Sales funnel

Sales funnel

Dit is voor salesmanagement één van de belangrijkste mechanismen om het succes van de commerciële organisatie aan te sturen. De plek waar marketing en sales bij elkaar komen.

Fueld zorgt ervoor dat de leadgeneratie activiteiten op de juiste wijze doorgezet worden naar uw sales omgeving.

Dat doen we door

  • Een professioneel marketing proces in te richten
  • Marketing en CRM te koppelen
  • Het klantprofiel in CRM aan te vullen
  • De juiste stuurinformatie te leveren

Want alleen leads genereren is geen optie, dat kost geld. Uiteindelijk willen we de leads omzetten naar concrete verkoopkansen en naar klanten in een succesvol commercieel proces.

Voordelen integratie marketing & sales
Bestuurbaar proces

Een bestuurbaar commercieel proces zorgt voor de juiste allocatie van middelen en voor het maken van de juiste keuzes om tot het gewenste succes te komen.

Waardevol klantprofiel

Door de marketingdata in de CRM omgeving te integreren, wordt het klantprofiel aangevuld en worden doelgroepselectie en de customer journey steeds inzichtelijker.

Efficiency

Door inzet van marketing automation en online marketing in het salesproces wordt de beschikbare capaciteit beter gealloceerd op de momenten die echt nodig zijn in de customer journey.

Sales alignment

De schijnbare tegenstelling tussen marketing en sales wordt opgeheven. Goed gekwalificeerde SQL (sales qualified leads) leveren nieuwe opdrachten en daarmee commercieel succes.

Bestuurbaar proces

Een bestuurbaar commercieel proces zorgt voor de juiste allocatie van middelen en voor het maken van de juiste keuzes om tot het gewenste succes te komen.

Waardevol klantprofiel

Door de marketingdata in de CRM omgeving te integreren, wordt het klantprofiel aangevuld en worden doelgroepselectie en de customer journey steeds inzichtelijker.

Efficiency

Door inzet van marketing automation en online marketing in het salesproces wordt de beschikbare capaciteit beter gealloceerd op de momenten die echt nodig zijn in de customer journey.

Sales alignment

De schijnbare tegenstelling tussen marketing en sales wordt opgeheven. Goed gekwalificeerde SQL (sales qualified leads) leveren nieuwe opdrachten en daarmee commercieel succes.

Succesvolle samenwerking marketing en sales

Om de samenwerking van marketing- en sales processen te optimaliseren, zijn de volgende aandachtspunten van belang.

  • De te bereiken doelen
  • Het marketing & sales proces
  • De output van het marketing & sales proces
  • De besturing van het marketing & sales proces
  • De customer journey

Fueld helpt u om uw marketing- en salesinspanning tot resultaat te brengen. Gezamenlijk. Met de klant als middelpunt. Bestuurbaar, voor het beste resultaat. Gebaseerd op meer dan 25 jaar sales, marketing en CRM ervaring. Want u wilt toch ook af van die losstaande marketing acties?

sfeerbeeld van opbouw van een salesfunnel

Laatste nieuws

5 stappen goede LinkedIn post
5 tips om succesvolle B2B posts op LinkedIn te creëren
In de B2B markt is het aantrekkelijk om actief te zijn op LinkedIn, maar op welke manier ben je succesvol op dit platform? Hoe weet je wat je moet plaatsen op je LinkedIn pagina en hoe gaat dit zorgen voor meer bezoekers naar je website? Wij geven je 5 tips om de content van je LinkedIn marketing aantrekkelijker te maken voor je doelgroep.
Google Ads
Google Ads update: uitgebreidere tekstadvertenties
Deze week presenteerde Google tijdens de jaarlijkse Marketing Keynote verschillende nieuwe functies omtrent Google Ads (voorheen AdWords). Hier liet Google weten dat het vanaf nu mogelijk is om een extra kop en beschrijvingsregel toe te voegen aan je advertising op Google.
Marketing automation
Trend 2018: Marketing automation
Misschien herkent u deze trend nog van vorig jaar, maar ook dit jaar blijft de trend rondom marketing automation zich doorzetten. Geavanceerde toepassingen zorgen voor de interactie met de doelgroep en de ondersteuning van de customer journey.

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?