CONVERSIE OPTIMALISATIE (CRO)

Maak van meer bezoekers klanten met conversie optimalisatie

Weet jouw doelgroep de weg naar je website wel te vinden, maar blijft het veel te vaak daarbij? Dan kun je wel wat hulp gebruiken bij het optimaliseren van je conversieratio.

Vertel onze digitale marketing experts wat je wil bereiken en dan gaan we samen aan de slag om van meer bezoekers klanten te maken.

In 3 stappen meer klanten en een betere ROI

Je bent vast niet de enige die werkzaam is in jouw branche. Dus hoe zorg je ervoor dat je in concurrerende markten toch meer klanten aantrekt en daarmee een hogere return on investment (ROI) behaalt?

Wij helpen je in drie stappen aan een betere ROI met conversie optimalisatie.

  1. Strategiebepaling om je bedrijfsdoelstellingen en behoeften vast te stellen.
  2. Uitvoering van deze strategie aan de hand van analyses en de daaruit voortkomende verbeterpunten.
  3. Monitoring van de effectiviteit van je conversie optimalisatie met meetbare resultaten.

Geheel of gedeeltelijk je conversie optimalisatie aan ons uitbesteden? Je zegt het maar. Omdat wij werken volgens het Marketing as a Solution-concept, kunnen we flexibel meebewegen met jouw wensen en behoeften, ook als deze gaandeweg veranderen.

Waarom conversie optimalisatie uitbesteden?

Omdat je resultaten wilt, niet gokwerk

Waarom zou je gokken met iets zo vitaal als je conversieratio, wanneer je kunt bouwen op de kennis en ervaring van professionals?

CRO-specialisten beheersen de kunst van het verhogen van het aantal conversies en gebruiken bewezen methodes en geavanceerde analyses om jouw website te transformeren tot een ware conversie-machine.

Zo brengt je investering meetbare verbeteringen in verkoopcijfers en klantbetrokkenheid.

Omdat je jouw tijd maar één keer kunt besteden

Verbeteren van conversie is een continu proces van testen, meten en aanpassen. Dit is erg tijdrovend, omdat het niet alleen een diepgaand begrip van talrijke marketinginstrumenten verlangt, maar ook een hands-on benadering.

Als je het navigeren door de complexiteit van A/B-testen, het analyseren van gedrag van bezoekers aan je site en nauwkeurige conversie funnel optimalisatie aan een conversie optimalisatie bureau overlaat, hoef jij het wiel niet opnieuw uit te vinden.

Zo win jij waardevolle tijd terug die je kunt investeren in andere kernactiviteiten van je bedrijf.

Omdat je wilt blijven groeien met je bedrijf

Stilstaan is achteruit gaan. Als je wilt blijven groeien en boven je concurrentie uitsteken, moet je voortdurend je online marketing activiteiten monitoren en verbeterkansen aangrijpen.

Door dit toe te vertrouwen aan experts die up-to-date blijven met de nieuwste trends en technologieën, kun je er zeker van zijn dat jouw website altijd optimaal presteert en zich aanpast aan de veranderende behoeften van je klanten.

Zo blijf jij voortdurend groeien en vooroplopen in je markt.

IT-MARKETING

Sparren over online marketing?

Dan kan met mij! Met meer dan 30 jaar ervaring in CRM en online marketing denk ik graag met je mee over hoe je met onze hulp jouw organisatie naar het volgende niveau tillen.  

Zo werkt conversie optimalisatie uitbesteden aan Fueld

Fueld heeft als online marketing bureau met focus op conversie ratio optimalisatie (CRO) — ook wel gewoon conversie optimalisatie genoemd — diepgaande kennis over het meten en optimaliseren van conversies op je website.

We zijn een bureau dat verder kijkt dan alleen naar de mogelijkheden van je website; we houden het grotere geheel in het oog en kijken vooral ook naar de mogelijkheden die een effect hebben op het bereiken van je doelen.

Om hogere conversie voor je te realiseren ondersteunen we je op drie cruciale vlakken:

Analyse van gebruikersgedrag

We stellen vast hoe de gebruikers jouw website gebruiken en waar ze vastlopen of afhaken. Zo kunnen we de mogelijke verbeterpunten aangeven om je doelstellingen te behalen als het gaat om de resultaten van je website.

Verbeterde gebruikerservaring

We verbeteren de laadsnelheid, gebruiksvriendelijkheid, navigatie en toegankelijkheid van je site. En natuurlijk ook die cruciale landingspagina’s die voor de conversie zorgen.

A/B-testen

Door verschillende versies van webpagina's te testen bepalen we welke knoppen, afbeeldingen, teksten of lay-outs het beste presteren en het effect van je campagnes verhogen. Met A/B-testen krijg je inzicht in het effect van de verschillende varianten.

VIND ANTWOORD OP

Veelgestelde vragen over conversie ratio optimalisatie (CRO)

Wat is een conversie?

Conversies zijn bezoekers van je website die daar de gewenste acties uitvoeren waarvoor de pagina bedoeld is. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen harde en zachte conversie.

Harde conversies zijn acties van de website bezoeker die een directe bijdrage aan je omzet leveren. Denk hierbij aan een bestelling van een product of een inschrijving voor een betaald evenement.

Zachte conversies zijn conversies die niet direct geld opleveren, maar je potentiële klanten wel een stap verder brengt in de customer journey, bijvoorbeeld het downloaden van een whitepaper, het aanvragen van een sample of het invullen van een contactformulier.

Het conversiepercentage geeft het percentage bezoekers weer dat deze gewenste actie doet ten opzichte van het totaal aantal bezoekers op je website.

Wat is een goed conversiepercentage?

Een goed conversiepercentage varieert per bedrijf. Het is daarbij belangrijk de kosten van acquisitie en de verwachte waarde van de klantrelatie (Customer Lifetime Value) tegen elkaar af te zetten, zodat je kunt bepalen of jouw conversiepercentage voldoende is om winstgevend te blijven.

Onze tevreden klanten ervaren een verbetering tot wel 10% als het gaat om genereren van leads, terwijl het algemeen gemiddelde percentage rond de 2% ligt.

 

Wat kost een conversie optimalisatie bureau?

Het zal je niet verbazen dat de investering in het doorvoeren van optimalisaties op je website afhankelijk is van je situatie. Meerdere factoren spelen hierin namelijk een rol, zoals de complexiteit en de grootte van je website, de kosten voor software die wordt gebruikt bij de data-analyse en verbetering en de aard van de samenwerking.

De initiële analyse wordt meestal doorbelast op basis van de te besteden tijd. Vervolgens voert het conversie optimalisatie bureau de verbeterslag uit op projectbasis of op basis van een maandabonnement. Dat laatste varieert tussen de 1.000 en 7.500 euro per maand, afhankelijk van de impact, de gewenste rapportage en de testen en verbeterslagen.

GROEI BEGINT MET KENNIS

Laat je inspireren door onze blogs

IT-MARKETING

De acht nieuwste ontwikkelingen van LinkedIn

LinkedIn heeft afgelopen zomer een aantal nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd. Waarschijnlijk bent u er al een paar tegengekomen, maar kent u deze al?

VERGROOT HET ONDERNEMEND VERMOGEN VAN JOUW ORGANISATIE

Team Fueld staat voor je klaar.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in CRM en marketing?

De wereld staat niet stil en wij zeker ook niet. Schrijf je in en voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over HubSpot en IT-marketing. We beloven je niet te spammen!