De HubSpot Marketing Hub

De HubSpot Marketing Hub ondersteunt en analyseert de marketingactiviteiten van je bedrijf, zodat je deze makkelijk en overzichtelijk kunt managen en optimaliseren. We leggen je hier uitgebreid uit hoe dat werkt.  

De HubSpot Marketing Hub

De HubSpot Marketing Hub is een gebruiksvriendelijk platform dat gericht is op de online marketing van je content. Dit kan bijvoorbeeld gaan om het creëren van blogs, advertenties of social media posts, of het opstellen van gerichte e-mails. Door middel van verschillende tools kun je dat zo persoonlijk en gericht mogelijk doen - en dankzij automatisering kun je het allemaal ook nog eens efficiënt managen.

Daarnaast zorgen de tools voor waardevolle inzichten, waardoor je slim kunt inspelen op de (informatie)behoefte van de klant. Daarmee help je jouw klant sneller door het koopproces heen en genereer je dus sneller leads waar je salesteam mee aan de slag kan.  

Hoe werkt de HubSpot Marketing Hub? 

De marketing-software van HubSpot richt zich op drie gebieden: 

Betere online vindbaarheid

De HubSpot Marketing Hub richt zich op een betere online vindbaarheid van je bedrijf in zoekmachines.

Zo biedt de hub ondersteuning voor het maken van blogartikelen. De geïntegreerde blogeditor van HubSpot is niet alleen intuïtief in gebruik, maar ook rijk aan functionaliteiten, zoals real-time aanbevelingen voor zoekmachine-optimalisatie van je content en een overzichtelijke contentkalender. Omdat je makkelijk berichten kunt inplannen voor verschillende kanalen, ook LinkedIn, ondersteunt HubSpot je ook in je online zichtbaarheid op je social media. Zo kun je dus gemakkelijker regelmatig kwalitatieve content creëren én delen met je publiek.

HubSpot helpt je ook in het maken, beheren en analyseren van advertentiecampagnes. Met geïntegreerde tools voor advertentiebeheer, personalisatie en rapportage biedt het platform diepgaande inzichten en optimaliseert het advertentie-uitgaven voor betere resultaten. Benieuwd of je LinkedIn-ads wel opleveren wat je ervan verwacht? HubSpot laat je zien welke ads het beste werken en waar je je het beste op kunt richten. Dat maakt jouw ad management een stuk simpeler.

Op deze manier maakt HubSpot het je zo makkelijk mogelijk om content op te zetten en te publiceren. 

2. Conversies optimaliseren 

HubSpot maakt het ook mogelijk om te zorgen dat bezoekers van je website daadwerkelijk stappen ondernemen. Wat zet je onderaan pagina's als call to action? En op welke landingspagina's komen potentiële klanten terecht? En hoe zien de mailtjes eruit?

Een van de manieren waarop HubSpot daarbij helpt is door middel van A/B-testen. Zo kun je twee e-mails opstellen met dezelfde informatie, maar in een verschillende volgorde. 25% van de mailinglijst krijgt mail A en 25% mail B. De mail die het beste scoort (waar bijvoorbeeld het meest in wordt geklikt) wordt naar de overige 50% gestuurd. Die percentages kun je overigens naar eigen wens aanpassen. 

Ook kun je e-mail-templates opslaan, personaliseren en gericht maken. HubSpot zorgt ervoor dat de mails in alle browsers goed getoond worden.

3. Bezoekers en conversies meten 

Ten slotte maakt HubSpot het mogelijk om overzichtelijke resultaten en reports in te zien. Met handige dashboards kun je bijvoorbeeld bezoekers analyseren of achteraf bekijken hoe campagnes of ads gepresteerd hebben. Welke pagina wordt veel bezocht en waarom? Waar wordt veel op geklikt? Welke informatie wordt overgeslagen?

Zo kun je erachter komen hoe je je website, je e-mail-templates of je campagnes beter kunt vormgeven om zo meer bezoekers te converteren tot leads.

