Marketing inhuren: de slimme keuze voor groei
Ontdek hoe het inhuren van online marketeers je marketingresultaten verbetert, kosten bespaart en zorgt voor efficiëntere campagnes en hogere...
De voordelen van het toepassen van IP-tracking zijn inmiddels breed erkend. Tools zoals Leadinfo en Salesfeed, waar we binnen Fueld mee werken, worden steeds vaker gebruikt. Met name ook omdat het herkennen van website bezoekers en hun gedrag een belangrijke succesfactor voor je marketing resultaat is.
De integratie van Leadinfo of Salesfeed met je CRM-omgeving (dat geldt dus niet alleen voor HubSpot gebruikers) biedt bedrijven de mogelijkheid om meer waarde te halen uit hun websitebezoekers, hun salesprocessen te versnellen en de effectiviteit van hun marketinginspanningen te vergroten. Leadinfo geeft waardevolle inzichten in websitebezoekers en biedt daarnaast advies voor het optimaliseren van verkoopkansen.
Als HubSpot partner kijken wij uiteraard vanuit de mogelijkheden die HubSpot biedt. Maar met een grote mate van zekerheid kunnen we zeggen dat de integratie die we realiseren tussen Leadinfo en HubSpot, ook voor andere CRM-tools mogelijk is.
Waarom veel B2B-marketingstrategieën falen zonder analyse van je websitebezoekers
Sales en marketing laten samenwerken: de kracht van lead scoring
Gerichte lead nurturing leidt tot meer engagement en kortere salescycli
Meer websiteverkeer, nieuwe leads: hoe onze MaaS-trajecten jouw bedrijf laten groeien
Wil je weten wat de integratie tussen LeadInfo en jouw CRM-systeem oplevert?
Als B2B-bedrijf doe je je best de website te optimaliseren om zoveel mogelijk relevant verkeer aan te trekken. En we hopen dat dat de conversie paden zo veel mogelijk ingevulde website formulieren opleveren.
Het gekke is dat maar weinig organisaties zich realiseren dat het herkennen van de website bezoekers en het integreren van deze data in hun CRM-omgeving, interessante klantgegevens oplevert waardoor je conversie percentages sterk worden verhoogd. Immers, slechts een klein percentage van de bezoekers vult ook daadwerkelijk een formulier in. Terwijl je met grote zekerheid kunt zeggen dat een deel van de bezoekers die dit formulier niet invult, zeker als interessante lead bestempeld kan worden.
Het aanvullen van je klantgegevens die de customer journey zichtbaar maken zoals wat een bezoeker op jouw website doet, is hier een belangrijk onderdeel van. Door het inzetten van Leadinfo en het realiseren van een koppeling met HubSpot of een andere CRM-tool krijg je verschillende voordelen, zoals:
De automatische leadoverdracht zorgt ervoor dat geen enkele lead verloren gaat door handmatig werk te elimineren. Op basis van geautomatiseerde workflows worden gekwalificeerde websitebezoekers direct naar je CRM-database doorgezet. Met Leadinfo krijg je directe inzichten in websitebezoekers en hun gedragingen, wat helpt bij het optimaliseren van je verkoopstrategieën.
Snellere leadopvolging vergroot de kans op conversie tot wel 400%. Met realtime notificaties weet je salesteam direct wanneer een relevant bedrijf je website bezoekt. Hierdoor kunnen ze binnen enkele minuten inspelen op warme leads, wat een directe impact heeft op je resultaten. Zeker als je salesteam werkt op basis van het Account Based Marketing (ABM) principe is het bijzonder interessant om te weten of een key account de website heeft bezocht en welke pagina’s zijn bekeken.
Verbeterde datakwaliteit zorgt ervoor dat goede informatie de basis vormt van een sterke strategie. Met gestructureerde en foutloze leadinformatie die automatisch in CRM wordt opgeslagen, creëer je een centraal en betrouwbaar klantbeeld. Dit voorkomt dubbele invoer en gemiste leads, waardoor je meer grip hebt op je marketing- en salesprocessen. Een sterke datakwaliteit is een onmisbaar onderdeel van een succesvolle online marketingaanpak.
