ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE (SEO)

SEO uitbesteden om beter op te vallen in zoekmachines

Ligt je digitale rode loper uitgerold, maar blijft het aantal bezoekers op je website achter? Dan hebben je gasten waarschijnlijk de uitnodiging gemist en is het tijd om je SEO-strategie onder de loep te nemen. 

Vertel welke uitdaging je aan onze SEO-specialisten wilt voorleggen en dan maken we samen een plan de campagne om je organische vindbaarheid te optimaliseren.

In 3 stappen meer organisch verkeer

Zoekmachine optimalisatie kan soms voelen alsof je in een doolhof zit en niet weet welke richting je op moet gaan, zoveel verschillende factoren zijn er. Geen paniek, met onze specialisten schep je orde in de SEO-chaos, zodat jij hoger kunt scoren in de zoekresultaten.

Wij helpen je aan meer organisch verkeer in drie stappen:

  1. SEO-scan en strategiebepaling, zodat we weten waar de kansen liggen om je doelstellingen te bereiken.
  2. Implementatie en doorlopende optimalisatie van technische en inhoudelijke SEO-elementen zoals zoekwoorden, website structuur, content en je domein-autoriteit.
  3. Continue monitoring en heldere rapportages om je verkregen voorsprong op je online concurrentie ook te behouden.

Onze aanpak is altijd afgestemd op jouw specifieke doelen en wensen. Je krijgt toegang tot alle specialisaties die jij nodig hebt om je online vindbaarheid te verhogen en zo meer organisch verkeer naar je website te trekken. En dat allemaal goedkoper dan één dure SEO-specialist.  

Waarom SEO uitbesteden?

Omdat zoekmachine optimalisatie je tijd kost

Het maximaliseren van je organische vindbaarheid krijg je niet zomaar gedaan. Er komen een hoop dingen bij kijken waar je als ondernemer vaak geen tijd voor hebt, zeker als je niet over de juiste kennis beschikt.

Naast het bepalen van een strategische aanpak moet je natuurlijk ook de uitvoering ervan borgen. Vergeet niet dat zoekmachine optimalisatie van je website constant monitoring en bijsturing nodig heeft, evenals de bijbehorende content. Het is een continu proces.

Zo'n tijdsinvestering leidt focus weg van je andere bedrijfsactiviteiten. Je kunt jouw kostbare tijd maar één keer besteden, dus waarom dan niet aan datgene waar je goed in bent?

Omdat zonder expertise SEO je geld kost in plaats van oplevert

Wanneer je als niet-online marketeer zelf aan de slag gaat met SEO, kun je onbedoeld fouten maken die een negatieve invloed hebben op je SEO of, nog erger, zelfs leiden tot schade aan je ranking in de zoekmachineresultaten. Een kleine misstap kan je daardoor duur komen te staan, want als je niet gevonden wordt, loop je potentiële klanten en daarmee omzet mis.

Daarnaast kunnen de tools en software die essentieel zijn voor een effectieve SEO-strategie prijzig en moeilijk te begrijpen zijn als dit niet je specialisme is. Dit maakt het uitdagend om het maximale uit je investering te halen en kun je jezelf afvragen of je wel waar voor je geld krijgt.

Kortom, als je zonder expertise met SEO aan de slag gaat, haal je je al gauw onnodige kosten en risico's op de hals.

Omdat SEO complex en veranderlijk is

SEO-technieken zijn door de jaren heen alleen maar ingewikkelder geworden. Ook evolueert het veld voortdurend, want zoekmachines vernieuwen periodiek hun algoritmes. Zo zijn er inmiddels meer dan 200 factoren die Google gebruikt om jouw positie te bepalen.

Om met een inhouse specialist tot hetzelfde niveau te komen als een SEO-expert bij een online marketing bureau is veel tijd en training nodig. Dat vraagt om intern draagvlak en een investering van tijd, geld en andere middelen die je wellicht niet of nauwelijks tot je beschikking hebt - vooral als je bij wilt blijven.

Zonder diepgaande kennis van SEO gaat het je dan ook niet lukken je concurrenten voor te blijven.

