MARKETING AUTOMATION

Marketing automation uitbesteden om je doelgroep te bereiken

Wil jij een ervaren partner voor het succesvol uitbesteden van je marketing automation? 

Omdat je de lead generatie wilt automatiseren om kwalitatieve leads te genereren
Omdat de opvolging met consistente communicatie jou te veel tijd kost
Omdat je meer efficiency wilt in je marketing activiteiten


Vertel ons over je doelen en dan zorgen we samen voor een efficiënte strategie in je marketing automation die jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen kan.

In 3 stappen meer kwalitatieve leads in minder tijd

Dat is wat het je oplevert als je marketing automation goed inricht. Maar als je je weg niet weet te vinden in de software, wordt marketing automatiseren een hele kluif. Gelukkig ben je bij onze specialisten in goede handen.

Wij helpen je in drie stappen aan kwalitatievere leads en meer tijd voor andere taken:

  1. Assessment om je doelstellingen en doelgroepen helder te krijgen.

  2. Inrichten en testen van je HubSpot marketing omgeving en je eerste campagne.

  3. Aanscherpen en eerlijk advies op basis van rapportages en de behaalde resultaten.

En geen zorgen, wij regelen ook de benodigde content, zodat je jouw (potentiële) klanten op het juiste moment met de juiste content kunt verrassen. Zo geef je hen altijd een gepersonaliseerde ervaring, ook al verloopt alles geautomatiseerd.

Waarom marketing automation uitbesteden?

Marketing automation uitbesteden is een slimme strategie als je de efficiëntie van je marketing wilt maximaliseren, bijvoorbeeld omdat je zelf te weinig capaciteit of expertise beschikbaar hebt.

Door het uitbesteden van marketing automation weet je zeker dat je marketing automation activiteiten goed ingeregeld en gemonitord worden. Dit bespaart je niet alleen tijd, maar het levert ook betere resultaten op. Daarnaast kunnen specialisten met hun jarenlange ervaring en expertise zorgen voor een effectieve strategie die past bij jouw doelgroep en bedrijf.

Zo haal je het maximale uit je marketing automation investering en behaal je meer resultaat, zoals nieuwe leads van hogere kwaliteit, meer betrokkenheid, uitgebreid klantinzicht, meer omzet en meetbare verbetering van je return on investment (ROI).

Marketing automation uitbesteden aan Fueld

Marketing automation is echt een vak waar de kennis van online marketing, de software, je doelgroep en het koopproces van je klant allemaal samenkomen. Daarom is het inrichten en uitvoeren van de marketing automation campagnes en de e-mail marketing activiteiten vaak lastig.

De marketing automation experts van Fueld weten hoe de HubSpot software werkt en welke voordelen je kunt behalen met een goede inrichting. Als experts bij een vooraanstaand marketing automation bureau zijn zij gepokt en gemazeld als het gaat om doelgerichte campagnes en de customer journey.

Zo kun je alle relevante kanalen inzetten en meetbare resultaten behalen met je marketing automation activiteiten, zonder dat je extra personeel hoeft aan te nemen; jouw potentiële klant ontvangt op het juiste moment de juiste boodschap.

5 voordelen die je misloopt als je marketing automation niet uitbesteedt

Het uitbesteden van marketing automation is niet alleen een strategische keuze om operationele efficiëntie te verkrijgen; het is ook een investering in de toekomst van je merk. Door samen te werken met experts, vergroot je je kans op succes in een competitieve online markt.

We zetten vijf belangrijke voordelen van marketing automation uitbesteden voor je op een rij.

1. Uitgebreide expertise en inzichten

Zonder de diepgaande kennis van een gespecialiseerd marketing automation team mis je waardevolle inzichten die je strategie kunnen verfijnen en optimaliseren.

Professionele teams brengen jarenlange ervaring en bewezen resultaten mee, wat essentieel is voor het maximaliseren van je online potentieel.

2. Lagere kosten op lange termijn

Het lijkt misschien een besparing om marketing automation intern te beheren, maar de werkelijkheid is vaak anders. Het vereist aanzienlijke investeringen in software, training en personeel.

Externe experts hebben al toegang tot de beste tools en methodes, waardoor je op lange termijn kosten bespaart.

3. Versnelde implementatie en groei

Zo snel als de digitale wereld verandert, zo snel moeten ook je marketing strategieën meeveranderen. Je concurrentie staat immers ook niet stil.

Zonder de efficiëntie en flexibiliteit van een extern team, riskeer je achter te blijven op je concurrenten door trage implementatie en beperkte schaalbaarheid.

4. Betere segmentatie bij gepersonaliseerde marketing

Marketing automation zorgt ervoor dat je op grote schaal gepersonaliseerde klantervaringen kunt bieden. Dit vereist echter gespecialiseerde kennis en technologie.

Door niet uit te besteden, mis je de kans om echt relevante en persoonlijke communicatie te voeren die resoneert met je doelgroep.

5. Uitgebreide analyse en optimalisatie

Het continu monitoren, analyseren en optimaliseren van je marketing campagnes is essentieel voor succes. Zelfmanagement kan door gebrek aan kennis en expertise leiden tot gemiste kansen voor optimalisatie en groei.

