LinkedIn campagne manager

LinkedIn campagne manager

Er wordt geld gestoken in het adverteren op LinkedIn en het is dan uiteraard van belang dat hier resultaat uit komt. Nu geeft LinkedIn campagne manager zelf veel inzicht in de resultaten van de advertenties, maar deze resultaten zijn niet volledig. hier zitten ook nadelen aan. Het grote nadeel, is dat conversies niet gemeten worden met LinkedIn zelf, maar ook hier is een oplossing voor. In dit blog lees je hoe je de conversie van LinkedIn meet.

LinkedIn advertising

Met de LinkedIn campagne manager kunnen deze resultaten bekeken worden. Gegevens die door LinkedIn bijgehouden worden zijn:

  • Het aantal weergaven
  • Kliks
  • Kosten
  • Aantal keer gedeeld of interessant gevonden

Door deze resultaten met regelmaat en nauwkeurig bij te houden en te analyseren, wordt inzicht verkregen in wat voor soort advertentie of campagne werkt en welke minder aanslaat bij de doelgroep. Dit is waardevolle informatie voor een volgende advertentie, omdat dan goed bijgestuurd en geoptimaliseerd kan worden, waardoor de ROI stijgt.

Lees ook:
Adverteren op LinkedIn: zo doe je dat

Conversie meten

LinkedIn verzamelt de advertentieresultaten in de campagnemanager, wat een goed beeld geeft van hoe de gekozen doelgroep reageert op de advertentie. Hierdoor kan het resultaat al voor een groot deel inzichtelijk gemaakt worden. LinkedIn meet echter niet de conversies door en dit is wat een marketeer natuurlijk ook wil weten. Hoeveel conversies zijn er uit een specifieke advertentie gekomen? Heeft een advertentie veel kliks naar de website, maar weinig conversies? Dit zijn vragen die gesteld kunnen worden als de conversies gemeten worden en dit stelt organisaties in staat veel nauwkeuriger het succes van de advertenties te meten, maar vooral ook om bij te (blijven) sturen.

Het is dan ook van belang om de conversies meetbaar te maken en dat kan met behulp van UTM tracking codes. Door een UTM tracking code toe te voegen aan de landingspagina kan daarna in Google Analytics nauwkeurig gemeten kan worden hoeveel conversies er uit een specifieke advertentie zijn gekomen.

 

Wilt u alles weten over adverteren op LinkedIn en hoe je de resultaten bijstuurt?? Download dan ons nieuwe whitepaper:In 6 stappen een succesvolle LinkedIn-advertentie‘, waarin we alle benodigde stappen doorlopen én tips geven om een zo goed mogelijk resultaat te behalen.