ZOEKMACHINE ADVERTEREN (SEA)

Boost direct je online vindbaarheid met SEA uitbesteden

Wil je ook snel meer bezoekers naar jouw website trekken, maar ben je niet zo thuis in zoekmachine adverteren? Of heb je simpelweg geen tijd om hiermee bezig te zijn? Dan is het uitbesteden van SEA een slimme keuze.

Vertel onze SEA-specialisten over je doelen en dan zetten we samen een effectieve strategie op die vanaf het eerste moment resultaat boekt. 

In 3 stappen campagnes die het maximale resultaat uit jouw SEA-budget halen

Navigeren door de diepe wateren van Google Ads, Bing Ads en andere SEA-platforms is nogal een uitdaging als je er niet helemaal in thuis bent. Laat staan dat je je dan ook moet bezighouden met het vinden van de juiste zoekwoorden, het optimaliseren van advertentiecampagnes voor maximale zichtbaarheid en het analyseren van de prestaties om je ROI te verbeteren. Fueld ontzorgt je op al deze vlakken.

Wij helpen je in drie stappen aan SEA-campagnes die het beste rendement behalen.

  1. Strategiebepaling om je bedrijfsdoelstellingen en groeiambities vast te stellen.
  2. Uitvoering van deze aanpak met campagnes die online groei en een hogere omzet stimuleren.
  3. Monitoring van de effectiviteit van je online marketing via SEA.

Bij Fueld vinden wij het belangrijk dat je meegenomen wordt in de keuzes die we maken. Je kunt ons team daarom zien als sparring partner of verlengstuk van jouw marketing afdeling.

Waarom SEA uitbesteden?

Omdat je je concurrentie voor wilt blijven

In de razendsnelle wereld van online marketing is zichtbaarheid alles, want dat betekent dat je het net even slimmer doet dan je concurrenten.

Door je SEA uit te besteden zorg je ervoor dat jouw ads niet alleen beter gevonden worden, maar dat je ook boven je concurrenten uittorent. SEA-specialisten kennen de fijne kneepjes om jouw positie te verhogen en tegelijkertijd de kosten te verlagen. Zo'n online marketeer weet hoe je campagnes goed kunt inrichten en bij welke optimalisatie het beste resultaat oplevert.

Dit alles terwijl jij rustig kunt slapen met de wetenschap dat je bedrijf jouw competitie steeds een stap voor blijft.

Omdat je onmiddellijk resultaat wilt zien

Niemand houdt van wachten, zeker niet als het gaat om de groei van je bedrijf.

Wanneer je de expertise van een SEA-specialist inschakelt, garandeer je dat jouw campagnes direct van start gaan op de meest converterende zoektermen. Het scheelt jou enorm veel tijd, aangezien je je niet eerst hoeft te verdiepen in alle verschillende typen campagnes en hoe je dit een beetje handig samenbrengt in een online dashboard.

Met een SEA-bureau in de arm zie je vanaf het eerste moment resultaten. Zo kun je jouw doelstellingen sneller dan ooit realiseren.

Omdat je investering moet lonen

Investeren in marketing is essentieel en elke euro moet tellen.

Door SEA uit te besteden benut je jouw budget optimaal. Een toegewijde specialist verdiept zich in jouw doelgroep en zorgt ervoor dat je ads de juiste bezoekers aantrekken. Dit leidt tot meer potentiële klanten, meer conversies en een hogere ROI, om nog maar te zwijgen over je toenemende naamsbekendheid.

Je geld uitgeven waar het telt zorgt er niet alleen voor dat je waar voor je geld krijgt, maar versterkt ook het gevoel van slimme zetjes die je bedrijf naar een hoger niveau — zonder dat je daar zelf dagelijks mee bezig hoeft te zijn.

IT-MARKETING

Sparren over SEA?

Dan kan met mij! Met meer dan 30 jaar ervaring in CRM en online marketing denk ik graag met je mee over hoe je met onze hulp jouw organisatie naar het volgende niveau tillen.  

Zo werkt SEA uitbesteden aan Fueld

Onze SEA-specialisten zorgen ervoor dat jouw doelen vertaald worden naar rendabele advertenties waar converterende pagina’s achter liggen. Met SEA kun je zo voor een lage investering je conversies aanzienlijk verbeteren, zoals meer gedownloade whitepapers of meer verkoop van jouw product.

SEA-campagnes uitbesteden aan Fueld omvat vijf onderdelen die er samen voor zorgen dat de performance van je campagnes jouw groeiambities optimaal ondersteunt.

SEA uitbesteden

Instap-analyse

Heb je (nog) geen ads lopen? Dan kijken we samen naar welke doelstelling je voor de SEA-campagne voor ogen hebt. De uitkomsten bepalen welke soort advertenties we voor je gaan opzetten. Daarbij brengen we ook samen de juiste doelgroep in kaart. 

Heb je zelf al een lopende SEA-campagne? Dan analyseren we de huidige resultaten en adviseren we in verbeterpunten. Deze kun je vervolgens zelf doorvoeren of uitbesteden aan onze SEA-specialist.

