LinkedIn profiel: de richtlijnen
Na het toelichten van de nieuwe mogelijkheden van LinkedIn Advertising in het onlangs gepubliceerde whitepaper, leek het ons een goed moment om de belangrijkste specificaties van LinkedIn op een rij te zetten. Denk hierbij aan de basis, zoals bijvoorbeeld het juiste aantal karakters in een tekst. In het overzichtelijke infographic, die Frankwatching onlangs online heeft gezet, zijn er drie veelgebruikte onderdelen van LinkedIn onder de aandacht gebracht namelijk; het persoonlijke profiel, de blogfunctie en de bedrijfspagina.
linkedin blog beeld

Na het toelichten van de nieuwe mogelijkheden, waaronder het specifiek targeten, van LinkedIn Advertising in het onlangs gepubliceerde whitepaper, leek het ons een goed moment om de belangrijkste specificaties van LinkedIn op een rij te zetten. Denk hierbij aan de basis, zoals bijvoorbeeld het juiste aantal karakters in een tekst. In de overzichtelijke infographic, die Frankwatching onlangs online heeft gezet, zijn er drie veelgebruikte onderdelen van LinkedIn onder de aandacht gebracht namelijk; het persoonlijke profiel, de blogfunctie en de bedrijfspagina.

Het persoonlijk profiel

Wanneer uw persoonlijke LinkedIn-profiel er compleet uitziet, laat u een goede eerste indruk achter. Voorbereiden op een eerste gesprek begint bij het bestuderen van het LinkedIn profiel van uw gesprekspartner. Vandaar dat het noodzaak is om uw profiel zo compleet mogelijk te maken om zo een representatief beeld van u als professional te geven. Mocht u bezig zijn met het fine tunen van uw profiel en zich afvragen hoe lang uw kopregel eigenlijk mag zijn? Deze mag maximaal uit 120 tekens bestaan. Uw samenvatting daarentegen mag bestaan uit 2000 tekens, waarvan 230 tekens altijd zichtbaar zijn. Wil een bezoeker van uw profiel meer lezen, dan zal deze op de knop ‘meer lezen’ moeten drukken.  Maar let op, voor mobiele gebruikers zijn alleen de eerste 85 tekens zichtbaar!

De blogfunctie

Op uw persoonlijke pagina kunt u artikelen plaatsen die u gepubliceerd heeft, ook wel blogs. Onder het kopje artikelen wordt de previews getoond van uw LinkedIn-blogs met daarbij een link naar alle artikelen die u geschreven heeft. Voor een blog gelden bepaalde specificaties, bijvoorbeeld dat de titel maximaal uit 100 tekens mag bestaan en, erg belangrijk, de hoofdtekst uit 40.000 tekens.

LinkedIn voor B2B-organisaties

Steeds meer bedrijven zetten een LinkedIn company page op, LinkedIn is namelijk de perfecte plaats om visie te tonen en ontwikkelingen uit de sector te delen. Daarnaast is het een effectief kanaal om vacatures te plaatsen en uw bedrijf een ‘gezicht’ te geven. Er zijn genoeg bedrijven op LinkedIn die geen pagina hebben of wel hebben, maar niet gebruikmaken van alle mogelijkheden. Zo moet u er bijvoorbeeld rekening mee houden dat de ‘over ons’ tekst maximaal 2000 tekens mag bevatten, en dat uw achtergrond afbeelding op ieder device goed getoond wordt.

Wilt u meer tips & tricks over het goed opzetten van een professioneel LinkedIn-profiel, zowel voor uw eigen pagina als voor uw bedrijfspagina? Bekijk de infographic dan hier! Wilt u meer weten over de nieuwste veranderingen van LinkedIn en hoe u een goede LinkedIn-campagne kunt opzetten? Download ons whitepaper “LinkedIn 2.0 inzetten in uw marketingcampagnes” dan hier.