SEO-TEKSTEN

SEO-teksten laten schrijven voor betere online vindbaarheid

Ben je zelf niet zo'n schrijver en vind je het maar ingewikkeld om de juiste balans te vinden tussen zoektermen, relevante informatie en leesbaarheid? Of wil je gewoon zeker weten dat jouw webteksten goed scoren, zodat je website hoger in de zoekmachines staat? Laat je teksten dan schrijven door een SEO-tekstschrijver.

Vertel onze specialisten waar je focus ligt en dan zorgen we samen voor SEO-teksten waar zowel zoekmachines als mensen blij van worden, zodat je online beter gevonden wordt.

In 3 stappen SEO-teksten die hoog scoren in de zoekresultaten

Een goede tekst schrijven is al lastig genoeg, laat staan wanneer je daar alle variabelen van SEO aan toevoegt. De kans is groot dat je door alle zoekwoorden de tekst niet meer ziet en je uiteindelijk overblijft met een verhaal dat kant noch wal raakt voor zoekmachines en mensen. Met Fueld in de arm hoef je je hier gelukkig geen zorgen over te maken.

Wij helpen je in drie stappen aan teksten die door mens én machine goed te begrijpen zijn, zodat jouw website beter scoort in de zoekresultaten.

  1. Strategiebepaling om je bedrijfsdoelstellingen en de behoeften voor je teksten vast te stellen.
  2. Uitvoering van het plan de campagne, compleet met zoekwoordenonderzoek en creatieve teksten die jouw product, dienst of merk laten opvallen.
  3. Monitoring van de effectiviteit van je teksten, zodat we kunnen aanscherpen indien nodig.

Geheel of gedeeltelijk het schrijven van SEO-teksten aan ons uitbesteden? Aan jou de keuze. Onze specialisten kunnen je bestaande teksten SEO-proof maken, compleet nieuwe teksten schrijven of jouw eigen input oppoetsen tot perfecte SEO-teksten.

Waarom SEO-teksten laten schrijven?

Omdat je geen tijd hebt om van een goed idee een goede tekst te maken

Een goede SEO-tekst is van groot belang voor een hogere ranking in de zoekmachines, maar het schrijven ervan kost tijd: je tekst moet namelijk niet alleen goed vindbaar zijn, maar ook goed leesbaar.

Je moet hierbij rekening houden met verschillende regels en eisen, niet alleen op gebied van SEO, maar ook van taal. Eens geschreven ben je nog niet klaar: om relevant te blijven moet je continu optimaliseren en aanpassen waar nodig. Je concurrenten zitten immers ook niet stil, dus het blijft knokken om vindbaar te zijn op die belangrijke zoekwoorden. 

Als je jouw SEO-teksten laat schrijven door een tekstschrijver, wordt dit alles voor je uit handen genomen en ben je verzekerd van kwalitatieve webteksten waarmee je hoger scoort in de zoekresultaten. Zo kan jij je focussen op andere belangrijke zaken binnen jouw bedrijf.

Omdat een goede SEO-tekst jouw omzet verhoogt 

Een goede vindbaarheid in de zoekmachines leidt tot meer verkeer naar jouw website. En hoe meer mensen jouw website bezoeken, hoe groter de kans op conversies en dus omzet.

Een SEO-tekst moet daarom niet alleen goed vindbaar zijn, maar ook overtuigend genoeg om je bezoekers te laten converteren. Weet jij nog voldoende van wat je bij Nederlands geleerd hebt om dat waar te maken? En kun je dat ook verwerken in een lekker leesbaar geschreven tekst die is afgestemd op relevante zoekwoorden? Dat is vast een flinke uitdaging voor je.

Een professionele tekstschrijver draait hier zijn hand niet voor om en weet teksten te voorzien van de juiste overtuigende elementen, zonder in te leveren op leesbaarheid en SEO. Zo zet je jouw bezoekers om in klanten en verhoog je jouw omzet.

