TikTok: de opkomende trend

TikTok: de opkomende trend

In onze vorige blog is te lezen dat videocontent een trend van 2020 is. Deze trend geldt ook voor de jongere doelgroep Een social media kanaal dat steeds populairder wordt onder de jongeren is TikTok. In deze blog wordt uitgelegd wat TikTok precies inhoudt en waarom het voor jouw organisatie relevant kan zijn.

Wat is TikTok?

TikTok is een app die je gratis kunt downloaden op je telefoon of tablet. Gebruikers van de app kunnen zichzelf filmen als ze aan het zingen, dansen of playbacken zijn. Het is een korte video, van ongeveer 15 seconden, dat bewerkt kan worden met effecten en stickers. Daarnaast kun je ook pauzes invoeren in de video. Hierdoor wordt de video leuker om naar te kijken. Nadat de video geplaatst is op het account van de gebruiker kan de video op andere social mediakanalen geplaatst worden. Net als bij Instagram en Facebook kan er ook op dit social mediakanaal berichten worden geliked. TikTok is onder de jongeren erg populair omdat het veel functies heeft. Je kunt bijvoorbeeld een duet met elkaar doen. Het social mediakanaal wordt massaal gebruik door jongeren binnen de leeftijd 6 tot en met 18 jaar. tiktok en andere social media kanalen

TikTok voor jouw organisatie

TikTok is een relevant social mediakanaal om in te zetten voor organisaties waarvan jongeren de doelgroep is. Je maakt dan een korte video waarin jouw boodschap kan worden overgebracht. Geen zorgen: je hoeft niet te playbacken of te dansen, het kan bijvoorbeeld ook een introductievideo zijn. Je kunt nog niet op TikTok adverteren, maar je kunt wel influceners inzetten. Deze personen kunnen jouw bedrijf of merk promoten.

Geen zorgen: je hoeft niet te playbacken of te dansen, het kan bijvoorbeeld ook een introductievideo zijn.

Zichtbaarheid creëren

TikTok biedt de mogelijkheid om een bedrijfsprofiel aan te maken. Maak je deze aan voor jouw bedrijf, dan kunnen gebruikers jouw bedrijf opzoeken en volgen. Daarnaast kunnen ze jouw video’s liken en delen. Om ervoor te zorgen dat je zichtbaar wordt op het social mediakanaal kun je gebruik maken de hashtag challenges. Je maakt bij je video’s gebruik van hashtags. Je kun took je eigen hashtag creëren en gebruik maken van andere hashtags. Daarnaast geeft TikTok een overzicht over de hashtags die populair zijn. Op deze manier ben je en blijf je op de hoogte van de populaire hashtags. TikTok is tegenwoordig geen hype meer, maar een trend dat je kan inzetten als marketingkanaal. Het social mediakanaal krijgt steeds meer gebruikers en daarbij komen er ook steeds meer functies bij, dat voor jongeren erg aantrekkelijk is om te gebruiken.

Heeft jouw organisatie hulp nodig bij het opzetten van social mediakanalen? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan en wij gaan je helpen!

Lees ook:
Op deze manier zet je video content effectief in
Videomarketing: zo doe je dat! 
Gratis whitepaper: ‘Content marketing’