LinkedIn campagne: leads genereren
Gegevens van leads verkrijgen gaat doorgaans middels het invullen van een contactformulier. Voor een overgroot deel van uw bezoekers is dit een reden om af te haken. LinkedIn komt daarom met een nieuwe tool, Lead Gen Formulieren. Verlaagt deze tool de drempel voor bezoekers om hun gegevens achter te laten?
Blog Linkedin campagne leads genereren

Gegevens van leads verkrijgen gaat doorgaans middels het invullen van een contactformulier. Voor een overgroot deel van uw bezoekers is dit een reden om af te haken. LinkedIn komt daarom met een nieuwe tool, Lead Gen Formulieren. Verlaagt deze tool de drempel voor bezoekers om hun gegevens achter te laten?

Leads genereren

Met de nieuwe LinkedIn tool Lead Gen Formulieren kunt u meer concrete leads halen uit uw betaalde LinkedIncampagnes op mobiel. De grootste barrière voor mobiele conversies is de vorm van het contactformulier. Een contactformulier vraagt vaak om veel informatie, wat vooral via een mobiele telefoon niet gebruiksvriendelijk is om in te vullen. Daardoor kost het invullen van een contactformulier veel tijd wat ervoor kan zorgen dat de gebruiker afhaakt. Met Lead Gen Forms wordt de irritatie die het invullen van een dergelijk formulier met zich meebrengt, beperkt. Wanneer een gebruiker op uw advertentie klikt, vult LinkedIn automatisch de profielgegevens aan in een formulier dat in de app tevoorschijn komt. Het enige wat de mobiele gebruiker hoeft te doen, is deze gegevens te bevestigen of te veranderen indien gewenst. Wanneer het formulier is ingevuld, ontvangt u de gegevens van de gebruiker, zoals deze zijn ingevuld op het profiel. Omdat deze gegevens voortkomen uit het meestal up-to-date profiel van de gebruiker, is deze informatie accurater dan traditionele formulieren die handmatig zijn ingevuld. Dat betekent meteen ook dat de vervuiling van uw CRM database met nieuwe lead data beperkt wordt.

Meetbare resultaten

LinkedIn verzamelt en presenteert de advertentie resultaten in de LinkedIn Campagne-manager. Deze geeft een duidelijk beeld van hoe de gekozen doelgroep van uw campagne op uw advertenties reageert. Het resultaat van uw campagne wordt hierdoor inzichtelijk. LinkedIn had voorheen nog niet de mogelijkheid om conversies te meten, maar inmiddels is dit ook mogelijk. Zo kunt u aangeven welk domein (website) u wilt volgen waardoor het mogelijk is om alle conversies op uw website te volgen, ook die op uw sub-domein.

Wanneer u de LinkedIn tag in uw website heeft toegevoegd, kunt u precies aangeven wat voor soort conversies u wilt volgen. Na het toevoegen van deze conversie tag aan uw campagne, worden de conversies dan ook gevolgd. U kunt zoveel conversie tags aan een campagne toevoegen als u wilt. Wanneer uw campagne eenmaal loopt, worden de resultaten bijgehouden in campagnebeheer. Met behulp van deze gegevens kunt u uw campagnes continu optimaliseren.

Conclusie

In onze optiek is LinkedIn voor B2B-organisaties erg geschikt om in te zetten als onderdeel van uw content marketingcampagne en van uw retargeting campagne. Dit komt door het zakelijke karakter van het sociale medium en de beschikbare informatie over de doelgroep.

Door gebruik te maken van de advertentie mogelijkheden van LinkedIn kunt u uw doelgroep op de meest relevante manier benaderen. Gezien de nieuwe mogelijkheden die LinkedIn dit jaar heeft toegevoegd, is het verstandig om uw bestaande content campagnes en retargeting campagnes onder de loep te nemen en waar mogelijk te verbeteren of aan te vullen met de hier beschreven Linkedin mogelijkheden.

Wilt u meer weten over de nieuwe features van LinkedIn Advertising of over hoe u uw LinkedIn Advertising campagne het beste kun inzetten? Download dan ons whitepaper ‘LinkedIn 2.0 gebruiken in uw marketingproces’ hieronder.