De verschillende toepassingsgebieden van MaaS

De verschillende toepassingsgebieden van MaaS

Een bedrijf runnen is een uitdaging en er zijn veel aspecten waarop jij je kunt concentreren. Marketing is een uiterst belangrijke functie voor de meeste bedrijven, omdat dit de manier is om het bedrijf te informeren en nieuwe klanten aan te trekken. Naarmate de tijden veranderen, moeten marketingsystemen echter ook veranderen. De eisen van klanten veranderen snel, er is meer afhankelijkheid van technologie en een constante aanwezigheid op sociale media is noodzakelijk.

Voor kleine en middelgrote bedrijven (MKB’ers) is het bijhouden van veranderende marketingbehoeften moeilijk, zo niet onmogelijk, wanneer ze vertrouwen op interne marketingprofessionals. Het is een hele uitdaging om experts op alle gebieden te vinden om een ​​marketingcampagne te starten en te onderhouden zonder het budget snel te verspillen. Voor MKB’ers is dit gewoon niet realistisch, vanuit mankracht of financieel perspectief. Dit is waar Marketing-as-a-Service (MaaS) van pas komt. Hiermee kunnen startups en kleinere bedrijven marketingcampagnes ten volle uitvoeren, terwijl intern personeel zich kan concentreren op de fundamentele en dagelijkse bedrijfsbehoeften van het bedrijf.

Haal meer kennis in huis
Met Marketing-as-a-Service wordt een extern bedrijf ingehuurd om veel marketingactiviteiten over te nemen. Het bedrijf behoudt nog steeds de controle over het project, maar is niet direct betrokken bij alle details en uitvoering, waardoor er tijd vrij is voor andere zaken. Deze externe krachten helpen bij het ontwikkelen van strategieën voor marketing, het creëren van relevante inhoud en het uitvoeren van de campagne via meerdere mediaplatformen.

MaaS-marketing produceert een raamwerk voor campagnes en maakt vervolgens voor elke campagne een unieke en passende aanpak voor de speciale behoeften van het desbetreffende bedrijf. Dit resulteert in de mogelijkheid om meerdere vaardigheden in te schakelen voor een snellere doorlooptijd.

Bedrijven die Marketing-as-a-Service bieden, kunnen klanten verschillende diensten aanbieden. Sommige hiervan zijn:

  • Ontwerp van de algemene campagne;
  • Aanmaken van bestemmingspagina’s;
  • Eerste en doorlopende website-inhoud, zoals pagina-instellingen en blogs;
  • Leadgeneratie;
  • Aangepaste aanpak voor organische en lokale SEO;
  • Analytics-integratie;
  • Publieke relaties;
  • Social media;
  • ROI-tracking.

→ Lees ook: 3 marketingactiviteiten die nodig zijn voor jouw as-a-service-businessmodel

Wees flexibeler met MaaS
Veranderende tijden vragen om de mogelijkheid om mee te bewegen. Flexibel zijn is uiterst belangrijk, zodat een bedrijf kan profiteren van real-time kansen. Met MaaS wordt er samen gewerkt in de cloud, wat gestroomlijnde activiteiten en flexibiliteit in marketingstrategieën mogelijk worden. Hierdoor kunnen bedrijven niet alleen relevante berichten delen, maar ook actuele berichten versturen. Dit helpt huidige en potentiële klanten op een nieuwe en enthousiaste manier te betrekken.

Krijg nieuwe inzichten
Het is gemakkelijk voor bedrijven om verstrikt te raken in wat recht er voor hun gezicht afspeelt, waardoor het moeilijk is het grotere geheel te kunnen zien. Marketing as a Service kan afstand nemen van de dagelijkse activiteiten van een marketingafdeling en zien hoe effectief huidige campagnes zijn. Met MaaS worden marketinginspanningen voortdurend geanalyseerd en gemeten om te zien welke campagnes werken en welke niet. Een Marketing-as-a-Service-bedrijf kan nieuwe gezichtspunten bieden over wat beter kan werken om kosten te besparen, de productiviteit te verbeteren en een hoger rendement op jouw investering te behalen.

Marketing-as-a-Service valt dus in veel gevallen toe te passen. Of het nou voor leadgeneratie is of voor het opzetten van een gehele campagne. Met MaaS haal je extra marketingkennis in huis voor jouw bedrijf. Heb je hier nog meer vragen over? Neem dan contact met ons op.