Door de integratie van Leadinfo en je (HubSpot) CRM-omgeving zorg je dat je de leaddata (bedrijfsnaam, algemene bedrijfsinformatie en de activiteiten op je website) automatisch wordt vastgelegd in je centrale CRM-systeem. Daarmee maakt Leadinfo een gerichte kwalificatie en succesvolle opvolging mogelijk.
Heb je de benodigde kennis hiervoor niet zelf in huis? Denk dan eens aan het inhuren van marketing, zodat je precies die expertise erbij haalt die je nodig hebt.
Veel B2B-bedrijven blijven vasthouden aan traditionele marketingstrategieën, zonder gebruik te maken van inzichten in hun websitebezoekers. Door slimme bezoekersanalyse in te zetten kun je de koopintenties sneller herkennen en gerichte marketingcampagnes ontwikkelen.
Het resultaat? Meer conversies, betere klantrelaties en een efficiëntere benutting van marketingbudgetten.
Om dit te bereiken is het zinvol inzicht te krijgen in de belangrijkste valkuilen:
Het is niet alleen interessant om te weten wat je bestaande klanten interessante onderwerpen op je website vinden. Als het gaat om het genereren van new business, is het inzicht in het klikgedrag van nieuwe bedrijven die binnen je doelgroep vallen, een belangrijke succesfactor. De voordelen die Leadinfo je biedt:
Op het moment dat je het websitegedrag niet beschikbaar stelt aan de marketing en sales professionals binnen je organisatie, kun je ook niet verwachten dat deze zinvolle actie ondernemen. De waardevolle data leidt dan niet tot actie en daarmee niet tot succes.
Het onderzoek is weliswaar al enige tijd geleden uitgevoerd, maar nog steeds actueel. Uit een grootschalig onderzoek van InsideSales naar lead response, gebaseerd op meer dan 55 miljoen salesactiviteiten en 5,7 miljoen inbound leads bij 400+ bedrijven, blijkt dat 57,1% van de eerste opvolgpogingen pas na een week plaatsvindt. Dit betekent dat veel bedrijven waardevolle kansen laten liggen.
Nog opvallender is dat conversieratio’s tot wel 8 keer lager liggen als een lead niet binnen 5 minuten wordt opgevolgd. Dit toont aan hoe cruciaal snelle opvolging is: hoe sneller je reageert, hoe groter de kans dat een lead converteert en daadwerkelijk klant wordt. Maar dan moet je dus wel weten wat een bezoeker op je website allemaal doet!
Dat levert de volgende voordelen op:
Natuurlijk is niet elke website bezoeker meteen een gekwalificeerde lead. Uit ervaring kun je vast een aantal criteria opnoemen waar deze website bezoeker aan moet voldoen. Denk aan simpele zaken zoals branche en bedrijfsgrootte, of meer gedragsgerelateerde kenmerken zoals het aantal pagina's of het aantal bezoeken op een specifieke pagina.
Op het moment dat je zowel binnen je marketing als binnen je salesteam dezelfde definities gebruikt voor het vaststellen van wat voor jouw organisatie een gekwalificeerde lead is, krijg je een betere afstemmen en overdracht.
Vaak wordt onderscheid gemaakt tussen marketing gekwalificeerde leads (MQL) en sales gekwalificeerde leads (SQL) Het spreekt voor zich dat de activiteiten op je website vaak een belangrijk criterium is voor de kwalificatie als SQL, die dan ook vanuit sales wordt opgevolgd.
Het klikgedrag van een lead kun je een waarde toekennen. Deze waarde is een getal tussen de 0 en de 100. Zo kan het feit dat een organisatie opnieuw de website bezoekt tot additionele punten leiden.