Externe teams daarentegen zijn uitgerust om real-time data te interpreteren en aanpassingen te maken die de effectiviteit van je campagnes verbeteren.

Vind antwoord op

Veelgestelde vragen over marketing automation

Wat is marketing automation?

Marketing automation is een veel gebruikte software tool waarmee je marketing activiteiten kunt automatiseren en organiseren. Vaak gaat het om het uitvoeren van zich herhalende taken zoals het versturen van e-mails, het opvolgen van een actie om gekwalificeerde leads te genereren of het actief behartigen van een klant.

Marketing automation heeft drie belangrijke kenmerken:

E-mail marketing

Het automatisch verzenden van e-mails gebaseerd op bepaalde triggers of gedrag van je (potentiële) klanten, zodat de juiste opvolging tijdig met voldoende toegevoegde waarde gedaan wordt.

Segmentatie

Het verdelen van een klantenbestand of prospectlijst in kleinere groepen die vergelijkbare kenmerken vertonen. Hierdoor kun je gerichtere en relevantere marketing campagnes opbouwen, zeker als lead scoring tot de functionaliteiten behoort.

Campagne management

Het beheren van meerdere campagnes over verschillende kanalen heen, waarbij gebruik wordt gemaakt van workflows om de uitvoering en het beheer te vereenvoudigen.

 

Welke marketing automation software bestaat er?

Er zijn diverse tools beschikbaar om je marketing processen te automatiseren en te optimaliseren.

HubSpot is hiervan de meest bekende marketing automation tool en heeft niet alleen breed scala aan tools voor e-mail marketing, maar ook voor CRM, lead management, web analytics, content management, social media en andere vormen van online marketing.

Andere software voor marketing automation is bijvoorbeeld Pardot, Marketo, ActiveCampaign, SharpSpring en Mailchimp.

Deze tools verschillen in hun functionaliteit, prijsstelling en doelgroep. Het kiezen van het juiste platform hangt zowel af van de specifieke behoeften en de grootte van je bedrijf, als de complexiteit van je marketing campagnes.

Ondersteunt marketing automation ook lead nurturing?

Zeker, marketing automation is bij uitstek een tool voor lead nurturing! Met marketing automation kun je dit proces namelijk niet alleen automatiseren, maar ook optimaliseren. Daardoor kun je efficiënter werken en betere resultaten halen.

Met marketing automatisering kun je gepersonaliseerde communicatietrajecten opzetten voor verschillende segmenten van je doelgroep. Door jouw leads relevante content te sturen op basis van hun gedrag en interacties verhoog je hun betrokkenheid en leid je hen gemakkelijker door de sales funnel.

Zo bouw je een vertrouwensrelatie op en vergroot je de kans op conversie.

Wat kost het uitbesteden van marketing automation?

De kosten van het uitbesteden bij het juiste marketing automation bureau zijn uiteraard afhankelijk van verschillende factoren. Denk hierbij aan de inzet van de digital marketing experts, eventuele platform- en advertentiekosten, training en beheer.

Gebaseerd op onze ervaring kunnen we wel gemiddelden aangeven: voor een eenvoudige ondersteuningsbehoefte, vaak bij kleinere ondernemingen, mag je uitgaan van een investering tussen de 1.000 en 2.500 euro per maand (exclusief software en advertentiekosten).

Bij grotere ondernemingen is de vraag vaak complexer en speelt de wens om een volledige, brede dienstverlening in te zetten. Dan zal de investering meer liggen in de range van 3.000 tot 9.000 euro per maand (exclusief software en advertentiekosten).

Daarom is het slim om te investeren in een marketing automation bureau en een platform die mee kunnen groeien met jouw behoefte. Dan weet je zeker dat je kunt blijven profiteren van de voordelen van marketing automation.

 

Wat is een CRM-systeem?

Een CRM-systeem ondersteunt zowel de verkoop, de marketing als de service activiteiten van een organisatie. Vaak is de marketing automation software en het versturen van automatische berichten onderdeel van het CRM-platform.

Het doel van de CRM-software is om de klantrelaties te beheren, de marketing en verkoopactiviteiten te ondersteunen en rapportages en inzichten te bieden die nodig zijn in deze concurrerende en steeds veranderende markt. En dat alles natuurlijk op een efficiënte en effectieve wijze.

Kernfuncties van een goede CRM-tool zijn: contactbeheer, interactie tracking,  lead management, workflows automatisering en natuurlijk dashboards en rapportages.

IT-MARKETING

Sparren over online marketing?

Dan kan met mij! Met meer dan 30 jaar ervaring in CRM en online marketing denk ik graag met je mee over hoe je met onze hulp jouw organisatie naar het volgende niveau tillen.  

GROEI BEGINT MET KENNIS

Laat je inspireren door onze blogs

IT-MARKETING

De acht nieuwste ontwikkelingen van LinkedIn

LinkedIn heeft afgelopen zomer een aantal nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd. Waarschijnlijk bent u er al een paar tegengekomen, maar kent u deze al?

VERGROOT HET ONDERNEMEND VERMOGEN VAN JOUW ORGANISATIE

Team Fueld staat voor je klaar.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in CRM en marketing?

De wereld staat niet stil en wij zeker ook niet. Schrijf je in en voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over HubSpot en IT-marketing. We beloven je niet te spammen!