Onderzoek naar zoekwoorden

Aan de hand van de overkoepelende doelstellingen en doelgroep voor jouw SEA-inzet onderzoeken we welke brede lijst aan zoektermen interessant zijn voor jouw bedrijf en niche. Daarvoor kijken we ook naar je concurrentie. Op welke termen scoren zij en kun jij een verbeterslag maken? We kijken zowel naar longtail-, shorttail- als uitsluitingszoekwoorden.

Dit onderzoek spreken we met je door. Daarna geef jij ons akkoord om de benodigde optimalisaties voor je ads in gang te zetten. 

Website voorbereiden

Search engine advertising (SEA) richt zich op — je raadt het al — adverteren in zoekmachines. Zodra de zoeker op je advertentie klikt, komt deze uit op jouw website. Welke informatie wil je dat je bezoeker daar krijgt? En welke vervolgstap hoort daarbij? Kortom: hoe ziet je funnel eruit?

Soms wil je die pagina’s conversiegericht optimaliseren of er moeten nieuwe landingspagina’s aangemaakt worden voor je campagne. Daar hebben wij SEO-specialisten voor in dienst. Wanneer je de beide diensten afneemt binnen één team, ben je gegarandeerd van campagneonderdelen die goed op elkaar aansluiten. Deze leveren jou daardoor de beste conversie op. 

Campagne inrichten

Als alle onderdelen van de campagne besproken zijn, gaan we deze uitvoeren en inrichten. We zetten de campagne live op jouw akkoord en draaien je advertenties voor een bepaalde periode, bijvoorbeeld een maand of een kwartaal, om te kijken hoe de resultaten zijn. 

Monitoring en rapportages

We houden je op de hoogte van de voortgang van jouw SEA-campagnes. Zo houd je inzichtelijk welke investering je maakt en wat de advertentiekosten jou opleveren aan conversies. 

In periodieke meetings analyseren we gezamenlijk de lopende advertenties. We optimaliseren de zoektermen waar nodig. Ook wanneer je minder hoeft te investeren in SEA voor de meeste conversie, laten we je dat weten. Zo betaal je nooit te veel.

SUCCESVERHALEN

Deze klanten hebben met succes hun SEA uitbesteed

“Ons websiteverkeer groeide met maar liefst 150%, nadat we de SEA campagnes uitbesteden aan Fueld. Ons conversiepercentage verdubbelde. Door middel van een duidelijk doordachte SEA strategie, afgestemd op onder andere SEO, marketing automation en social media.”

“Fueld heeft ons geholpen om onze online zichtbaarheid te vergroten, om meer websitebezoekers aan te trekken en om onze conversie te verhogen.”

VIND ANTWOORD OP

Veelgestelde vragen over SEA

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Het voornaamste verschil tussen SEO en SEA ligt in de aanpak en het resultaat.

SEO, wat staat voor search engine optimization, richt zich op het optimaliseren van de inhoud, structuur en zichtbaarheid van je website om hoger in de organische zoekresultaten te ranken zonder te betalen voor advertenties.

SEA staat voor search engine advertising en gaat over het direct betalen voor online adverteren om zo bovenaan in de zoekresultaten te verschijnen.

Terwijl SEO een langdurig proces is met een meer duurzame impact, biedt SEA onmiddellijke zichtbaarheid en is het gemakkelijker te meten. Je bereikt de beste resultaten wanneer je SEO en SEA naast elkaar gebruikt, want beide strategieën vullen elkaar aan.

Wat kost SEA?

De kosten van SEA-campagnes zijn niet eenduidig vast te stellen.

Deze hangen af van verschillende factoren:

  • Niche
  • Concurrentie
  • Budget
  • Biedstrategie
  • Zoekterm
  • Aantal kliks

Welke biedstrategieën zijn er?

Er zijn tot wel zeven verschillende manieren om tot de juiste bieding te komen en deze hangen ook af van de zoekterm die je in wilt zetten.

De strategieën die we bij Fueld het meest inzetten zijn: 

  • Costs-per-click (CPC) – Je kiest per zoekterm je eigen CPC. 
  • Klikken maximaliseren – Google heeft als doel om zoveel mogelijk conversies voor jou binnen te halen. 
  • Doel CPA – Je stelt zelf het maximum bedrag in dat de campagne mag kosten, waarbij Google automatisch de beste bieding instelt.
IT-MARKETING

Sparren over SEA?

Dan kan met mij! Met meer dan 30 jaar ervaring in CRM en online marketing denk ik graag met je mee over hoe je met onze hulp jouw organisatie naar het volgende niveau tillen.  

GROEI BEGINT MET KENNIS

Laat je inspireren door onze blogs

IT-MARKETING

De acht nieuwste ontwikkelingen van LinkedIn

LinkedIn heeft afgelopen zomer een aantal nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd. Waarschijnlijk bent u er al een paar tegengekomen, maar kent u deze al?

VERGROOT HET ONDERNEMEND VERMOGEN VAN JOUW ORGANISATIE

Team Fueld staat voor je klaar.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in CRM en marketing?

De wereld staat niet stil en wij zeker ook niet. Schrijf je in en voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over HubSpot en IT-marketing. We beloven je niet te spammen!