Voordelen van SEO uitbesteden aan Fueld

Verhoogde expertise en efficiëntie zonder directe investering

Boost direct je online marketing met ons team van SEO-specialisten bij Fueld. Elk teamlid is een expert in zijn vak, van website optimalisatie tot content creatie en linkbuilding, en zet die expertise in voor jouw projecten. Zo benut je de nieuwste SEO-technieken en strategieën zonder zelf te hoeven investeren in dure tools of trainingen.

Het resultaat? Jouw online aanwezigheid schiet omhoog in efficiëntie en effectiviteit, allemaal dankzij de hulp van onze experts. Bij Fueld ben je dus in goede handen.

Onmiddellijke verbeteringen en duurzame groei

Door samen te werken met Fueld identificeren en implementeren we snel 'quick wins' dankzij een uitgebreide SEO-check, waardoor je online zichtbaarheid meteen een boost krijgt. Nog belangrijker, deze strategie zorgt voor blijvende groei van je online verkeer door de aanhoudende inzet op SEO.

Met Fuelds kennis in het monitoren en bijsturen van je SEO-campagne blijft je bedrijf constant goed scoren in zoekresultaten, wat een stevige basis legt voor langdurig succes en zichtbaarheid.

Maximale impact met minimale afleiding

Door de SEO over te laten aan Fueld kun je lekker focussen op wat echt belangrijk is: jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen. Wij pakken de SEO-strategie aan om jouw online aanwezigheid te boosten, zodat jij alle ruimte krijgt om te innoveren en snel op nieuwe kansen in te springen. Dit zet je niet alleen stevig aan de top als marktleider, maar zorgt er ook voor dat je klanten blij en trouw blijven door steeds weer kwaliteit en waarde te leveren. Kortom, met Fueld's SEO-diensten krijg je meer dan een topnotch positie in de zoekresultaten; ze helpen je jouw bedrijfsdoelen te smashen, vol focus en zonder afleiding.

Door SEO uit te besteden aan Fueld, kun je je richten op het groeien van je bedrijf terwijl wij je online aanwezigheid versterken om innovatie, klanttevredenheid en leiderschap in de markt te stimuleren.

Fueld lost het probleem van beperkte zichtbaarheid en groei op door je online aanwezigheid te versterken met bewezen SEO-strategieën, zonder dat je zelf tijd en middelen hoeft te investeren in complexe SEO-praktijken.

Zo werkt SEO uitbesteden aan Fueld

SEO bestaat uit verschillende technieken die we inzetten voor de online vindbaarheid van jouw website.

Website optimalisatie: van zoekers naar bezoekers

We beginnen met het maken van een SEO-scan van je website om te zien hoe het ervoor staat. Hierbij focussen we ons op technische zaken als performance, snelheid, vindbaarheid en conversiegerichtheid van jouw website.

Website optimalisatie op deze onderdelen verbetert de gebruikerservaring, wat de tevredenheid van je bezoekers verhoogt. Hoe meer tevreden bezoekers, hoe hoger je potentiële conversie.

Zoekwoorden onderzoek: je website hoger in de zoekresultaten

Onze technische SEO-specialist richt zich op het identificeren van bepaalde zoekwoorden waarop jouw doelgroep zoekt en analyseert het aantal zoekopdrachten voor deze specifieke termen.

Zo weten we welke zoekwoorden het meest relevant zijn voor jouw bedrijf en dus de grootste kans bieden om je website bovenaan de organische zoekresultaten te krijgen. Daarmee kunnen we meer meer bezoekers en relevanter websiteverkeer aantrekken.

Content creatie: regelmatig nieuwe en relevante content voor elk type prospect

Onze SEO-specialisten creëren relevante, informatieve en waardevolle content die aansluit bij de behoeften en interesses van jouw potentiële en bestaande klanten. Bovendien beloont Google websites met kwalitatieve, gebruikersgerichte content door ze hoger te rangschikken in de zoekresultaten.

Zo vergroten we met aantrekkelijke SEO-teksten en sprekende visuals de betrokkenheid van je bezoekers en verhogen we daarmee de kans op conversie.

