Marketing- en salesafdelingen investeren veel in leadgeneratie en gebruiken veel verschillende kanalen om gekwalificeerde bezoekers naar de website te krijgen. Om het effect van deze investering te vergroten is het inzetten van een geavanceerde IP-tracking tool, zoals Leadinfo of Salesfeed, een goede keuze.
IP-tracking tools bieden de mogelijkheid om websitebezoekers te identificeren. Maar het echte voordeel met je pas wanneer de data van de website bezoeken automatisch gesynchroniseerd wordt met je CRM-systeem.
In deze blog bespreken we waarom de Leadinfo-CRM-integratie essentieel is en hoe je de voordelen van de integratie optimaal benut.
Veel bedrijven gebruiken Leadinfo als IP-trackingtool, maar missen de belangrijkste stap: de koppeling met een CRM-systeem zoals HubSpot, Salesforce of Pipedrive. Met een Leadinfo-CRM-integratie zorg je ervoor dat leadinformatie in je CRM-systeem automatisch wordt verrijkt en gesynchroniseerd, waardoor je sales team direct kan inspelen op warme leads.
Op basis van de integratie mogelijkheden die Leadinfo biedt kun je niet alleen nieuwe bedrijven aanmaken, maar ook websitebezoekers koppelen aan bestaande bedrijven binnen je CRM. Dit helpt om een compleet en up-to-date klantbeeld te behouden.
Dit is waarom een directe integratie onmisbaar is:
Leadinfo herkent websitebezoekers en stuurt deze data zoals bedrijfsnaam, KVK-nummer en domein direct naar je CRM. Met de koppeling die we vanuit Fueld hebben gemaakt tussen Leadinfo en HubSpot wordt niet alleen de bedrijfsdata doorgestuurd, maar wordt daarnaast ook het gedrag op de website in de HubSpot contacthistorie vermeld. Gebruikers kunnen eenvoudig een bedrijf koppelen aan hun CRM-systeem, wat leidt tot een automatische synchronisatie van websitebezoeken en inzichtelijke notities binnen Simplicate.
Het gaat daarbij om zowel de URL’s van de pagina’s die zijn bezocht als ook de lengte van het bezoek aan de betreffende pagina, waarbij elk nieuw bezoek aan de site weer als een apart contactmoment wordt weergegeven.
Op het moment dat de organisatie dus al bekend is in HubSpot wordt er geen nieuwe organisatie aangemaakt; het bestaande profiel wordt aangevuld. Je kunt dus kiezen of je alleen nieuwe bedrijven aanmaakt of de data wilt verbinden met bestaande bedrijven binnen je CRM-systeem. Dit voorkomt dubbele invoer en zorgt er voor dat je database niet onbedoeld vervuilt.
Natuurlijk komen er ook bezoekers op je website die nooit een prospect zullen worden, omdat ze niet in de doelgroep zitten, omdat ze qua locatie niet passen en andere redenen. Deze bezoekers wil je niet eerst als potentiële lead bestempelen en er tijd aan besteden. Nee, als je vooraf al kunt inschatten dat de bezoeker geen potentiële klant is en ook niet zal worden, wil je deze uit-kwalificeren.
Het omgekeerde geldt uiteraard ook: op het moment dat een bezoeker interessant gedrag vertoont of op basis van bepaalde eigenschappen gekwalificeerd kan worden (denk bijvoorbeeld aan de combinatie branche, bedrijfsgrootte en locatie), dan wil je de lead graag kwalificeren als prospect.
Dat wordt in geavanceerde CRM-tools zoals HubSpot mogelijk gemaakt door de functionaliteit leadscoring. Algemeen gezegd: hoe beter een bezoeker voldoet aan de criteria die je hebt gesteld, des te hoger is de leadscore. Vervolgens worden op basis van die leadscore automatisch acties geïnitieerd. Onderstaand voorbeeld willen we geven: stel triggers in om Nederlandse bedrijven met meer dan 5 medewerkers automatisch door te sturen naar HubSpot.
Het voordeel hiervan: geen tijdverspilling aan niet-gekwalificeerde leads, omdat je door leadscoring en onderliggende triggers precies weet wie prioriteit heeft.
Met geautomatiseerde en gepersonaliseerde marketingflows worden warme leads effectiever opgevolgd. Door gebruik te maken van Leadinfo-data en het bedrijfsprofiel in je CRM-systeem te koppelen worden CRM-workflows geactiveerd, waardoor leads op het juiste moment de juiste content ontvangen.
