HUBSPOT

Wat kost HubSpot?

HubSpot is de oplossing om de marketing-, sales- en serviceprocessen van je bedrijf te stroomlijnen. Maar wat zijn de HubSpot kosten?

Geen nieuws missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.

We beloven je niet te spammen!

Subscribe

Wat kost HubSpot?  

Overweeg je HubSpot als oplossing om de marketing-, sales- en serviceprocessen van je bedrijf te stroomlijnen? Dan wil je natuurlijk wel een idee hebben van het prijskaartje dat eraan hangt en hoe dat opweegt tegen de toegevoegde waarde die je ervoor terugkrijgt. Dus welke HubSpot-licentie past nou het best bij je? 

In deze blog gaan we de verschillende pakketten met je langs, zodat je meer inzicht krijgt in de kosten en mogelijkheden van de HubSpot-producten. 

De basisversie van HubSpot 

Laten we beginnen met de basisversie van het HubSpot CRM-systeem.

Deze versie biedt een aantal basisfuncties op het gebied van marketing, sales en service. Hiermee kun je bijvoorbeeld inbound leads genereren, e-mail verzenden en andere basistaken binnen customer relationship management uitvoeren.  

Bovendien heb je in de deze software al toegang tot alle verschillende hubs in het HubSpot-platform:

HubSpot Marketing Hub 

 

Voor het creëren, beheren en meten van al je marketingactiviteiten en -campagnes. 

HubSpot Sales Hub 

 

Voor efficiënt beheer van je leads en contaleadbeheer, contactbeheer en andere salesprocessen.  

HubSpot Service Hub 

Voor het bieden van uitstekende klantenservice en support. 

HubSpot Content Hub

 

Voor het beheren en publiceren van je website en content - met basis premium hosting. 

HubSpot Operations Hub 

 

Voor het automatiseren en integreren van je bedrijfsprocessen.  

HubSpot Commerce Hub  

 

Voor het beheren van je e-commerce-activiteiten en webshop. 

 

Daardoor is de basis software van HubSpot CRM een goede optie voor kleine bedrijven met beperkte middelen die toch graag meer websitebezoekers willen realiseren. 

 

Beperkingen van de basisversie van HubSpot 

Hoewel de basisversie van HubSpot een goede start biedt, zijn er belangrijke beperkingen waar je rekening mee moet houden.  

Zo heb je geen toegang tot geavanceerde marketing automation, zoals het maken van geautomatiseerde e-mailreeksen op basis van gebruikersgedrag. Ook zie je in veel tools HubSpot-branding terug. Daarnaast is de hoeveelheid e-mail die je kunt verzenden beperkt en heb je geen toegang tot diepgaande analytics en rapportages van bijvoorbeeld landingspagina's.  

Hierdoor is deze versie minder geschikt voor bedrijven die hun marketing- en verkoopactiviteiten op een gedetailleerder niveau willen automatiseren en analyseren.

HubSpot Starter: laagdrempelig aan de slag 

Voor bedrijven die net wat meer functionaliteiten nodig hebben dan in de basisversie te vinden zijn biedt HubSpot de Starter-versie. Deze borduurt voort op de basis licentie en bevat uitgebreidere CRM-features en meer handige tools.

Waarom kiezen voor HubSpot Starter? 

  • Meer geavanceerde marketing automation, zoals het opzetten van workflows en lead scoring.
  • Meer e-mails versturen en toegang tot diepgaandere analytics en rapportages.
  • Toegang tot de HubSpot Sales Hub, waarmee je salesteam kan werken aan hun pipeline en deals kunnen sluiten.

Waarom toch bij de basisversie blijven? 

  • Als je organisatie geen behoefte heeft aan geavanceerde marketingautomatisering of uitgebreidere CRM-mogelijkheden, dan is de basisversie waarschijnlijk voldoende.
  • Als je net begint met HubSpot en nog niet zeker weet of het bij jouw bedrijf past, dan is de basisversie een mooi voorproefje. 

De prijs van HubSpot Starter 

  • De HubSpot-prijzen zijn afhankelijk van het aantal contacten in jouw database en het aantal gebruikers. Hoe meer contacten en/of gebruikers, hoe meer je betaalt.

HubSpot Professional: de volgende stap 

Als je bedrijf groeit en je meer geavanceerde marketing- en salesfuncties nodig hebt, is het tijd om te kijken naar HubSpot Professional. Deze versie biedt alle functionaliteiten van de Starter-versie, met uitbreidingen zoals A/B-testen en predictive lead scoring.

Waarom kiezen voor HubSpot Professional? 

  • Toegang tot geavanceerdere marketingautomatisering en personalisatiemogelijkheden.
  • Meer gebruikers mogelijk en toegang tot een speciale supportlijn. 

Waarom toch bij HubSpot Starter blijven? 

  • Als je nog niet klaar bent om te investeren in geavanceerdere marketing- en salesmogelijkheden, dan is HubSpot Starter waarschijnlijk voldoende.
  • Als je bereid bent om meer te betalen voor de Professional-versie, maar niet het volledige pakket nodig hebt, kun je ook kiezen voor individuele add-ons in plaats van een upgrade naar de volledige Professional-versie. 

