Jouw B2B-marketing uitbesteden voor een vaste prijs?

  • Specialist in B2B online marketing
  • Focus op leadkwaliteit
  • Inbound Marketing
  • Alles onder één dak
  • Meer dan 30 jaar ervaring

IT-marketing 2
TEVREDEN KLANTEN

Wij verzorgen al B2B-marketing voor deze bedrijven

 

B2B Online Marketing Uitbesteden

Je B2B-marketing uitbesteden voor een vast bedrag? Dat kan! Bij Fueld noemen wij dat “Marketing as a Solution” (MaaS).

Onze online B2B Marketing Specialisten combineren dit specialisme met diepgaande kennis van de customer journey’s voor optimale leadgeneratie.

Fueld ontzorgt bedrijven met een brede set aan online marketing diensten van contentmarketing tot en met betaalde campagnes. Deze doelgerichte combinatie wordt ingezet voor het realiseren van een zo effectief mogelijke marketingstrategie voor een vast bedrag.

B2B-marketing 

In de dynamische wereld van B2B-marketing draait alles om het bereiken van de juiste doelgroepen, het genereren van kwalitatieve leads en het stimuleren van zakelijke groei. Als B2B-marketing bureau bieden we een kunnen we ondersteunen bij een breed scala aan diensten, zoals het uitwerken van strategieën en tactieken die gericht zijn op het aantrekken, converteren en behouden van zakelijke klanten. Van traditionele methoden tot cutting-edge digitale benaderingen, effectieve B2B-marketing hebben we een diepgaand begrip van de doelmarkt, goed gevoel voor sterke storytelling en bouwen we dit allemaal op een data-driven aanpak.

B2B Online Marketing

Met de verschuiving naar digitalisering hebben B2B-bedrijven steeds meer hun focus verlegd naar online marketingkanalen om hun boodschap te verspreiden en hun doelgroepen te bereiken. business to business online marketing omvat een breed scala aan tactieken, waaronder contentmarketing, sociale media, e-mailmarketing, en zoekmachineoptimalisatie (SEO). Het doel is om waardevolle connecties te creëren, leads te genereren en de online aanwezigheid van het bedrijf te versterken.

VOORDELEN

Dit zijn de voordelen van het uitbesteden van B2B-marketing

Fueld icon - Growth Marketing1

Meetbaar, bestuurbaar en succesvol

Ervaar meetbare resultaten, volledig beheersbaar en gegarandeerd succesvol.

Fueld icon - Online Marketing Strategie1

Krachtige combinatie van elf diensten

Profiteer van een krachtige synergie van elf hoogwaardige diensten die perfect op elkaar zijn afgestemd.

Fueld icon - Online Leadgeneratie1

Uitbesteding voor een vast tarief

Geniet van uitbesteding tegen een vast tarief, zonder verrassingen of verborgen kosten.

B2B Online Marketing Uitbesteden

 

Je B2B-marketing uitbesteden voor een vast bedrag? Dat kan! Bij Fueld noemen wij dat “Marketing as a Solution” (MaaS). Online B2B-marketing specialisten gecombineerd met diepgaande kennis van de customer journey’s voor een optimale leadgeneratie. Fueld ontzorgt bedrijven met een brede set aan online marketing diensten van contentmarketing tot en met betaalde campagnes. Deze doelgerichte combinatie wordt ingezet voor een zo effectief mogelijke marketingstrategie te realiseren voor een vast bedrag.

B2B Online marketing

B2B-marketing voor bedrijven is van cruciaal belang om de groei en het succes van de organisatie te stimuleren. Fueld biedt praktische en strategische oplossingen op het gebied van B2B-marketing om bedrijven te helpen bij het stroomlijnen van hun werkprocessen, het vergroten van de efficiëntie en het behalen van zakelijk succes.

Onze B2B-marketing blinkt uit door o.a.:

  • Geavanceerde tools en analyse
  • Gerichte leads identificeren en benaderen
  • Kostbare tijd en middelen te besparen
SUCCESVERHALEN

Dit zeggen klanten over ons

“Wij hebben onze SEO laten verzorgen door Fueld en dat heeft ons erg geholpen om onze online vindbaarheid te vergroten, meer websitebezoekers aan te trekken en onze conversie te verhogen.”

“Ons websiteverkeer groeide met maar liefst 150% nadat we onze SEO uitbesteed hadden aan Fueld. Door middel van een duidelijk doordachte strategie, afgestemd op alle kanalen is dit zeer succesvol gebleken.”

B2B-MARKETING

Sparren over online marketing?

Dan kan met mij! Met meer dan 30 jaar ervaring in CRM en online marketing denk ik graag met je mee over hoe je met onze hulp jouw organisatie naar het volgende niveau tillen.  

