Sales funnel

Sales funnel

Dit is voor salesmanagement één van de belangrijkste mechanismen om het succes van de commerciële organisatie aan te sturen. De plek waar marketing en sales bij elkaar komen.

Fueld zorgt ervoor dat de leadgeneratie activiteiten op de juiste wijze doorgezet worden naar uw sales omgeving.

Dat doen we door

  • Een professioneel marketing proces in te richten
  • Marketing en CRM te koppelen
  • Het klantprofiel in CRM aan te vullen
  • De juiste stuurinformatie te leveren

Want alleen leads genereren is geen optie, dat kost geld. Uiteindelijk willen we de leads omzetten naar concrete verkoopkansen en naar klanten in een succesvol commercieel proces.

Voordelen integratie marketing & sales
Bestuurbaar proces

Een bestuurbaar commercieel proces zorgt voor de juiste allocatie van middelen en voor het maken van de juiste keuzes om tot het gewenste succes te komen.

Waardevol klantprofiel

Door de marketingdata in de CRM omgeving te integreren, wordt het klantprofiel aangevuld en worden doelgroepselectie en de customer journey steeds inzichtelijker.

Efficiency

Door inzet van marketing automation en online marketing in het salesproces wordt de beschikbare capaciteit beter gealloceerd op de momenten die echt nodig zijn in de customer journey.

Sales alignment

De schijnbare tegenstelling tussen marketing en sales wordt opgeheven. Goed gekwalificeerde SQL (sales qualified leads) leveren nieuwe opdrachten en daarmee commercieel succes.

Bestuurbaar proces

Een bestuurbaar commercieel proces zorgt voor de juiste allocatie van middelen en voor het maken van de juiste keuzes om tot het gewenste succes te komen.

Waardevol klantprofiel

Door de marketingdata in de CRM omgeving te integreren, wordt het klantprofiel aangevuld en worden doelgroepselectie en de customer journey steeds inzichtelijker.

Efficiency

Door inzet van marketing automation en online marketing in het salesproces wordt de beschikbare capaciteit beter gealloceerd op de momenten die echt nodig zijn in de customer journey.

Sales alignment

De schijnbare tegenstelling tussen marketing en sales wordt opgeheven. Goed gekwalificeerde SQL (sales qualified leads) leveren nieuwe opdrachten en daarmee commercieel succes.

Succesvolle samenwerking marketing en sales

Om de samenwerking van marketing- en sales processen te optimaliseren, zijn de volgende aandachtspunten van belang.

  • De te bereiken doelen
  • Het marketing & sales proces
  • De output van het marketing & sales proces
  • De besturing van het marketing & sales proces
  • De customer journey

Fueld helpt u om uw marketing- en salesinspanning tot resultaat te brengen. Gezamenlijk. Met de klant als middelpunt. Bestuurbaar, voor het beste resultaat. Gebaseerd op meer dan 25 jaar sales, marketing en CRM ervaring. Want u wilt toch ook af van die losstaande marketing acties?

sfeerbeeld van opbouw van een salesfunnel

Laatste nieuws

5 must do's marketing automation
5 must do’s voor het combineren van marketing en sales
Wanneer organisaties er over nadenken om marketing en sales samen te integreren komt het regelmatig voor dat er spanning ontstaat tussen beide afdelingen. Zorg ervoor dat je werknemers zich op een positieve manieren inzetten voor één gezamenlijk doel. Met de volgende must do’s zorg je ervoor dat deze spanningen verkleind worden, of zelfs helemaal verdwijnen.
Marketing automation succesvol in de praktijk
Hoe zet je marketing automation succesvol in de praktijk in?
In onze vorige blog  kon je lezen wat de voordelen waren van de integratie van marketing automation in je CRM systeem, toch zien we in de praktijk een aantal factoren die organisaties belemmeren om hiermee aan de slag te gaan. In deze blog vertellen we waardoor deze belemmeringen kunnen ontstaan.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?