De HubSpot Sales Hub

HubSpot heeft verschillende hubs en tools waarmee je jouw klant centraal stelt, effectief werkt en uiteindelijk meer leads en deals genereert. We vertellen je hier alles over de HubSpot Sales Hub, waarmee je door automatiseren snel en effectief inspeelt op kennis over je doelgroep. Zo maak je gemakkelijker van een prospect een lead - en uiteindelijk een tevreden klant.

De HubSpot Sales Hub  

De HubSpot Sales Hub helpt je met je lead en deal management. Je beheert gemakkelijk je leads, deals en weet aan de hand van forecasting wat je team kan verwachten. 

Zo worden de sales werkzaamheden vergemakkelijkt én efficiënter met handige functionaliteiten. Deze verschillende sales tools maken het eenvoudiger om informatie te analyseren en inzicht te krijgen in efficiency en resultaat met sales rapporten. 

Al deze kennis helpt je om beter in te spelen op verkoopkansen en zo succesvol deals te sluiten - en dus meer omzet te genereren.  

Wat kun je met HubSpot Sales Hub? 

De software van de Sales Hub bestaat uit een set tools die jou informatie geven en ondersteunen in je sales activiteiten. Je weet wanneer en hoe je het beste in actie komt om een (potentiële) klant te bereiken of te stimuleren om te kopen. Met deze kennis kun je je sales-activiteiten professioneler regelen en daarmee zowel je prospects als klanten een betere ervaring geven.

 

Alles-in-één verkoopplatform

De HubSpot Sales Hub combineert CRM-functionaliteiten, e-mail tracking, meeting scheduling en nog veel meer in één gebruiksvriendelijke interface. Wanneer je hierin je deals beheert, maak je het voor je sales professionals gemakkelijker om hun taken uit te voeren, zoals management van hun pijplijn en verdiepen van klantrelaties.

Ook bevordert het efficiëntie en productiviteit binnen je verkoopproces, want elke lead, elke deal, elk stapje in de klantreis kun je centraal volgen en beheren, tot betalingen aan toe. Met meer dan 1500 HubSpot-apps kun je bovendien de software aanpassen aan jouw specifieke behoeftes.

Omdat je alle taken en activiteiten rondom sales op één plek regelt, heb je een duidelijk en zo compleet mogelijk overzicht van je (potentiële) klanten.

Data-gedreven besluitvorming

Het platform biedt uitgebreide rapportage- en analysefuncties waarmee jouw teams hun verkoopprestaties real-time kunnen monitoren en analyseren.

Je krijgt gedetailleerde rapportages over allerlei vormen van interactie met je doelgroep, zoals e-mail open rates en deal closing-ratio's. Hiermee kun je als organisatie strategische aanpassingen doen om de verkoopinspanningen en andere gerelateerde taken van je sales professionals te optimaliseren.

Zo kun je dus beslissingen nemen die niet op intuïtie, maar op harde feiten zijn gebaseerd.

Personalisatie en klantrelatiebeheer

De sales software van HubSpot laat je gepersonaliseerde communicatiepaden en workflows creëren, afgestemd op de unieke behoeften en voorkeuren van elke prospect.

Doordat je klanten beter kunt inschatten, kun je persoonlijke content versturen. Koopt iemand vaak kantoorspullen? Dan kun je diegene gerichte aanbiedingen sturen voor dingen die ook interessant kunnen zijn. Ook kun je het met de agenda-tool voor klanten mogelijk maken om zelf een meeting in te plannen met iemand van je sales team. 

Door je klantinzichten en -data slim in te zetten voor relevante, persoonlijke content, kun je de betrokkenheid van je klanten en daarmee het aantal deals verbeteren.

  • Starter

  • Professional

  • Enterprise

Professional

HubSpot demo

Enterprise

HubSpot demo
Contact management Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Deals pijplijn Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Sales quotes Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Live chat Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Afsprakenplanner Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Sales automation Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Doelen Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Sales content analytics Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Betalingen Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Taakopvolging Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Prospect & lead management Nee Blue-Check Blue-Check
Sequences Nee

Blue-Check

Blue-Check
Forecasting Nee

Blue-Check

Blue-Check
Custom reporting & sales analytics

Nee

Blue-Check

Blue-Check
Playbooks

Nee

Blue-Check

Blue-Check
Custom objects

Nee

Nee

Blue-Check
Predictive lead scoring Nee

Nee

Blue-Check
Conversation intelligence Nee

Nee

Blue-Check
Recurring revenue tracking

Nee

Nee

Blue-Check
Deal journey analytics Nee Nee Blue-Check

Populaire mogelijkheden van de HubSpot Sales Hub

Afhankelijk van het pakket dat je kiest heb je oneindig veel mogelijkheden met de Sales Hub. We hebben een aantal populaire features voor je op een rij gezet:

 

1. Opslaan van e-mailtemplates

Omdat je team hun e-mails alleen nog maar hoeft te personaliseren met informatie uit het CRM-systeem, besparen ze veel tijd.