  • Starter

  • Professional

  • Enterprise

Professional

HubSpot demo

Enterprise

HubSpot demo
E-mail marketing Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Formulieren Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Landingspagina's Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Live chat Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Blog Blue-Check Blue-Check Blue-Check
Meerdere valuta Nee Blue-Check Blue-Check
E-mail inzichten Nee Blue-Check Blue-Check
CTA's Nee Blue-Check Blue-Check
Geen HubSpot branding Nee Blue-Check Blue-Check
Campagne management Nee Nee Blue-Check
SEO Nee Nee Blue-Check
Social media Nee

Nee

Blue-Check
Custom rapportage Nee

Nee

Blue-Check
Predictive lead scoring

Nee

Nee

Blue-Check
A/B-testen

Nee

Nee

Blue-Check
Multi-touch revenue attribution

Nee

Nee

Blue-Check
Customer journey analyse Nee

Nee

Blue-Check

Inbound marketing

HubSpot werkt volgens het principe van inbound marketing, wat inhoudt dat de klant centraal staat in je marketingcampagnes. Het idee is dat website bezoekers een reis maken in hun zoektocht naar een product of dienst. Door in te spelen op die klantreis kun je als organisatie waarde toevoegen op het moment dat de klant iets nodig heeft. Het HubSpot-platform ondersteunt je daarin.  

Aan de basis van de software staat de HubSpot CRM-software, waarin je de relatie met je klanten kunt beheren. Daarnaast zijn er verschillende 'hubs': stukje software die marketing, sales en service ondersteunen. HubSpot heeft een Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub, Content Hub en een Operations Hub.  

Samen maken de hubs het je makkelijker om bezoekers van je website en (potentiële) klanten gericht en geautomatiseerd te benaderen met de juiste content op het juiste moment.

De HubSpot software

HubSpot is een platform dat software biedt voor allround marketing management. De software is gericht op de marketing, verkoop en klantenservice binnen je bedrijf en draait daarom helemaal om het centraal stellen van je klant.

Met HubSpot kun je op een overzichtelijke en makkelijke manier werken aan het bereiken van meer waardevolle websitebezoekers en het genereren van kwalitatieve leads en tevreden klanten. 

De verschillende abonnementen

Marketing Hub Starter

Met de Marketing Hub Starter kun je onder andere je eigen styling toevoegen aan documenten, follow-up e-mails instellen en meer e-mails versturen (maximaal vijf keer de hoeveelheid contacten in je CRM). De prestaties van je mails kun je ook analyseren.

Daarnaast heb je met Marketing Hub Starter in de meeste features geen HubSpot-branding meer in je marketing-uitingen.

Marketing Hub Professional

De Marketing Hub Professional wordt het meest gebruikt door MKB’ers. Hiermee beschik je over uitgebreide functionaliteiten en krijg je toegang tot features als marketing automation, call to actions en social media-integraties.

Zo kun je vanuit HubSpot blogs maken, pagina’s optimaliseren, A/B-testen en prestaties meten van e-mails en landingspagina’s. Je kunt tot 50 social media-accounts verbinden en 10.000 social posts per maand plaatsen en inplannen.

Marketing Hub Enterprise

Met Marketing Hub Enterprise kun je alles wat je ook met Professional kunt, maar dan nog net wat uitgebreider.

Zo kun je dankzij statische lijsten segmenteren op basis van de acties van websitebezoekers en kun je binnen je HubSpot-account gebruikmaken van de integratie met YouTube. Ook kun je nog meer mails versturen, eigen bots programmeren en andere manieren van testen opzetten.

HUBSPOT

Kennismaken met Fueld als HubSpot partner?

Dan kan met mij! Ik leg je graag uit hoe je met onze hulp HubSpot succesvol in jouw organisatie kunt implementeren, onderhouden of optimaliseren.

Maak ook kennis met de andere HubSpot Hubs:

Kijk voor alle mogelijkheden en de actuele prijzen van de verschillende versies op de site van HubSpot.  

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in CRM en marketing?

De wereld staat niet stil en wij zeker ook niet. Schrijf je in en voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over HubSpot en IT-marketing. We beloven je niet te spammen!