Linkbuilding: meer autoriteit voor jouw website

Wij onderzoeken welke externe websites autoriteit kunnen toekennen aan de jouwe en zo voor jou de beste backlinks kunnen genereren. Daarna realiseren we deze hoogwaardige links, bijvoorbeeld door het schrijven van een gastblog, zodat we jouw online zichtbaarheid vergroten.

Zo zorgt onze gerichte linkbuilding met iedere backlink voor meer autoriteit voor je website, zodat Google je beter weet te vinden en je SEO-positie sterker wordt.

SUCCESVERHALEN

Deze klanten hebben met succes hun SEO uitbesteed

“Wij hebben onze SEO laten verzorgen door Fueld en dat heeft ons erg geholpen om onze online vindbaarheid te vergroten, meer websitebezoekers aan te trekken en onze conversie te verhogen.”

“Ons websiteverkeer groeide met maar liefst 150% nadat we onze SEO uitbesteed hadden aan Fueld. Door middel van een duidelijk doordachte strategie, afgestemd op onder andere SEA, marketing automation en social media is dit zeer succesvol gebleken.”

UITGEBREID SEO-RAPPORT

Met een SEO-scan testen we je website op deze punten:

Huidige websiteverkeer

Zoekwoorden voor jouw doelgroep

De online vindbaarheid van jouw website

Technische SEO-issues

Vind antwoord op

Veelgestelde vragen over SEO en SEO uitbesteden

Wat is SEO?

SEO is afgeleid van search engine optimization, de Engelse term voor zoekmachine optimalisatie. Dit is het proces van het optimaliseren van je website om je zichtbaarheid in de resultaten van zoekmachines voor specifieke zoekopdrachten te verbeteren. Daardoor wordt jouw website beter gevonden in de organische zoekresultaten en kun je de hoeveelheid en kwaliteit van verkeer naar je website verhogen.

Bij SEO pas je verschillende elementen van je website aan, zoals de inhoud, de structuur en de technische achtergrond, om beter aan te sluiten bij de criteria van zoekmachines zoals Google. Een goede SEO-strategie richt zich niet alleen op het scoren op specifieke zoekwoorden, maar ook op het bieden van een waardevolle ervaring voor je website bezoekers.

Waarom is SEO belangrijk?

Zoekmachine optimalisatie is belangrijk omdat het ervoor zorgt dat jouw website zichtbaarder wordt in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Door blijvend hoog in de zoekresultaten te staan met veelgebruikte zoekwoorden binnen jouw branche leid je meer relevante bezoekers naar jouw pagina's. Gericht inzetten op zoekmachine optimalisatie betekent dus meer potentiële klanten!

Daarnaast verschijn je met een geoptimaliseerde website niet alleen hoger in de zoekresultaten, maar verbeter je ook de gebruikerservaring voor de bezoekers van je website. Dit betekent dat bezoekers eerder geneigd zijn om op jouw website te blijven, terug te keren en uiteindelijk die stap naar een aankoop of demo-aanvraag te zetten.

Kun je SEO zelf doen?

Wanneer je als niet-online marketeer zelf aan de slag gaat met SEO, kun je onbedoeld fouten maken die een negatieve invloed hebben op je SEO-strategie of, nog erger, mogelijk zelfs leiden tot schade aan je ranking in de zoekmachine resultaten. Een kleine misstap kan je daardoor duur komen te staan.

Ook zijn de tools en software die nodig zijn voor een effectieve SEO-strategie vaak prijzig en soms ook lastig te doorgronden wanneer het niet je expertise is. Daardoor is het vaak moeilijk om alles eruit te halen wat erin zit en kun je je afvragen of je wel waar voor je geld krijgt.

Waarom kiezen voor SEO-resultaten op de lange termijn?

Bij het uitbesteden van SEO is het onderscheid tussen winst op lange termijn en korte termijn cruciaal. Kortetermijnstrategieën mogen dan verleidelijk zijn door hun snelle resultaten, maar omdat ze vaak voortkomen uit black-hattechnieken kunnen ze juist contraproductief werken - en daarmee je SEO-inspanningen teniet doen.