Omdat je jouw autoriteit en imago wilt versterken

Een goed geschreven SEO-tekst zorgt voor vertrouwen en overtuiging bij jouw doelgroep. Het laat zien dat je weet waar je het over hebt en dat je de oplossing biedt voor hun probleem of behoefte.

Bedrijven die gezien worden als de top of experts in hun gebied, trekken automatisch meer klanten, partners en talent aan. Een goede SEO-tekst doet dan ook meer dan alleen zorgen voor een hogere ranking: het versterkt je autoriteit en imago in jouw vakgebied.

Een professionele tekstschrijver weet jouw bedrijf op een positieve manier neer te zetten in de SEO-teksten, zodat je een goed beeld en sterke indruk achterlaat bij potentiële klanten en jezelf onderscheidt van je concurrenten. Zo bouw je aan een sterk merk dat vertrouwen en loyaliteit opwekt bij je doelgroep.

UITGEBREID SEO-RAPPORT?

Met de SEO-scan testen we je website op deze punten:

Huidig website verkeer

Zoekwoorden voor jouw doelgroep

De online vindbaarheid van jouw website

Technische SEO-issues

10 valkuilen bij SEO-teksten schrijven

1. Keyword stuffing

Het overmatig gebruiken van zoekwoorden maakt je tekst onleesbaar en straalt spam uit. Zoekmachines zijn slim genoeg om dit te herkennen en kunnen dan je ranking verlagen. Gebruik daarom zoekwoorden op een natuurlijke manier en zorg ervoor dat je tekst nog steeds goed leesbaar is voor je doelgroep, of het nou om productbeschrijvingen of blogs gaat.

2. Duplicate content

Het dupliceren van content, of het nu van je eigen site is of die van anderen, beschadigt je geloofwaardigheid en zoekmachine rankings. Daarnaast is plagiaat niet alleen ethisch onverantwoord, maar kan het kopiëren van content van anderen ook leiden tot juridische problemen, met alle gevolgen van dien.

3. Zoekintentie negeren

Als jouw content niet overeenkomt met wat jouw doelgroep zoekt, zullen ze snel ergens anders kijken. Wanneer je de intentie achter de zoekopdrachten begrijpt en hierop inspeelt, wordt de kans groter dat je bezoekers langer op je pagina blijven en uiteindelijk actie ondernemen.

4. Geen meta tags gebruiken

Meta tags zijn belangrijk voor zoekmachines om de inhoud en context van je pagina te begrijpen. De meta titel en meta beschrijving zijn ook belangrijk voor gebruikers: deze worden namelijk getoond in de zoekresultaten en bepalen in die zin of iemand doorklikt naar jouw pagina.

5. Gebrek aan structuur

Een tekst zonder tussenkopjes is moeilijk te lezen en maakt het daardoor moeilijk voor je lezer om zijn aandacht erbij te houden. Daarnaast gebruiken zoekmachines koppen om de inhoud van je pagina beter te begrijpen.

6. Niet gebruiksvriendelijk

Denk aan de leesbaarheid van je tekst: gebruik voldoende witruimte, duidelijke lettertypes en afbeeldingen om de aandacht van je lezers te trekken. Maak het hen gemakkelijk om je content te consumeren.

7. Lange paragrafen

Mensen willen snel informatie kunnen vinden. Als jij lange, ononderbroken tekstblokken als bakstenen op je pagina hebt staan, schrikt dat lezers af. Door korte alinea's en bullet points te gebruiken leest je tekst veel gemakkelijker en hebben je lezers meer overzicht.

8. Gebrek aan interne links

Interne links verbeteren de navigatie op je website en helpen zoekmachines om de structuur van je site te begrijpen. Daarnaast geeft het je lezers ook een plek om heen te gaan wanneer ze meer willen lezen over dat onderwerp, zonder dat ze daarvoor jouw website hoeven verlaten.

9. Geen call-to-actions

Als je bezoekers geen duidelijk pad of actie te volgen geven, is de kans klein dat ze jouw content omzetten in een conversie. Zorg ervoor dat je duidelijke en aantrekkelijke call-to-actions gebruikt om je lezers te stimuleren om actie te ondernemen, zoals het downloaden van een whitepaper, inschrijven voor een nieuwsbrief of het kopen van een product.