In je CRM-omgeving kun je bijvoorbeeld een overzicht maken van leads die meer dan 50 punten hebben gekregen. Die krijgen dan prioriteit om opgevolgd te worden. Het gedrag dat door Leadinfo wordt vastgelegd kun je dan ook gebruiken als onderdeel van de criteria in je leadscoring.
Nieuwe leads worden alleen opgevolgd wanneer ze een concrete koopintentie tonen conform de door jouw organisatie gesteld criteria. Voldoet een lead daar nog niet aan, maar is deze wel interessant, dan kan het beheren van de lead vanuit marketing plaatsvinden.
Binnen de meer geavanceerde CRM-tools heb je daar goede workflow faciliteiten voor, zodat de lead jou niet vergeet. Door de lead op het juiste moment door te zetten naar sales kost de opvolging minder tijd en zul je zien dat de doorlooptijd van de sales cyclus wordt verkort.
De hier beschreven samenwerking zorgt dan ook in het algemeen voor het beperken van het leadverlies in de afstemming tussen marketing en sales.
Er is een standaard Leadinfo-HubSpot integratie beschikbaar waarmee diverse velden van het klantprofiel in HubSpot worden gevuld. Het proces richten we op de volgende manier in:
Het toepassen van leadscoring functionaliteit is niet in ieder CRM-tool mogelijk, maar het integreren van LeadInfo en het triggeren van specifieke workflows vaak wel. Uiteraard gaan we graag dieper in de mogelijkheden die jouw CRM-systeem biedt en hoe we dat kunnen aanvullen met de data uit LeadInfo.
Natuurlijk is een integratie tussen een IP-tracking tool zoals LeadInfo en je CRM-systeem echt zinvol als je ook een relevant aantal websitebezoekers hebt. En dan het liefste ook nog nieuwe bezoekers die gekwalificeerd worden als nieuwe leads.
Wat we namelijk vaak zien is dat het grootste deel van de websitebezoekers op de homepage landt. En dat is een indicatie dat de bezoeker al bekend is met jouw organisatie.
Om te zorgen dat je voldoende interessante leads op je website krijgt, is het van belang om:
Voor onze klanten zorgen we via een gerichte aanpak dat niet alleen LeadInfo aan de CRM-applicatie wordt gekoppeld en dat de onderliggende processen worden ingericht. We zorgen er ook voor dat de website op basis van de belangrijke zoekwoorden gevuld wordt met interessante en vindbare content, waardoor het nog weer interessanter wordt om IP-tracking in te zetten. Immers, interessante en op de doelgroep afgestemde content levert meer gekwalificeerde leads op.
Wil je meer weten over de wijze waarop onze klanten onze marketing expertise inzetten? Kijk dan even naar ons Marketing as a Solution concept.
Of wil je je eigen HubSpot koppelen aan Leadinfo? De Leadinfo-HubSpot integratie is een uitstekende oplossing voor bedrijven die hun leadgeneratie en conversies willen maximaliseren en hun marketing en salesprocessen maximaal op elkaar af willen stemmen. Door slimme automatisering, goed doordachte synchronisatie en diepgaande inzichten wordt sales sneller, marketing effectiever en leadopvolging succesvoller.
Wil jij ontdekken hoe je meer waarde haalt uit je websitebezoekers en je leadproces optimaliseert? Plan dan een gratis adviesgesprek en ontdek hoe de integratie tussen Leadinfo en HubSpot jouw salesproces kan transformeren!
Ontdek hoe het inhuren van online marketeers je marketingresultaten verbetert, kosten bespaart en zorgt voor efficiëntere campagnes en hogere...
Verbeter je salesproces met lead scoring en IP-tracking. Ontdek hoe de integratie van Leadinfo en HubSpot je conversies verhoogt en leadopvolging...
Verbeter je salesproces met de integratie van Leadinfo en HubSpot. Ontdek hoe je meer inzicht, snellere opvolging en hogere conversie behaalt.
De wereld staat niet stil en wij zeker ook niet. Schrijf je in en voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over HubSpot en IT-marketing. We beloven je niet te spammen!