Marketing strategie

Marketing strategie geeft structuur

Fueld stelt samen met u de B2B marketing strategie en het digital marketing plan op, als basis voor uw marketing succes. Zodat u vooraf weet welke activiteiten er in de operatie uitgevoerd moeten worden, welke inspanning in tijd en geld dat vergt, welke marketing tools gebruikt kunnen worden en welk verwacht resultaat u heeft.

Strategische keuzes staan aan de basis van de marketing investering om ad hoc activiteiten en ongewenste verrassingen te vermijden.

Aandachtspunten

  • Doelen
  • Doelgroepen, concurrenten en markt
  • Organisatorische impact
  • Kanaalkeuze en marketing mix
  • Business issues van de doelgroep
  • Toegevoegde waarde
Voordelen professionele marketing strategie
Concurrentie voordeel

Aanhaken bij de behoeften van de klant en op het juiste moment waarde toevoegen heeft een positief effect op conversie optimalisatie.

Investerings risico

De investering van de jaarlijkse marketing activiteiten wordt met plezier gedaan op het moment dat de te verwachten resultaten onderbouwd en positief zijn.

Bereik doelgroep

De juiste kanaalkeuze sluit aan bij de gebruikelijke communicatiemiddelen van de doelgroep en geeft een optimaal bereik & een positief effect op conversie.

Organisatorische impact

De impact op de organisatie en de consequenties t.a.v. capaciteit, doorlooptijd, kennisniveau & aansturing zijn vooraf duidelijk.

Concurrentie voordeel

Aanhaken bij de behoeften van de klant en op het juiste moment waarde toevoegen heeft een positief effect op conversie optimalisatie.

Investerings risico

De investering van de jaarlijkse marketing activiteiten wordt met plezier gedaan op het moment dat de te verwachten resultaten onderbouwd en positief zijn.

Bereik doelgroep

De juiste kanaalkeuze sluit aan bij de gebruikelijke communicatiemiddelen van de doelgroep en geeft een optimaal bereik & een positief effect op conversie.

Organisatorische impact

De impact op de organisatie en de consequenties t.a.v. capaciteit, doorlooptijd, kennisniveau & aansturing zijn vooraf duidelijk.

Upsell activiteiten

Marketing en CRM. Twee aspecten die in hetzelfde klantdomein zitten. Onlosmakelijk met elkaar verbonden. En daarom moeten marketing strategie en CRM strategie met elkaar verweven zijn.

Hoe zit dat?

Gerichte doelgroepselectie heeft een goed klantprofiel nodig. En het klantprofiel zit in de CRM database. Dus gedrag vanuit de marketing campagnes, gedrag op de website of informatie uit de sociale media kanalen zouden onderdeel van het klantprofiel moeten worden.

Integratie dus?

Wellicht, belangrijk is dat er over de raakvlakken vooraf goed nagedacht wordt. Over hoe het klantprofiel wordt verrijkt, over de benodigde selectiecriteria. En in een later stadium over de te nemen stappen in de campagne.

Allemaal factoren waarvan u mag verwachten dat deze bij het opstellen van de marketing strategie en de online plannen aan de orde komen.

Online marketing strategie op papier

Laatste nieuws

Zakenvrouw bezig op laptop met identificeren websitebezoeker met behulp van Salesfeed
Verhoog omzet door inzicht in websitebezoek: 7 tips
De meeste organisaties krijgen bezoekers op hun website. De ene organisatie meer dan de andere. Een deel van de organisaties is inmiddels al wel zo ver dat de mogelijkheden van Google (Analytics, Adwords en retargeting) gebruikt worden. Maar er is veel meer, want een groot deel van de organisaties doet vanuit marketing perspectief onvoldoende met de kennis die kan worden opgebouwd vanuit het website bezoek.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?