5 tips om succesvolle B2B posts op LinkedIn te creëren
In de B2B markt is het aantrekkelijk om actief te zijn op LinkedIn, maar op welke manier ben je succesvol op dit platform? Hoe weet je wat je moet plaatsen op je LinkedIn pagina en hoe gaat dit zorgen voor meer bezoekers naar je website? Wij geven je 5 tips om de content van je LinkedIn marketing aantrekkelijker te maken voor je doelgroep.
5 stappen goede LinkedIn post

In de B2B markt is het aantrekkelijk om actief te zijn op LinkedIn, maar op welke manier ben je succesvol op dit platform? Hoe weet je wat je moet plaatsen op je LinkedIn pagina en hoe gaat dit zorgen voor meer bezoekers naar je website? Wij geven je 5 tips om de content van je LinkedIn marketing aantrekkelijker te maken voor je doelgroep.

Gebruik foto’s en video’s

Het gebruik van visuele hulpmiddelen is niet alleen aantrekkelijk voor gebruikers van LinkedIn, maar het vergroot ook je zichtbaarheid wanneer ze door hun feed heen scrollen. Het verhoogt namelijk de kans om interacties te krijgen met je volgers. Daarnaast is het gebruik van gezichten waardevol om de interacties te verhogen. Hierbij is het belangrijk dat de persoon op de afbeelding een activiteit uitvoert die gerelateerd is aan je bedrijfsactiviteiten. Wat daarbij kan helpen is het herhaaldelijk gebruiken van een specifieke afbeelding. Dit is mogelijk in de vorm van een terugkerende rubriek die elke maand verschijnt. Op deze manier zorg je voor herkenbaarheid onder je doelgroep.

Variatie

Plaats verschillende soorten content op je pagina. Dit kan variëren van luchtige content over een geslaagd evenement en serieuzere berichten met relevante informatie voor potentiële klanten. Wat hiervoor handig kan zijn is het opstellen van een contentkalender waarin wordt aangegeven wanneer welke soort berichten geplaatst worden. Hiermee ontstaat er duidelijkheid voor wie en wanneer je een post de lucht in schiet en daarmee bouw je consistent een relatie op met je volgers.

Plaatsen en daarna sponsoren

Op LinkedIn is het mogelijk met ‘Sponsored Content Ads’ berichten te sponsoren met als doel je content bij een specifieke doelgroep onder de aandacht te brengen. Het is belangrijk om ook zichtbaar te zijn bij je huidige volgers. Om dit te bereiken is het van belang om eerst je bericht te plaatsen op je pagina zonder het te sponsoren. Na een tijdje is het handig om deze post dan te gaan sponsoren, zo bereik je eerst je huidige volgers en daarna de ingestelde groep die je wilt gaan bereiken.

Activeer je volgers

Door het toevoegen van een duidelijke call-to-action zet je gebruikers aan om interactie te tonen met je posts. Dit betekent dat je bijvoorbeeld een link koppelt met een doorverwijzing naar je website die onder een knop valt waarop staat ‘Meld je hier aan’. Het spoort de persoon aan om direct actie te ondernemen en zo meer te weten te komen over je bedrijf. LinkedIn geeft ook aan dat berichten met een link naar je bedrijfspagina twee keer beter scoren.

Testen

Al doende leert men. Dit geldt ook bij het promoten van je bedrijf op LinkedIn, het testen van verschillende content zorgt tot het ontdekken van de juiste formule. Het effect van je activiteiten verschilt ook per branche en per bedrijf. Voor sommige bedrijven werkt het inzetten van video’s heel goed en voor een andere bedrijven is juist het schrijven interessante teksten van belang. Het bijhouden van je resultaten zorgt voor inzicht in de prestaties van je posts. Zo is het mogelijk om de juiste aanpassingen te maken en met relevantere berichten in hun timeline te verschijnen.

Nieuwsgierig geworden naar adverteren op LinkedIn en wilt u meer weten over het toepassen van LinkedIn in marketingcampagnes? Of wilt u meer weten van social media marketing over het algemeen? Download dan nu het whitepaper over LinkedIn of ga naar onze pagina waarbij we u kunnen helpen met onze dienst social media marketing.