De prijs van HubSpot Starter 

  • Net als bij de Starter-versie is de prijs afhankelijk van het aantal contacten in jouw database en het aantal gebruikers. 

HubSpot Enterprise: het summum van inbound marketing 

De Enterprise-versie is de meest complete en uitgebreide optie van HubSpot. Het biedt alle features van de voorgaande versies, maar dan met nog meer mogelijkheden op het gebied van marketing, verkoop en service. Denk bijvoorbeeld aan geavanceerde rapportage- en analysefuncties, meertalige content creatie, en de mogelijkheid om verschillende teams binnen je organisatie te beheren.

Waarom kiezen voor HubSpot Enterprise? 

  • Volledige suite aan marketing-, sales- en service-opties.
  • Meerdere teams kunnen beheren binnen één platform. 

Waarom toch bij HubSpot Professional blijven? 

  • De Enterprise-versie is aanzienlijk duurder dan de andere opties en past daarom misschien niet binnen het budget van je bedrijf.
  • Als je geen behoefte hebt aan alle extra functionaliteiten, kun je beter kiezen voor een van de goedkopere versies. 

De prijs van HubSpot Enterprise 

  • Net als bij de andere versies is de prijs afhankelijk van het aantal contacten in jouw database en het aantal gebruikers.

 

Mix en match verschillende hubs 

Met HubSpot kun je gemakkelijk meerdere hubs in verschillende versies met elkaar combineren. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor de Starter-versie van de CRM en HubSpot Sales Hub, terwijl je tegelijkertijd gebruikmaakt van de Professional-versie van de HubSpot Marketing Hub.  

Je kunt dus uit alle licenties steeds die kiezen die het beste bij je organisatie past en wat je budget toelaat, met altijd de optie om later uit te breiden naarmate jouw bedrijf groeit.

Wat mag HubSpot kosten?  

Je wilt natuurlijk graag een fatsoenlijke return on investment (ROI) wanneer je ergens in investeert. Bij HubSpot is de ROI nauw verbonden met de efficiëntie en groei die het platform je organisatie biedt.  

Daarom is het essentieel om aandacht te besteden aan de volgende dingen: 

  1. Definieer duidelijk je doelstellingen
    Weet wat je wilt bereiken met HubSpot. Meer leads? Meer converteren? Betere afhandeling van klantvragen? Duidelijke doelstellingen zorgen voor een helderdere ROI.

  2. Benut tools voor bedrijfsgroei
    Gebruik HubSpot's analytische tools om datagedreven beslissingen te kunnen maken en hun marketingautomatisering om je productiviteit te verhogen.

  3. Kies de juiste licenties
    Koop niet te veel, maar alleen dat wat je bedrijf ook écht verder brengt.  

Maar het totale bedrag aan kosten wordt natuurlijk ook beïnvloed door zaken die zich niet zo makkelijk in geld laten vangen, zoals de productiviteit van je team. Een dipje in het werkplezier kan deze laten kelderen. Als teams niet de juiste tools hebben of niet efficiënt kunnen werken, leidt dat tot frustratie en demotivatie. Dit zorgt voor minder betrokkenheid, meer mensen die vertrekken en uiteindelijk lagere productiviteit.  

Met de software van HubSpot, die je helemaal kunt afstemmen op wat je team nodig heeft, zorg je voor een fijne werksfeer die hen motiveert en helpt topwerk te leveren. En dat betaalt zichzelf dubbel en dwars terug. Uiteindelijk kost HubSpot je dus minder dan je misschien verwacht!

Overstappen naar een betaalde versie van HubSpot 

Als je besluit om over te stappen naar een betaalde versie van HubSpot, is het belangrijk om dit goed te plannen en voorbereiden.  

Zorg ervoor dat je alle data en instellingen uit je huidige basisversie opslaat, zodat je deze kunt importeren in de nieuwe betaalde versie. Het is ook verstandig om een testperiode te nemen voor de nieuwe versie, zodat je goed kunt uittesten of deze aansluit bij de behoeftes van jouw bedrijf.  

Vergeet niet dat een HubSpot-partner je kan adviseren en ondersteunen bij het kiezen van de licenties en hubs die het beste bij je doelen passen en bij de eventuele overstap. Zo weet je zeker dat je optimaal gebruik kunt maken van alle mogelijkheden die HubSpot CRM te bieden heeft.

Haal alles uit je HubSpot met Fueld 

Wil je het maximale uit HubSpot halen? Dan is Fueld de ideale partner voor jouw bedrijf.  

Als gecertificeerd HubSpot Premium Partner helpen wij jou om alles uit het platform te halen en je inbound marketingstrategie te optimaliseren. Van implementatie en integratie tot training en doorlopende ondersteuning, Fueld staat voor je klaar om jouw bedrijf te laten groeien.  

Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij samen je uitdagingen kunnen tackelen en een succes maken van je inbound marketing! 

VERGROOT HET ONDERNEMEND VERMOGEN VAN JOUW ORGANISATIE

Team Fueld staat voor je klaar.

Lees ook:

Gerelateerde berichten