Google Ads update: uitgebreidere tekstadvertenties
Deze week presenteerde Google tijdens de jaarlijkse Marketing Keynote verschillende nieuwe functies omtrent Google Ads (voorheen AdWords). Hier liet Google weten dat het vanaf nu mogelijk is om een extra kop en beschrijvingsregel toe te voegen aan je advertising op Google.
Google Ads

Deze week presenteerde Google tijdens de jaarlijkse Marketing Keynote verschillende nieuwe functies omtrent Google Ads (voorheen AdWords). Hier liet Google weten dat het vanaf nu mogelijk is om een extra kop en beschrijvingsregel toe te voegen aan je advertising op Google.

Nieuwe functie: Responsive text ads

Voor adverteerders is het nu mogelijk om tekst te verwerken in de advertenties van Google. De aanleiding hiervoor is dat Google op dit moment responsive search adsintroduceert. Dit betekent dat je maximaal 15 koppen en 4 beschrijvingsregels kunt toevoegen. Vervolgens zoekt Google dan de meest toepasbare combinatie door middel van machine learning. Met responsie text ads is het mogelijk om 3 koppen en 2 beschrijvingsregels weer te geven. Tevens heeft Google aangekondigd om deze functie ook aan actieve ads toe te voegen.

Het is al even mogelijk om deze functie ook te gebruiken in Nederland. Tevens geeft Google Ads aan dat kop 3 en beschrijvingsregel 2 niet altijd worden weergegeven in de advertenties. De reden hiervan is dat Google Ads zelf voorspelt of dit voor de resultaten een positief effect heeft.

Wat betekent dit voor de advertenties?

Het grootste voordeel van deze nieuwe functie is dat je hiermee nog meer zoekwoorden en unique selling points kan toevoegen in de tekst. Ook betekent het dat je niet meer schuiven met woorden om ervoor te zorgen dat alle informatie binnen het aantal tekens wordt verteld. Tot slot zorgt het ervoor dat de teksten beter aansluiten op de landingspagina’s, waardoor je de bezoekers beter kunt informeren wat zij op de landingspagina kunnen verwachten. Maar met langere teksten kan dit ook een valkuil zijn omdat de bezoeker hierdoor zijn interesse kan verliezen.

Wat voor gevolgen dit heeft voor de resultaten is nog even afwachten. Doordat er meer ruimte nodig is voor de advertenties zal er meer doorgeklikt worden naar volgende pagina’s, maar of je hiermee meer bezoekersaantallen behaald is nog maar de vraag.

Tips voor Google Ads

Wil je graag direct aan de slag met de nieuwe functies? Lees dan nog even deze tips:

  • Wil je veel zoekwoorden in je tekst kwijt? Maak hiervoor dan voornamelijk gebruik van de beschrijvingsregels.
  • Gebruik hoofdletters voor belangrijke onderdelen in je tekst, hierdoor valt jouw advertentie meer op!
  • Tot slot is het van belang om je belangrijkste USP niet pas in kop 3 of beschrijvingsregel 2 te zetten omdat deze waarschijnlijk vaak niet worden weergegeven.

 

Ben je benieuwd wat Google Ads voor jouw bedrijf kan betekenen? Vraag een adviesgesprek aan en wij gaan het gesprek met u aan!