De acht nieuwste ontwikkelingen van LinkedIn

De acht nieuwste ontwikkelingen van LinkedIn

LinkedIn heeft afgelopen zomer een aantal nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd. Waarschijnlijk bent u er al een paar tegen gekomen, maar hier hebben we de ontwikkelingen grotendeels opgesomd. Lees hier de acht ontwikkelingen zodat u weer helemaal op de hoogte bent van de nieuwste features van LinkedIn.

Naar connecties binnen connecties zoeken

Hierbij is het mogelijk om te zoeken naar connecties binnen je netwerk. Een voorbeeld hiervan is dat er in het netwerk van Pieter Jansen naar connecties gezocht kan worden door middel van bepaalde zoekopdrachten. Zoekt u iemand met een bepaalde titel binnen het netwerk van Pieter Jansen? Dan kan dit ingevuld worden.

Video’s delen

Bij het plaatsen van een bericht, kan er nu ook een video toegevoegd worden. De video kan dan gelijk bekeken worden in plaats van doorverwezen worden naar YouTube.

Lees ook:
LinkedIn campagne: specifieke targeting

Kopregel

Zorg voor een pakkende kopregel, want het is nu mogelijk om de kopregel van iemands profiel te zien wanneer u met de cursor over iemands naam gaat. Deze regel moet pakkend zijn, omdat op die wijze de lezer getriggerd moet worden om naar uw profiel te gaan.

Online/offline

Op LinkedIn is nu te zien wie er online is, dit kan gezien worden aan de hand van een groen bolletje. Ook is het mogelijk om te zien op welk apparaat diegene online is. Een grote witte stip in het groene bolletje betekent online op mobielen zonder betekent witte stip betekent dat diegene online is op desktop.

Meldingen uitzetten

Het kan als vervelend ervaren worden wanneer u reageert op een post met bijvoorbeeld een felicitatie, waarbij er na u nog veel andere mensen reageren. Deze meldingen blijven dan komen. Een nieuwe functie is dat dit uitgezet kan worden door middel van de functie ‘Hide this post’.

Meerdere foto’s plaatsen

Er kunnen nu ook meerdere foto’s worden toegevoegd aan een bericht. Dit kan erg efficiënt zijn wanneer u meerdere producten wil laten zien in een bericht.

Checken blog

Het is mogelijk om een concept van een blog naar iemand te sturen. Voordat het artikel gepubliceerd wordt op LinkedIn, kan het dus nog verstuurd worden naar iemand. Dit concept kan dan door diegene worden geredigeerd.

Content delen

Wanneer er nu iets gedeeld wordt, is het ook te zien via wie het gedeeld is. Voorheen was alleen het artikel te zien die gedeeld werd. Sinds de nieuwe ontwikkelingen is het dus ook te zien via welke persoon het artikel gedeeld is.

Dit zijn grotendeels de nieuwste ontwikkelingen van LinkedIn. Heeft u hulp nodig bij het toepassen van deze ontwikkelingen of wilt u meer informatie over hoe u een goede LinkedIn-campagne kunt opzetten? Download ons whitepaper “LinkedIn 2.0 inzetten in uw marketingcampagnes” dan hier.