De HubSpot Service Hub

De HubSpot Service Hub ondersteunt de klantenservice van je organisatie. We vertellen je hier uitgebreid hoe dat werkt. 

De HubSpot Service Hub

De HubSpot Service Hub is ontworpen om alle aspecten van klantenservice te stroomlijnen en te versterken. Het uitgebreide platform centraliseert zich om je HubSpot CRM en de andere hubs, waardoor je klantenservice altijd op de hoogte is van het totaalbeeld van je klant.

Wat kun je met HubSpot Service Hub? 

De HubSpot Service Hub biedt verschillende functies om de klantenservice van je organisatie te verbeteren en te stroomlijnen. De hub richt zich op vier pijlers.

Een ticketsysteem voor je klantenservice 

Bij het leveren van producten of diensten kan er altijd onverhoopt iets misgaan. Dat wil je snel en professioneel oplossen met gedegen customer support. 

De Service Hub biedt een ticketsysteem waarmee je voor elke klacht of probleem een ticket kunt aanmaken. Tickets kun je ook koppelen aan de persoon of afdeling die het probleem het beste kan verhelpen. Die afdeling krijg dan een melding van het aangemaakte ticket. 

Door je ticket pipelines slim in te richten en te automatiseren zorg je ervoor dat jouw klant zo snel mogelijk geholpen wordt door de juiste persoon.

Al je klantcontact op één plek 

Klanten verwachten tegenwoordig dat ze je overal online kunnen bereiken. Niet alleen via je website, maar bijvoorbeeld ook via social media.

Met de HubSpot Service Hub breng je al deze communicatie samen op een centrale plek, van e-mails en berichten in Facebook Messenger tot WhatsApp-berichtjes en chats op je website. Je kunt duidelijk zien of er al een reactie is gegeven en of er nog een ticket moet worden aangemaakt of dat de vraag meteen is afgehandeld. 

Kortom, de Service Hub biedt overzicht voor je help desk en zorgt ervoor dat zij vragen sneller kunnen afhandelen.   

Workflow automation 

Dankzij de vele handige features van de HubSpot Service Hub kun je een hoop taken automatiseren.

Zo kunnen tickets automatisch worden gekoppeld aan de juiste persoon met conversation routing. Ook kunnen klanten automatisch op de hoogte worden gehouden van de ticketstatus en kan er na 24 uur een notificatie naar de klantenservicemedewerker worden gestuurd als er nog niks met een ticket is gedaan. Op deze manier blijven alle betrokkenen op de hoogte en worden problemen zo snel mogelijk opgelost.  

Naast een positieve impact op de productiviteit van je customer service zorgt het automatiseren van workflows ook voor een consistente en hoogwaardige klantervaring.

Meten van klanttevredenheid 

Naast goed contact met klanten en het snel en professioneel afhandelen van vragen en problemen heb je ook behoefte aan de mening van je klanten. Wat vinden ze eigenlijk van je klantenservice, website of producten? Waar zijn ze tevreden over en wat kan beter?

Met de HubSpot Service Hub heb je verschillende tools tot je beschikking om deze informatie bij je klanten op te halen. Je kunt bijvoorbeeld gemakkelijk enquêtes opstellen om met je klanten te delen of feedback verzamelen via net promoter scoring (NPS).

Dit helpt je om beter inzicht te krijgen in de tevredenheid van je klanten en in de gebieden van je dienstverlening die wat aandacht kunnen gebruiken.

De tools van de HubSpot Service Hub kun je los inzetten of combineren met andere software zoals de Sales Hub. Welke features je allemaal precies tot je beschikking hebt in de HubSpot Service Hub verschilt per abonnement.

  • Starter

  • Professional

  • Enterprise

Contact management Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Ticketing Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Live chat Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Team e-mail Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Tickets closed reports Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Simple ticket automation Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Multiple ticket automation Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Multiple ticket pipelines Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Multiple currencies Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Calling SDK Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Help desk automation Nee Blue-Check Blue-Check
Knowledge base Nee

Blue-Check

Blue-Check
Logged-in visiter identification Nee

Blue-Check

Blue-Check
Customer portal

Nee

Blue-Check

Blue-Check
Goals

Nee

Nee

Blue-Check
Playbooks

Nee

Nee

Blue-Check
Single sign-on Nee

Nee

Blue-Check
User roles Nee Nee Blue-Check

Stroomlijn je klantenservice met de HubSpot Service Hub

De HubSpot Service Hub is ontworpen om alle aspecten van klantenservice te stroomlijnen en te versterken. Het uitgebreide platform centraliseert namelijk zowel gegevens als communicatiekanalen, waardoor je workflows makkelijker kunt optimaliseren:

Altijd een 360 graden-klantbeeld

Doordat je alle klantgegevens en -interacties binnen één CRM-platform samenbrengt, heb je altijd een 360 graden-klantbeeld.

Wanneer je volledig op de hoogte bent van de huidige situatie bij je klant, kan jouw klantenserviceteam klanten niet alleen sneller en beter helpen, maar ook gepersonaliseerde customer service bieden. Dat maakt het onderhouden van klantrelaties een stuk eenvoudiger én efficiënter.

Moeiteloze omnichannel dienstverlening

Ook maakt deze toevoeging aan je CRM-systeem het makkelijk om informatie van je klanten te beheren en contact met hen te leggen. Het platform brengt alle kanalen samen op één plek, zodat je gemakkelijk kunt communiceren via meerdere kanalen zoals e-mail, chat en Facebook Messenger.