Een goede SEO-specialist weet dat duurzame resultaten alleen bereikt kunnen worden met een langetermijnaanpak die zich richt op kwaliteit en relevantie. Dat betekent geduld hebben voordat je mooie resultaten behaald. Ethische, white-hat SEO heeft namelijk tijd nodig om effect te hebben, waardoor het even kan duren voor je de uitwerking ervan ervaart en je hoger rankt dan eerst.

Wat is het verschil tussen black-hat en white-hat SEO?

Black-hat SEO zijn praktijken die de richtlijnen van zoekmachines schenden om zo een hogere ranking te krijgen, zoals het volproppen van pagina's met zoekwoorden (keyword stuffing). Omdat zoekmachines dit steeds beter kunnen herkennen en daardoor bestraffen, brengen deze technieken significante risico's met zich mee voor je online reputatie en daarmee je ranking. Daarom kun je beter zo ver mogelijk wegblijven bij SEO-bureaus die zich hiermee bezighouden.

Aan de andere kant bevinden white-hattechnieken zich binnen de richtlijnen van zoekmachines en focussen zij zich op het bieden van waarde aan de gebruiker. Dit omvat praktijken zoals het produceren van kwalitatieve content, het verbeteren van de gebruikerservaring en het verkrijgen van kwalitatieve links vanuit legitieme bronnen. Een betrouwbare SEO-specialist gebruikt dan ook alleen white-hat SEO.

Bij Fueld richten we onze SEO-diensten vanzelfsprekend alleen op white-hattechnieken. Wij dragen zorg voor duurzame groei en behoud van de integriteit van je website.

Wat is het verschil tussen on-page SEO en off-page SEO?

On-page SEO betreft optimalisaties op je eigen website, zoals het verbeteren van de content, de bruikbaarheid, en de snelheid, zodat bezoekers en zoekmachines jouw site beter kunnen begrijpen en waarderen. Dit omvat het gebruik van relevante zoekwoorden, het optimaliseren van meta titels en beschrijvingen en het ervoor zorgen dat je website gebruiksvriendelijk is voor mobiel.

Off-page SEO daarentegen richt zich op activiteiten buiten je eigen website, zoals linkbuilding, social media marketing, en het verkrijgen van vermeldingen of recensies op andere sites. Deze activiteiten helpen om de autoriteit en betrouwbaarheid van je website te vergroten, waardoor zoekmachines jouw site hoger zullen ranken in de zoekresultaten.

Hoe kies ik de juiste SEO-partner?

Wanneer je kiest voor het uitbesteden van SEO, wil je met een partner samenwerken die de risico's en valkuilen niet alleen begrijpt, maar ook ondervangt. Wij geven je drie handvatten die je kunnen helpen dit te beoordelen.

Het belang van ervaring en referenties

Wanneer je SEO uitbesteden wilt, is het kiezen van een online marketing bureau met een bewezen trackrecord essentieel. Ervaring spreekt namelijk niet alleen voor vakbekwaamheid, maar ook voor betrouwbaarheid en de kans op succes. Door te kiezen voor een partner met een solide reputatie en positieve klantrecensies, verzeker je jezelf van kwalitatieve SEO-diensten die op lange termijn rendement opleveren.

Referenties en casestudies bieden hierin concrete voorbeelden van eerdere successen en geven je inzicht in de werkwijze en resultaten die je kunt verwachten. Een partner die zijn expertise kan onderbouwen met sterke referenties is vaak een partner die weet hoe hij duurzame waarde kan leveren.

Bij Fueld hebben we meer dan tien jaar ervaring in het succesvol uitvoeren van SEO-campagnes voor verschillende klanten en sectoren. Bekijk onze succesverhalen en lees zelf hoe wij duurzame groei hebben gerealiseerd voor onze klanten.

Specialisaties binnen de SEO-wereld

De SEO-wereld is dynamisch en complex, met een scala aan specialisaties die allemaal belangrijk zijn voor verschillende facetten van een online marketingstrategie. Elk van deze gebieden vereist een unieke set vaardigheden en een diepgaande kennis van hoe zoekmachines en zoekwoorden werken. Als je erover denkt om je SEO uit te besteden, is het goed om een idee te hebben van welke specialismen je allemaal gebruik kunt maken.

