IT-MARKETING

3 marketingactiviteiten die nodig zijn voor jouw service marketing

Boost jouw service marketing. 3 marketingactiviteiten die zorgen voor de oplossing voor jouw huidige marketingcapaciteit. ✓Unieke marktpositie ✓Meer zichtbaarheid

Geen nieuws missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.

We beloven je niet te spammen!

Subscribe

Jouw as a service model vereist een andere strategische aanpak en werkwijze die veel op service gebaseerde bedrijfseigenaren nooit helemaal begrijpen. Een servicegericht bedrijf verschilt namelijk aanzienlijk van een product gebaseerd bedrijf.

Zonder producten en voorraad moet je ideeën, immateriële activa en beloften verkopen. Daarom heet de online marketing strategie ook: service marketing. Ontdek 3 marketingactiviteiten die je moet implementeren voor jouw servicegerichte onderneming.

1. Vind jouw unieke marktpositie

Je moet weten wat jouw ‘as a service’ onderneming onderscheidt van de concurrentie. Dit is het beginpunt van jouw service marketing. Als je het niet ziet, moet je eraan werken en het een naam geven. Het moet anders zijn, duidelijk en meetbaar verschillend.

En het verschil kan niet zo vaag zijn als ‘kwaliteit’ en ‘klantenservice’. Dit kunnen prijs, leveringsgaranties, doorlooptijd of andere voordelen zijn die uniek zijn voor de manier waarop je dingen meer doet dan anderen. Wat je ook beslist, je moet het terugbrengen tot een paar duidelijke woorden, jouw centrale boodschap voor marketing en verkoop.

2. Zichtbaarheid vergroten

Je kunt je bedrijf niet laten wachten tot een toevallige ontdekking. Je kunt ook niet wachten tot klanten je in het telefoonboek of op Google vinden. Een nieuw bedrijf moet zich op meerdere manieren kenbaar maken. Je bedrijf heeft nu veel meer marketingkanalen dan in het pre-internettijdperk.

Er zijn verschillende mogelijkheden zoals social media, betaalde advertenties, e-mails, video’s en meer. Je hebt honderden manieren om markten te bereiken en je moet de meest voordelige en productieve kiezen. Afhankelijk van de aard van je servicegerichte onderneming en je doelgroep, kun je netwerken met collega’s, de belangen van de gemeenschap ondersteunen en lokale oplossingen delen.

3. Beloon je partners

Product gebaseerde bedrijven plaatsen een kwaliteitsproduct voor de klant en zoeken naar beoordelingen over de prestaties. Servicegerichte bedrijven bieden echter geen tastbaar product. In plaats daarvan bieden ze een service die afhankelijk is van relaties om het te laten werken.

Service-gebaseerde bedrijfseigenaren bouwen hun merk op door de prospecten en klanten bij het proces te betrekken. Als dienstverlener ben je consultant, expert en meer. Maar het is aan de klant om het proces te voltooien en te ondersteunen. Je moet dus hun deelname aanmoedigen, hun rol faciliteren en meer partner zijn dan verkopen.

Deze drie service online marketing activiteiten zijn uitgangspunten voor een treffend as a service model. Elk heeft zijn eigen tactiek en strategie nodig. Elk heeft ook constante en duurzame ondersteuning nodig. Maar je moet beginnen met het begrijpen van het verschil tussen op producten gebaseerde en op services gebaseerde bedrijven.

VERGROOT HET ONDERNEMEND VERMOGEN VAN JOUW ORGANISATIE

Team Fueld staat voor je klaar.

Lees ook:

Gerelateerde berichten