Het maakt dus niet uit op welke manier je klant contact opneemt - jij bent altijd direct aanwezig op cruciale momenten in hun zoektocht.

Feedback-gedreven optimalisatie

Ten slotte zijn er allerlei tools om feedback of waarderingen aan je klanten te vragen. Dat geeft je niet alleen waardevolle inzichten, maar het helpt je ook jouw dienstverlening en daarmee de klantervaring verder te verbeteren.

Met zo'n data-gedreven aanpak kun je strategieën ontwikkelen op basis van echte klantinzichten.

Populaire mogelijkheden van de HubSpot Service Hub

Met de implementatie van de HubSpot Service Hub heb je een keur aan mogelijkheden tot je beschikking, afhankelijk van het pakket dat je kiest. We hebben een aantal populaire features voor je uitgelicht:

Chatbots en livechat

Door de integratie van chatbots en livechat kun je real-time online met je klanten communiceren en zo hun vragen onmiddellijk beantwoorden of zorgen wegnemen. Zulke hands-on customer service zorgt voor een betere klantervaring.

Kennisbank

Met de Knowledge Base van HubSpot creëer je een gemakkelijk toegankelijke database van veelgestelde vragen en bijbehorende oplossingen. In deze kennisbank kunnen klanten zelfstandig antwoorden op hun vragen kunnen vinden zonder direct contact met je op te hoeven nemen. Hierdoor verlaagt de kennisbank niet alleen de werkdruk voor je serviceteams, maar verhoogt het ook de klanttevredenheid door de snelheid en het gemak van deze manier van selfservice.

WhatsApp-integratie

Met 's werelds populairste communicatiemiddel geïntegreerd in je CRM-systeem bied je jouw klanten de mogelijkheid om snel en gemakkelijk contact op te nemen via een kanaal dat ze al dagelijks gebruiken. Zo maak je het voor hen nog eenvoudiger om met je in contact te komen.

Aan de slag met de HubSpot Service Hub?

Starten met HubSpot kan overweldigend zijn door alle mogelijkheden en functies. Een HubSpot-partner kan jou effectief helpen om te groeien in al deze digitale mogelijkheden.

Fueld: jouw HubSpot-partner

Fueld is gecertificeerd HubSpot Platinum Partner. Wij zorgen voor een probleemloze implementatie van de software in jouw organisatie en dat de kanalen op de juiste manier gekoppeld worden. Zo haal je het maximale uit jouw customer service, zonder daar maanden werk aan te hebben.  

 Wil je de HubSpot Service Hub implementeren? Neem gerust contact met ons op over de mogelijkheden.

HUBSPOT ADVIES

We geven graag advies

De juiste HubSpot Hubs en abonnementen 

HubSpot implementatie

Leadgeneratie met HubSpot

Data-analyse en inzicht

Jouw vragen, obstakels en uitdagingen

De verschillende hubs van HubSpot

Aan de basis van de software staat de gratis HubSpot CRM-software, waarin je de relatie met jouw klanten kunt beheren. Daarnaast zijn er verschillende stukken software, ook wel ‘hubs' genoemd: software voor marketing, sales en customer service.

Hubs: samen staan ze nóg sterker

Je kunt natuurlijk de licenties voor de verschillende hubs los van elkaar aanschaffen, maar door ze te combineren kan het HubSpot CRM jou nog beter helpen je dienstverlening naar een hoger niveau te tillen.

Zo geeft de HubSpot Marketing Hub je inzicht in klantinteresse, terwijl de HubSpot Sales Hub helpt bij leadbenadering en -beheer. De HubSpot Service Hub ondersteunt bij klantbehoud en -relaties en succes op lange termijn. 

De verschillende abonnementen

Service Hub Starter

In de Starter-versie zijn veel opties van de gratis versie uitgebreid.

Zo kan bijvoorbeeld iedere gebruiker maandelijks tot 8 uur bellen. Daarnaast kun je chatgesprekken toewijzen aan de juiste persoon en aan de slag met eenvoudige automatiseringen. Ook heb je met Service Hub Starter geen HubSpot-branding meer.

Service Hub Professional

De Professional-versie is de meest gekozen versie van de HubSpot Service Hub.

Hier worden de features nog verder uitgebreid, kun je automatisering van je customer service verder ontdekken, enquêtes opstellen voor feedback van je klanten en aan de slag met video’s.

Service Hub Enterprise

Als je alles uit deze customer service software van HubSpot wilt halen, kies je voor de Enterprise-versie.

Hiermee kun je onder andere telefoongesprekken automatisch laten transcriberen en extra veilig inloggen dankzij single sign-on (SSO) en multifactor-authenticatie (MFA). Ook heb je toegang tot geavanceerde automatiseringen en kun je gebruik maken van het volledige aanbod aan customer feedback tools, zoals NPS-enquêtes.

Maak ook kennis met de andere HubSpot Hubs:

Voor alle mogelijkheden en de actuele prijzen van de verschillende versies is het handig om op de website van HubSpot te kijken.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in CRM en marketing?

De wereld staat niet stil en wij zeker ook niet. Schrijf je in en voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over HubSpot en IT-marketing. We beloven je niet te spammen!