2. Tracken van e-mails

Hiermee kun je real-time zien welke (potentiële) klanten een e-mail hebben geopend en of er op linkjes is geklikt. Dat geeft je waardevolle handvatten voor de interesses en behoeften van je klanten, waar jouw sales team vervolgens weer handig op kan inspelen met een persoonlijke deal.

3. Conversation intelligence

Deze AI-tool transcribeert en analyseert gespreksopnames en geeft je hiermee nuttige inzichten in klantinteracties en daarmee in nieuwe kansen voor verkoop en klantenservice.

 

De tools van de HubSpot Sales Hub kun je los inzetten of combineren met andere software. Sla bijvoorbeeld je gesprekken met klanten op, ontvang een melding wanneer een klant of websitebezoeker actief is en laat bepaalde (aanbiedings)mailtjes versturen op een gekozen moment. Uiteraard kun je veel van deze tools automatiseren.

Welke tools je allemaal precies kunt gebruiken met de HubSpot Sales Hub verschilt per abonnement.

 

Hubs: krachtig op zichzelf, maar samen nóg beter

De licenties voor de hubs kun je los van elkaar aanschaffen, maar wanneer je ze in combinatie gebruikt, kun je pas echt optimale resultaten behalen.

Zo geeft de HubSpot Marketing Hub je informatie over welke klanten contact willen, en biedt de HubSpot Sales Hub een manier om die leads te benaderen en op de juiste manier te beheren. De HubSpot Service Hub helpt je nadien bij het verdere succes van je klantbehoud.

 

De inbound marketing-methode

HubSpot volgt het principe van inbound marketing, waarbij de klant centraal staat. Het doel is om potentiële klanten aan te trekken door hen te helpen bij het vinden van het juiste product voor hun probleem. Deze methode is het tegenovergestelde van outbound marketing, waarbij bedrijven actief prospects opzoeken.

Het voordeel van inbound marketing is dat je prospects zelf al interesse tonen in jouw product of dienst. Dit vergroot de kans op conversie, vooral wanneer jij hen in hun klantreis op het juiste moment van de juiste informatie voorziet. Het HubSpot CRM-platform ondersteunt je in het toevoegen van waarde op het moment dat de informatiebehoefte van jouw doelgroep hoog is.

Aan de slag met de HubSpot Sales Hub?

Starten met HubSpot kan overweldigend zijn door alle mogelijkheden en functies. Een HubSpot-partner als Fueld kan jou effectief helpen om hierin te groeien.

Als gecertificeerd HubSpot Platinum Partner zorgen wij voor een probleemloze implementatie van de HubSpot-software in jouw organisatie. Zo haal je het maximale uit jouw sales, zonder daar maanden werk van te hebben.  

Wil je de HubSpot Sales Hub implementeren? Neem gerust contact met ons op over de mogelijkheden.

FUELD

Ontdek of wij jouw HubSpot partner zijn

Ons Fueld team is gecertificeerd HubSpot Platinum Partner. Met 30 jaar ervaring op het gebied van CRM-implementatie en een gedreven marketingteam helpen wij organisaties online groeien aan de hand van het complete HubSpot pakket

De verschillende abonnementen

Sales Hub Starter

Naast de basisfeatures uit de gratis versie kun je met Sales Hub Starter bijvoorbeeld ook vijf verschillende valuta toevoegen, doelen bijhouden en voorstellen voor je deals vanuit je HubSpot-account maken.

Verder kun je langer bellen, onbeperkt meldingen ontvangen en tot 1.000 e-mail templates aanmaken. Daarnaast heb je met de Sales Hub Starter geen HubSpot-branding meer.

Sales Hub Professional

In Sales Hub Professional kun je nog meer doen met sales automation, zoals automatisch follow-up e-mails versturen.

Verder kun je persoonlijke video’s maken en producten toevoegen aan je sales-account. Ook kun je meer offertes versturen, langer bellen, meer valuta toevoegen en websitebezoekers direct aan de juiste chat agent koppelen.

Sales Hub Enterprise

Met Sales Hub Enterprise krijg je toegang tot alles wat HubSpot voor sales te bieden heeft.

Zo heb je ook toegang tot quote-based workflows en telefoontranscripties en nóg meer beluren. Ook kun je je eigen bots programmeren en tot 200 verschillende valuta toevoegen.

Maak ook kennis met de andere HubSpot Hubs:

Kijk voor alle mogelijkheden en de actuele prijzen van de verschillende versies op de site van HubSpot.  

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in CRM en marketing?

De wereld staat niet stil en wij zeker ook niet. Schrijf je in en voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over HubSpot en IT-marketing. We beloven je niet te spammen!