WEBSITE BEZOEKERS HERKENNEN

Meer leads dankzij website bezoekers achterhalen

Wil je bedrijven achterhalen die je website bezoeken, ook al laten ze nergens gegevens achter? Ben je nieuwsgierig hoe ze daar terecht zijn gekomen en wat ze er vervolgens doen? Dan wordt het tijd om je zakelijk verkeer te herkennen.

Vertel onze specialisten jouw ambities voor lead generatie en zorgen we er samen voor dat je precies kunt volgen welke geïnteresseerde bedrijven zich op jouw website begeven, zodat je hier handig op kunt inspelen.

In 3 stappen jouw eigen website als onuitputtelijke bron van data en inzicht

Er zijn veel verschillende tools in omloop die je helpen het aantal bezoekers te achterhalen en ander webverkeer te meten. Weten hoeveel bezoekers je eigen website heeft is leuk, maar zonder de juiste interpretatie en vervolgacties, levert dit je maar weinig op. Fueld ondersteunt jou in dit hele proces.

Wij helpen je in drie stappen aan meer inzicht in je website bezoekers voor een betere lead generatie:

  1. Strategiebepaling om je bedrijfsdoelstellingen en ambities vast te stellen.
  2. Inrichten van het herkennen van zakelijk verkeer door matchen van IP met openbare bronnen en koppelen van de juiste tools.
  3. Analyse van de data, zodat je weet welke leads het opvolgen waard zijn en hoe je jouw website kunt optimaliseren voor nog meer conversie.

Wil je alleen ondersteuning in het achterhalen van je eigen website bezoekers of wil je ook het hele proces van lead generatie uitbesteden? Met Fueld kies je zelf welke stappen wij voor jou mogen nemen, want wij werken met het Marketing as a Solution concept.

Waarom website bezoekers achterhalen uitbesteden?

Omdat je je concurrenten voor wilt blijven

Het gaat bij je website niet alleen om bezoekersaantallen; het gaat om het begrijpen van de intentie achter elk bezoek en het transformeren van deze inzichten in acties die de groei van je bedrijf stimuleren.

Het uitbesteden van deze taak aan experts stelt je in staat om real-time data en inzichten te verkrijgen die cruciaal zijn voor het optimaliseren van je marketing strategieën. Zij gebruiken geavanceerde tools en methoden om niet alleen te identificeren wie je site bezoekt, maar ook waarom.

Met die kennis kun je gerichte campagnes ontwikkelen die resoneren met je doelgroep, waardoor je altijd een stap voor blijft op de concurrentie.

Omdat je tijd en middelen kostbaar zijn

Als je het aantal website bezoekers achterhalen wilt, moet je daar niet alleen de juiste kennis voor hebben, maar ook de juiste tools. Dat kan gauw in de papieren lopen als je het zelf wilt doen, vooral als je hiervan nog niet in huis hebt.

De professionals op het gebied van aantal bezoekers achterhalen hebben de ervaring en de middelen om snel nauwkeurige analyses te leveren. Dit betekent dat je sneller kunt reageren op kansen en bedreigingen, zonder zelf te hoeven investeren in het trainen van personeel.

Zo kun je je concentreren op wat echt belangrijk is: het groeien van je bedrijf.

Omdat je geen data onbenut wilt laten

Het achterhalen van het aantal website bezoekers is slechts het begin; wat je er vervolgens mee doet, is wat echt telt.

Het uitbesteden van deze taak aan experts geeft je toegang tot diepgaande inzichten en analyses die je zelf misschien niet zou kunnen verkrijgen. Door het combineren van verschillende databronnen en het gebruik van geavanceerde analyses, kunnen zij patronen ontdekken in zaken als IP-adressen, bedrijfsgegevens, aantal werknemers, bezochte pagina's, en ga zo maar door — en zo trends identificeren die je misschien over het hoofd ziet.

Zo kun je beter strategische beslissingen nemen en anticiperen op veranderingen in de markt.

Zo helpen SalesFeed en HubSpot jou meer leads uit website bezoekers te halen

De 7 voordelen van herkend webverkeer

✓ Je positie ten opzichte van je concurrenten inzien en verbeteren 

✓ Zicht op interessante zoekwoorden waar je (nog) niet op scoort 

✓ Leads achterhalen en kwalificeren

✓ Leads persoonlijk opvolgen vanuit marketing en sales 

✓ Warme acquisitie 

✓ Zicht op het gedrag van je website bezoekers 

✓ Gerichte advertentiecampagnes verbeteren en een hogere conversie behalen

IT-MARKETING

Sparren over het herkennen van website bezoekers?

Dan kan met mij! Met meer dan 30 jaar ervaring in CRM en online marketing denk ik graag met je mee over hoe je met onze hulp jouw organisatie naar het volgende niveau tillen.  

LET DIGITAL WORK

Plan hier direct een sparsessie in

Dan ontmoeten jij en Marielle elkaar online om de eerste stap naar verdere groei van jouw organisatie te bespreken.

VIND ANTWOORD OP

Veelgestelde vragen over website bezoekers achterhalen

Hoe herken je zakelijk verkeer?

Dat kan middels IP-tracking. Hiermee krijg je inzichtelijk welke bedrijven je website bezoeken. Dat wil zeggen dat je informatie krijgt als:  

  • Bedrijfsnaam 
  • Branche
  • Functie van de bezoeker 
  • Locatie    
  • Het aantal bezoeken 
  • Verkeersbron  
  • Sessieduur

Als je deze informatie weet, kun je veel persoonlijker je leads opvolgen.

Wat is IP-tracking?

IP-tracking is een technologie die wordt gebruikt om bezoekers van je website te identificeren en te volgen door hun IP-adres te registreren. Deze aanpak biedt waardevolle inzichten over welke organisaties je site bezoeken.

Met een IP-tracking tool vang je precies de informatie die je wilt hebben om te bepalen of het verkeer interessant is of niet. De twee grootste tools hiervoor zijn SalesFeed en Leadinfo.

GROEI BEGINT MET KENNIS

Laat je inspireren door onze blogs

IT-MARKETING

De acht nieuwste ontwikkelingen van LinkedIn

LinkedIn heeft afgelopen zomer een aantal nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd. Waarschijnlijk bent u er al een paar tegengekomen, maar kent u deze al?

IT-MARKETING

Fueld wint de Small Business Award!

Marketing as a Solution is het uitbesteden van een krachtige combinatie van online marketing diensten, specifiek gericht op de ICT branche.

VERGROOT HET ONDERNEMEND VERMOGEN VAN JOUW ORGANISATIE

Team Fueld staat voor je klaar.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in CRM en marketing?

De wereld staat niet stil en wij zeker ook niet. Schrijf je in en voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over HubSpot en IT-marketing. We beloven je niet te spammen!