Zo zijn er experts gericht op technische aspecten van SEO, waarbij de focus ligt op het optimaliseren van de infrastructuur van je website. Een zoekwoordenonderzoek uitvoeren naar de juiste zoekwoorden is weer een ander specialisme, net als schrijven van SEO-teksten. Ook is er linkbuilding, waarbij de SEO-specialist zich richt op het verwerven van kwalitatieve links die naar je website verwijzen, om zo de domein-autoriteit van je website vergroten.

Bij Fueld hebben we SEO-specialist in elk van deze gebieden en meer, die samen zorgen voor een holistische en synergetische aanpak van je online marketing strategie.

Communicatie en rapportage

Als je zoekmachine-optimalisatie uitbesteedt, is het natuurlijk de bedoeling dat je er zelf niet continu bovenop hoeft te zitten. Anders heeft het uitbesteden van SEO natuurlijk weinig zin.

Daarom wil je een partner die jou regelmatig updates en heldere, begrijpelijke rapporten biedt, zodat je niet alleen op de hoogte blijft van de voortgang, maar ook inzicht hebt in hoe deze resultaten bijdragen aan jouw zakelijke doelstellingen.

Bij Fueld is het succes van jouw website onze prioriteit en dit zie je dan ook terug in onze maandelijkse rapportages en meetings.

Hoe maak je SEO uitbesteden succesvol?

Bij het uitbesteden van SEO zijn transparantie en eerlijke communicatie tussen jouw bedrijf en het online marketingbureau onmisbaar voor een succesvolle samenwerking. Voor jou als opdrachtgever is het essentieel om inzicht te hebben in de werkwijze, de gebruikte tactieken en de voortgang van de SEO-inspanningen. Dit zorgt voor vertrouwen en stelt je in staat om de resultaten van je investering te beoordelen.

Daarom is het bij het uitbesteden van SEO cruciaal dat er een open dialoog kan plaatsvinden over strategieën, verwachtingen en resultaten. Zonder deze duidelijkheid loop je het risico dat je SEO-bedrijf maatregelen neemt die op korte termijn effectief lijken, maar op lange termijn schadelijk kunnen zijn voor je online aanwezigheid en ranking.

Bij Fueld streven we er dan ook naar om je transparante rapportages en analyses te bieden, waardoor jij volledig op de hoogte blijft van jouw SEO-performance.

Hoeveel kost SEO uitbesteden?

Bij Fueld werken we volgens het concept van Marketing as a Service (MaaS). Dit is een flexibel marketingdienstenmodel waarmee je toegang krijgt tot onze expertise en resources zonder de verplichtingen die gepaard gaan met het hebben van een intern marketingteam.

Zoekmachine-optimalisatie uitbesteden is niet kostenloos. Echter, wanneer je de kosten afzet tegen de toegenomen verkoop en verbeterde online aanwezigheid, blijkt het al gauw een investering die zichzelf terugverdient.

Met Fueld kun je jouw marketinginspanningen kosteneffectief schalen en aanpassen aan veranderende bedrijfsbehoeften, terwijl je verzekerd bent van topkwaliteit en continuïteit in je marketingactiviteiten.

GROEI BEGINT MET KENNIS

Laat je inspireren door onze blogs

IT-MARKETING

Fueld wint de Small Business Award!

Marketing as a Solution is het uitbesteden van een krachtige combinatie van online marketing diensten, specifiek gericht op de ICT branche.

IT-MARKETING

Doelgroep bepalen

Bij het bepalen van de doelgroep wordt er gekeken naar het bestaande klantprofiel, het gedrag en in welke fase zij zich bevinden in de customer...

VERGROOT HET ONDERNEMEND VERMOGEN VAN JOUW ORGANISATIE

Team Fueld staat voor je klaar.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in CRM en marketing?

De wereld staat niet stil en wij zeker ook niet. Schrijf je in en voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over HubSpot en IT-marketing. We beloven je niet te spammen!