10. Geen kwaliteitscontrole

Spelfouten, grammaticale fouten en onnauwkeurige informatie kunnen je geloofwaardigheid ondermijnen. Dit brengt wel gelijk de grootste uitdaging met zich mee, want SEO en goed taalgebruik willen nog wel eens schuren. Daarom is het belangrijk om van tevoren te bepalen hoe je hiermee omgaat, zodat je bij het controleren weet wat de aandachtspunten zijn.

Waarom is zoekmachine optimalisatie (SEO) belangrijk?

Zoekmachine optimalisatie (SEO) verhoogt de zichtbaarheid van je website op internet.

Hoe beter je site geoptimaliseerd is voor zoekmachines zoals Google, hoe groter de kans dat je bovenaan in de zoekresultaten verschijnt. SEO zorgt er ook voor dat je website gebruiksvriendelijker wordt, wat de ervaring voor je bezoekers verbetert. Dit betekent meer bezoekers en uiteindelijk meer potentiële klanten of lezers.

Kort gezegd, zonder SEO loop je het risico dat je site onzichtbaar blijft te midden van een zee van concurrenten die willen ranken op 'jouw' zoektermen.

Waarom zijn goede SEO-teksten belangrijk?

Goede SEO-teksten zorgen ervoor dat je site goed gevonden wordt zoekmachines en maken je content ook nog eens beter voor de lezer. Een win-win dus!

Met sterke SEO-teksten klimt je site omhoog in de zoekresultaten, wat meer bezoekers oplevert. Goede teksten houden je bezoekers ook vast, omdat je ze écht wat te bieden hebt. Zo komen ze vaker terug of ondernemen ze actie, zoals kopen of inschrijven voor je nieuwsbrief. Met andere woorden: een goede tekst levert je meer conversie op.

Zo word je dus een echte autoriteit in je vakgebied, wat je op lange termijn alleen maar succes oplevert.

Wat kost het om SEO-teksten te laten schrijven?

De kosten van webteksten laten schrijven die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines zijn afhankelijk van een aantal factoren. Geen enkele SEO-tekst is namelijk hetzelfde.

Ook moet er voor een SEO-tekst goed zoekwoordenonderzoek gedaan worden naar het type content, de invalshoek van deze content en het content formaat. Ook dit beïnvloedt de prijs.

Om er zeker van te zijn dat je een goede prijs-kwaliteitverhouding krijgt, is het aan te raden om meerdere offertes op te vragen bij verschillende SEO-tekstschrijvers. Zo kun je de tarieven vergelijken en voor de beste optie kiezen.

Let bij het uitkiezen van een tekstschrijver of bedrijf dat je SEO verzorgt op de inhoudelijke kwaliteit. Sommige bedrijven zijn heel goed in SEO, maar niet goed in schrijven. Dan kun je wel de juiste zoekwoorden te pakken hebben, maar is een tekst niet aantrekkelijk, leesbaar of informerend voor je doelgroep. En dat is natuurlijk je uiteindelijke doel.  

Bij Fueld werken we met een team van verschillende specialisten, waaronder SEO-specialisten en tekstschrijvers. Door alle specialismen bij elkaar te halen garanderen we kwalitatieve SEO-teksten. Zo zorgen we samen met jou dat jouw website zo hoog mogelijk in de zoekmachineresultaten terecht komt.  

GROEI BEGINT MET KENNIS

Laat je inspireren door onze blogs

IT-MARKETING

De acht nieuwste ontwikkelingen van LinkedIn

LinkedIn heeft afgelopen zomer een aantal nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd. Waarschijnlijk bent u er al een paar tegengekomen, maar kent u deze al?

VERGROOT HET ONDERNEMEND VERMOGEN VAN JOUW ORGANISATIE

Team Fueld staat voor je klaar.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in CRM en marketing?

De wereld staat niet stil en wij zeker ook niet. Schrijf je in en voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over HubSpot en IT-marketing. We beloven je niet te spammen!