al eens eerder de voordelen van LinkedIn Advertising voor je op een rijtje gezet. In ons nieuwe whitepaper LinkedIn Advertising vs Google Ads worden de twee advertentieplatformen naast elkaar gezet. In dit blog behandelen we nog eens kort de voordelen van LinkedIn Advertising.

Voordelen

LinkedIn Advertising zit heel anders in elkaar dan Google Ads en heeft dan ook weer andere voordelen. De opvallendste zetten we wederom op een rijtje.

  • LinkedIn is een zakelijk netwerk: Adverteren op LinkedIn is vooral voor B2B organisaties erg interessant omdat er met name professionals op zitten. Andere sociale netwerken zoals Facebook en Instagram zijn over het algemeen minder aantrekkelijk voor B2B bedrijven omdat de doelgroep hier in minder mate aanwezig is of ze zijn simpelweg niet op zoek naar zakelijke onderwerpen terwijl ze door hun Facebook tijdlijn scrollen.
  • Hoog aantal gebruikers: Het aantal gebruikers dat op LinkedIn zit, is natuurlijk niet te vergelijken met het aantal mensen dat Google gebruikt, maar LinkedIn zit enorm in de groei en had in 2015 in Nederland al meer dan 5,4 miljoen dagelijkse gebruikers. Het bereik kan dus alsnog erg groot zijn.
  • Specifieke targeting: Het grootste voordeel van adverteren op LinkedIn is het feit dat je heel specifiek je doelgroep kunt bepalen. Waar je met Google AdWords alleen kunt segmenteren op tijd en locatie, kies je met LinkedIn Advertising voor diverse informatie die beschikbaar is gesteld op de profielen van de doelgroep. Het gaat hierbij om zowel demografische- als geografische segmentatiecriteria, maar het kan nog specifieker. Zo segmenteer je op functie, branche, vaardigheden en senioriteitsniveau. Hierdoor stel je heel gericht een hyper-specifieke doelgroep samen. Je content wordt dan alleen getoond aan mensen die echt interessant zijn voor jou.

Waar je met Google AdWords alleen kunt segmenteren op tijd en locatie, kies je met LinkedIn Advertising voor diverse informatie die beschikbaar is gesteld op de profielen van de doelgroep.

  • Meten van de resultaten: Net als Google biedt ook LinkedIn inzicht in de resultaten van de advertenties. Hoe vaak is hij gezien, hoe vaak is erop geklikt, et cetera. Hierdoor kan ten eerste bepaald worden wat het heeft opgeleverd en of de ROI positief was, maar kan ook beter bijgestuurd worden tijdens een campagne. Levert een advertentie niks of weinig op ten opzichte van andere advertenties? Dan kan hij stopgezet worden.

Lees ook:
LinkedIn campagne; specifieke targeting

Wilt u meer weten over adverteren op LinkedIn? In onze whitepaper ‘LinkedIn Advertising vs. Google AdWords’ gaan we in op het inzetten van Google en/of LinkedIn als advertentiekanaal, wat de voor- en nadelen van beide zijn en welke u het beste kunt kiezen voor uw organisatie.