Verhoogde relevantie door de inzet van liquid content

Verhoogde relevantie door de inzet van liquid content

Gepersonaliseerde content is een key factor voor het creëren van warme leads en kun je daarom zeker een onderdeel maken van jouw online marketing strategie. Door middel van de zogenaamde IP-marketing tool SalesFeed krijgt u inzicht in wat voor type organisatie uw website bezoekt en kunt u op basis hiervan beslissingen maken binnen het marketingproces. Een van de voordelen die deze inzichten met zich mee brengt is een verhoogde relevantie door de inzet van liquid content.

Met behulp van de liquid content formule van Salesfeed, kunnen websitebezoekers gerichter worden aangesproken door het tonen van specifieke pagina’s en content. Een websitebezoeker wordt gefilterd op basis van bijvoorbeeld relatietype, branchecode of een door u ingestelde tag. Met behulp van liquid content kunt u specifieke content tonen aan alleen deze groep organisaties.

Triggers

De liquid content kan getriggerd worden vanaf het eerste bezoek aan de website, zonder dat de bezoeker al informatie achterlaat. Op basis van de triggers kan er een gepersonaliseerde pagina of content getoond worden aan de websitebezoeker. Door het tonen van content die specifiek gericht is op een bepaalde groep of doelgroep, wordt de ervaring van de websitebezoeker door de relevantie beter dan ooit.

Voorbeelden van liquid content zijn aangepaste titels, teksten, foto’s of getoonde logo’s. Deze worden direct getoond op de desbetreffende pagina wanneer de getriggerde websitebezoeker op de pagina komt. Komt iemand uit een bepaalde sector op uw website? Dan kan die een andere call-to-action of foto te zien krijgen dan iemand uit een andere branche.

Toegevoegde waarde

De toegevoegde waarde van een IP-marketing tool zoals SalesFeed ligt bij het herkennen van (potentiële) klanten, het bieden van op hun situatie toegepaste content/informatie en het beïnvloeden en volgen van hun gedrag op uw website. Hierdoor kunt u uw marketing en verkoopactiviteiten beter toespitsen op de achterliggende vraag die uw websitebezoeker lijkt te hebben. Met alle inzichten die SalesFeed u biedt en door de mogelijkheid van liquid content kunt u verschillende doelgroepen specifiek gaan sturen door uw website en ze leiden naar waar u ze hebben wilt: de contactpagina, de downloadpagina, of misschien de specifieke informatiepagina over het betreffende onderwerp.

Wilt u alles lezen over hoe u uw websitebezoek inzichtelijk maakt? Download dan ons whitepaper: ‘9 redenen waarom u wilt weten wie uw website bezoekt‘, waarin we de voordelen toelichten die de inzichten in websitebezoekers en hun gedrag met zich mee brengen.