Analyseer de customer journey in HubSpot: waardevolle marketing en sales insights
Analyseer de customer journey in HubSpot. Inzicht in je klantreis. Sluit je marketing en sales aan op het gedrag van je doelgroep. Gericht...
HubSpot is de oplossing om de marketing-, sales- en serviceprocessen van je bedrijf te stroomlijnen. Maar wat zijn de HubSpot kosten?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.
We beloven je niet te spammen!
Overweeg je HubSpot als oplossing om de marketing-, sales- en serviceprocessen van je bedrijf te stroomlijnen? Dan wil je natuurlijk wel een idee hebben van het prijskaartje dat eraan hangt en hoe dat opweegt tegen de toegevoegde waarde die je ervoor terugkrijgt. Dus welke HubSpot-licentie past nou het best bij je?
In deze blog gaan we de verschillende pakketten met je langs, zodat je meer inzicht krijgt in de kosten en mogelijkheden van de HubSpot-producten.
Laten we beginnen met de basisversie van het HubSpot CRM-systeem.
Deze versie biedt een aantal basisfuncties op het gebied van marketing, sales en service. Hiermee kun je bijvoorbeeld inbound leads genereren, e-mail verzenden en andere basistaken binnen customer relationship management uitvoeren.
Bovendien heb je in de deze software al toegang tot alle verschillende hubs in het HubSpot-platform:
Voor het creëren, beheren en meten van al je marketingactiviteiten en -campagnes.
Voor efficiënt beheer van je leads en contaleadbeheer, contactbeheer en andere salesprocessen.
HubSpot Service Hub
Voor het bieden van uitstekende klantenservice en support.
Voor het beheren en publiceren van je website en content - met basis premium hosting.
HubSpot Operations Hub
Voor het automatiseren en integreren van je bedrijfsprocessen.
HubSpot Commerce Hub
Voor het beheren van je e-commerce-activiteiten en webshop.
Daardoor is de basis software van HubSpot CRM een goede optie voor kleine bedrijven met beperkte middelen die toch graag meer websitebezoekers willen realiseren.
Hoewel de basisversie van HubSpot een goede start biedt, zijn er belangrijke beperkingen waar je rekening mee moet houden.
Zo heb je geen toegang tot geavanceerde marketing automation, zoals het maken van geautomatiseerde e-mailreeksen op basis van gebruikersgedrag. Ook zie je in veel tools HubSpot-branding terug. Daarnaast is de hoeveelheid e-mail die je kunt verzenden beperkt en heb je geen toegang tot diepgaande analytics en rapportages van bijvoorbeeld landingspagina's.
Hierdoor is deze versie minder geschikt voor bedrijven die hun marketing- en verkoopactiviteiten op een gedetailleerder niveau willen automatiseren en analyseren.
Voor bedrijven die net wat meer functionaliteiten nodig hebben dan in de basisversie te vinden zijn biedt HubSpot de Starter-versie. Deze borduurt voort op de basis licentie en bevat uitgebreidere CRM-features en meer handige tools.
Als je bedrijf groeit en je meer geavanceerde marketing- en salesfuncties nodig hebt, is het tijd om te kijken naar HubSpot Professional. Deze versie biedt alle functionaliteiten van de Starter-versie, met uitbreidingen zoals A/B-testen en predictive lead scoring.
De Enterprise-versie is de meest complete en uitgebreide optie van HubSpot. Het biedt alle features van de voorgaande versies, maar dan met nog meer mogelijkheden op het gebied van marketing, verkoop en service. Denk bijvoorbeeld aan geavanceerde rapportage- en analysefuncties, meertalige content creatie, en de mogelijkheid om verschillende teams binnen je organisatie te beheren.
Met HubSpot kun je gemakkelijk meerdere hubs in verschillende versies met elkaar combineren. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor de Starter-versie van de CRM en HubSpot Sales Hub, terwijl je tegelijkertijd gebruikmaakt van de Professional-versie van de HubSpot Marketing Hub.
Je kunt dus uit alle licenties steeds die kiezen die het beste bij je organisatie past en wat je budget toelaat, met altijd de optie om later uit te breiden naarmate jouw bedrijf groeit.
Je wilt natuurlijk graag een fatsoenlijke return on investment (ROI) wanneer je ergens in investeert. Bij HubSpot is de ROI nauw verbonden met de efficiëntie en groei die het platform je organisatie biedt.
Daarom is het essentieel om aandacht te besteden aan de volgende dingen:
Maar het totale bedrag aan kosten wordt natuurlijk ook beïnvloed door zaken die zich niet zo makkelijk in geld laten vangen, zoals de productiviteit van je team. Een dipje in het werkplezier kan deze laten kelderen. Als teams niet de juiste tools hebben of niet efficiënt kunnen werken, leidt dat tot frustratie en demotivatie. Dit zorgt voor minder betrokkenheid, meer mensen die vertrekken en uiteindelijk lagere productiviteit.
Met de software van HubSpot, die je helemaal kunt afstemmen op wat je team nodig heeft, zorg je voor een fijne werksfeer die hen motiveert en helpt topwerk te leveren. En dat betaalt zichzelf dubbel en dwars terug. Uiteindelijk kost HubSpot je dus minder dan je misschien verwacht!
Als je besluit om over te stappen naar een betaalde versie van HubSpot, is het belangrijk om dit goed te plannen en voorbereiden.
Zorg ervoor dat je alle data en instellingen uit je huidige basisversie opslaat, zodat je deze kunt importeren in de nieuwe betaalde versie. Het is ook verstandig om een testperiode te nemen voor de nieuwe versie, zodat je goed kunt uittesten of deze aansluit bij de behoeftes van jouw bedrijf.
Vergeet niet dat een HubSpot-partner je kan adviseren en ondersteunen bij het kiezen van de licenties en hubs die het beste bij je doelen passen en bij de eventuele overstap. Zo weet je zeker dat je optimaal gebruik kunt maken van alle mogelijkheden die HubSpot CRM te bieden heeft.
Wil je het maximale uit HubSpot halen? Dan is Fueld de ideale partner voor jouw bedrijf.
Als gecertificeerd HubSpot Premium Partner helpen wij jou om alles uit het platform te halen en je inbound marketingstrategie te optimaliseren. Van implementatie en integratie tot training en doorlopende ondersteuning, Fueld staat voor je klaar om jouw bedrijf te laten groeien.
Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij samen je uitdagingen kunnen tackelen en een succes maken van je inbound marketing!
Analyseer de customer journey in HubSpot. Inzicht in je klantreis. Sluit je marketing en sales aan op het gedrag van je doelgroep. Gericht...
Deze 9 social media trends zijn een must have voor jouw online marketing strategie! Ga goed voorbereid het nieuwe jaar in.
De ankertekst: hoe moet je die inzetten? En hoe schrijf je een goede ankertekst? Verbeter jouw SEO score met waardevolle hyperlinks.