Social media marketing

Social media marketing voor B2B bedrijven

U wilt wel maar weet niet hoe u de social media mogelijkheden moet inzetten om uw concurrentie positie te versterken. Fueld helpt u met:

  • Het vaststellen van de te bereiken doelen
  • Keuze en inrichting van de best passende social media tools
  • Het plannen en plaatsen van posts
  • Het reageren op social media posts van derden
  • Social media monitoring
  • Het meetbaar maken van de resultaten van social media marketing inspanning

Zodat

U in staat bent om de social media mogelijkheden in te zetten in uw marketing kanalen, zonder dat u hier veel capaciteit voor nodig heeft. Een gedegen social media marketing plan én professionele uitvoering geven positieve zichtbaarheid bij de doelgroep.

Voordelen uitbesteden social media marketing
Vergroten bereik

Door het uitbesteden van uw social media marketing activiteiten zorgt u voor additionele marketing power. En daarmee voor het met zekerheid vergroten van uw marketing bereik met bijbehorend succes.

Up to date kennis

Social media marketing ontwikkelt zich in razend tempo. Bijblijven is de grote uitdaging. Door externe social media kennis in te zetten weet u zeker dat u voorop blijft lopen.

Flexibiliteit

Inzet van externe social media capaciteit en expertise vergroot de flexibiliteit van uw marketing organisatie. En geeft daarmee extra mogelijkheden tot succesvolle focus op de prioriteiten.

Monitoring

Social media monitoring en het inzichtelijk maken van de resultaten, zijn onderdeel van social media marketing. Niet elke marketeer heeft de benodigde kennis en affiniteit. Inhuur is de oplossing!

Vergroten bereik

Door het uitbesteden van uw social media marketing activiteiten zorgt u voor additionele marketing power. En daarmee voor het met zekerheid vergroten van uw marketing bereik met bijbehorend succes.

Up to date kennis

Social media marketing ontwikkelt zich in razend tempo. Bijblijven is de grote uitdaging. Door externe social media kennis in te zetten weet u zeker dat u voorop blijft lopen.

Flexibiliteit

Inzet van externe social media capaciteit en expertise vergroot de flexibiliteit van uw marketing organisatie. En geeft daarmee extra mogelijkheden tot succesvolle focus op de prioriteiten.

Monitoring

Social media monitoring en het inzichtelijk maken van de resultaten, zijn onderdeel van social media marketing. Niet elke marketeer heeft de benodigde kennis en affiniteit. Inhuur is de oplossing!

Social media succes voor B2B

Social media plan levert succes. Een goede inzet van social media is voor veel B2B bedrijven een wens, maar nog geen structureel succes. Daarom is het kiezen van structuur door een goed social media plan een belangrijke succesfactor. De belangrijkste drie resultaten van het niet hebben van een social media marketing plan zijn:

  • Iedereen doet het beste wat hij/zij kan bedenken en daarmee is er geen focus. De reden hiervoor is dat er geen social media strategie is vastgesteld
  • Het is niet duidelijk in hoeverre de inzet van social media marketing succesvol is omdat er vooraf geen doelen zijn vastgesteld
  • Er kan onvoldoende worden bijgestuurd omdat er onvoldoende gebruik wordt gemaakt van monitoring en resultaat analyse
sfeerbeeld van social media marketing

Laatste nieuws

5 stappen goede LinkedIn post
5 tips om succesvolle B2B posts op LinkedIn te creëren
In de B2B markt is het aantrekkelijk om actief te zijn op LinkedIn, maar op welke manier ben je succesvol op dit platform? Hoe weet je wat je moet plaatsen op je LinkedIn pagina en hoe gaat dit zorgen voor meer bezoekers naar je website? Wij geven je 5 tips om de content van je LinkedIn marketing aantrekkelijker te maken voor je doelgroep.
Man op social media
Meer betrokkenheid op social media? Wij hebben 8 tips!
In ons vorige artikel heb je kunnen lezen welke kanalen op dit moment het populairst zijn onder de verschillende generaties. Hieruit bleek dat Facebook afgelopen halfjaar een daling heeft meegemaakt wat betreft het aantal actieve gebruikers en Instagram in een stijgende lijn zit. Maar hoe zorg je als bedrijf voor meer engagement bij de doelgroep op deze kanalen? Wij hebben 8 essentiële tips!

Fueld

Wilt u ook meer resultaat uit uw online marketing activiteiten?