Dankzij deze slimme aanpak kun je de data gebruiken als gerichte input voor gepersonaliseerde e-mails en Google ads over de doelgroep. Daarnaast kunnen retargeting-campagnes automatisch worden verstuurd, volledig afgestemd op het gedrag van de bezoeker. Dit verhoogt niet alleen de relevantie van je communicatie, maar ook de kans op conversies.
Deze integratie tussen Leadinfo en je CRM zorgt ervoor dat jouw sales- en marketingteams efficiënter werken en sneller leads omzetten in klanten. Een echte parel voor elke organisatie die wil groeien met behulp van slimme marketing- en salesprocessen!
De integratiemogelijkheden die Leadinfo biedt maken het gemakkelijk om je CRM-tool te koppelen en zorgen ervoor dat je direct bedrijven binnen je CRM kunt beheren.
Daarnaast heeft Fueld aan de kant van HubSpot CRM een aantal slimme workflows en code ingericht om de basiskoppeling tussen HubSpot en Leadinfo uit te breiden en te voorzien van de nodige intelligentie. Dit omvat het proces van een nieuw bedrijf aanmaken in HubSpot, waarbij je de juiste accountmanager selecteert en de naam van het bedrijf invoert voordat je het aanmaakt en koppelt. Hiermee worden zaken zoals leadscoring, retargeting en het doorsluizen van de data naar Google Ads gefaciliteerd.
Mocht je deze intelligente koppeling willen testen, dan is het verstandig om even contact op te nemen met Fueld.
Voor organisaties die voldoende denken te hebben aan het puur overzetten van de data vanuit Leadinfo naar hun CRM-tool zijn de volgende stappen van toepassing:
Een softwarebedrijf in WFM-software had de uitdaging dat er veel onbekende website bezoekers waren. De marketing directeur wilde graag inzicht krijgen in welke organisaties interesse toonden, omdat een deel van de klanten via aanbestedingen gerealiseerd werden en een deel via het reguliere sales proces.
Fueld integreerde Leadinfo met HubSpot omgeving van dit softwarebedrijf zodat de informatie uit Leadinfo toegevoegd werd aan de HubSpot database. Daarnaast werd de leadscoring in HubSpot aangepast en werden er op basis van deze leadscoring gerichte taken aangemaakt.
✔ 30% snellere opvolging → Zodra Leadinfo gekoppeld was, werden alle gekwalificeerde leads opgevolgd.
✔ 20% hogere conversie → Dit kwam door een betere timing van de opvolgactiviteiten en de gepersonaliseerde opvolging.
Natuurlijk is komen er ook vragen naar voren als onze klanten nadenken over het integreren van hun IP-tracking met hun CRM-tool. Het is echter belangrijk om te benadrukken dat je binnen enkele klikken bedrijfsinformatie uit Leadinfo kunt delen, wat de gebruiksvriendelijkheid en directe toegang tot waardevolle data vergroot.
De LeadInfo-CRM-koppeling is inbegrepen bij de meeste Leadinfo-abonnementen. De koppeling met HubSpot is een standaard koppeling. Additionele kosten zijn gebaseerd op de tijd die Fueld nodig heeft om de koppeling te implementeren.
Voor standaard integraties met CRM-applicaties zoals HubSpot en Pipedrive is de koppeling binnen 30 minuten gereed. Voor de additionele inrichting die we vanuit Fueld doorvoeren in de HubSpot omgeving en het vaststellen van de criteria is ongeveer een dag werk van toepassing, afhankelijk van de benodigde overlegtijd.
Complexere implementaties, zoals met Salesforce, kunnen enkele dagen in beslag nemen.
Leadinfo biedt een API-koppeling, waarmee je vrijwel elk CRM kunt integreren. Ook dat kan door Fueld worden gerealiseerd.
Het gebruik van een IP-tracking tool in combinatie met je CRM-omgeving is dé oplossing voor bedrijven die meer willen halen uit hun websitebezoekers. Met deze integratie tussen Leadinfo en HubSpot kunnen sales teams werken met gekwalificeerde leads en worden leads automatisch opgevolgd en geconverteerd. Zo haal je het maximale uit je online verkeer en maak je jouw salesproces efficiënter.
Plan een gratis adviesgesprek en ontdek hoe wij jouw Leadinfo-CRM-integratie optimaal kunnen inrichten!