B2B-Contentmarketing

In de wereld van B2B-marketing is content koning. Effectieve B2B-contentmarketing draait om het leveren van waardevolle, relevante en boeiende content die de behoeften, uitdagingen en interesses van de doelgroep aanspreekt. Net als bij B2C ondersteunt Fueld B2B-bedrijven met het opbouwen van autoriteit door middel van hoogwaardige content, vertrouwen te winnen en relaties op te bouwen met potentiële klanten.


Contentstrategieën die B2B-organisaties

Om succesvol te zijn in B2B-contentmarketing helpen we bedrijven met een duidelijke strategie die gericht is op het creëren, distribueren en optimaliseren van content die aansluit bij de behoeften van hun doelgroep. Dit kan variëren van blogposts en whitepapers tot video's en infographics. Door de juiste mix van formats en kanalen te gebruiken, vergroten we het bereik van en helpen we bedrijven bij het genereren van waardevolle leads.

Het gebruik van storytelling in B2B-marketingcampagnes

Storytelling is een krachtig instrument in de gereedschapskist van elke B2B-marketeer. Door middel van verhalen kunnen bedrijven emoties opwekken, betrokkenheid creëren en hun boodschap memorabel maken voor hun doelgroep. Of het nu gaat om het delen van succesverhalen van klanten, het illustreren van het merkverhaal van het bedrijf, of het presenteren van complexe informatie op een toegankelijke manier, storytelling kan een sterke band opbouwen tussen een B2B-bedrijf en zijn klanten.

B2B-marketingspecialist

Om effectief B2B-marketing uit te besteden spreekt Fueld met jouw experts een heldere doelstelling af. Dit kan bijvoorbeeld het bereiken van waardevolle prospects zijn of het klantenbestand uitbreiden en de conversieratio verhogen.

Door zich te richten op de juiste doelgroep en het opbouwen van sterke relaties met potentiële klanten, helpt Fueld bedrijven een duurzame groei te realiseren en hun zakelijke doelstellingen te bereiken.

Zo helpen we bedrijven hun bereik te vergroten en gericht potentiële klanten aan te trekken door middel van o.a.:

  • Online strategie bepaling
  • Contentcreatie
  • Website optimalisatie
  • Contentmarketing
  • Social media marketing
  • SEO & SEA
  • E-mail marketing

Door de prestaties van je online B2B-marketing campagnes te meten, evalueren en optimaliseren stellen we bedrijven in staat specifieke doelgroepen effectief te bereiken.

B2B-marketing betekenis

B2B-marketing betekenis De betekenis van business to business is de verkoop van producten of diensten tussen bedrijven. Binnen de B2B loopt de marketing dan ook van bedrijf tot bedrijf. Marketing zijn activiteiten die de producten of diensten bekendheid geven op de afzetmarkt. Bedrijven brengen dus hun producten of services bij mogelijke klanten onder de aandacht. Tegenwoordig is een groot aandeel hiervan online marketing. Daarom kiezen veel bedrijven voor een online marketing strategie B2B.

Mede door het verschil in potentiële kopers tussen de zakelijke markt en de consumentenmarkt, zijn de marketingactiviteiten aangepast op de aankoopprocessen van de doelgroep. Daarom komen bij B2B unieke marketingstrategieën kijken die zich onderscheiden van de aanpak in de business to consumer sector. Deze gerichte zicht- en vindbaarheid leidt tot een grotere omzet.

Verschil B2B en B2C markt

De business to business (B2B) markt verschilt van de business to customer (B2C) markt, dat is alom bekend. Dit betekent dat de B2B-marketing een andere aanpak vereist om de juiste doelgroep te bereiken. Je kunt soms dezelfde kanalen inzetten, maar B2B-marketing is aangepast aan de dynamiek van de zakelijke markt. Denk bijvoorbeeld aan blijvende relaties met de klant en de focus op return on investment (ROI). Er zijn vaak minder klanten op de markt, maar het gaat om meer aankopen en hogere bedragen. De juiste strategie in B2B online marketing is dus een belangrijke factor om deze klanten aan te trekken en te behouden.

Verschil tussen B2B en B2C marketing

B2B-marketing online verschilt van de B2C markt. Klanten op de B2B-markt gedragen zich anders dan klanten binnen het B2C-segment. Vooral de beslissingsprocessen en visies op marktbenadering verschillen tussen beide sectoren. Daarbij heeft de B2B-marketeer andere uitdagingen die elkaar beïnvloeden.

Eén daarvan is een terugkerend thema tussen de andere complexe verhoudingen in de business to business sector: het pad richting conversie duurt langer.

  1. DMU De aankoop wordt steeds vaker gedaan door een professioneel koopcentrum, ook wel Decision Making Unit (DMU) genoemd.
  2. Koopgedrag Deze groep inkopers is technisch onderlegd. Bovendien zijn ze zich, anders dan de impulsaankopen van consumenten, bewust van hun koopgedrag. 
  3. Complexe beslissing De producten of diensten op de business to business markt zijn complexer van aard en vereisen daarom meer uitleg. Geïnformeerde buyers vragen ook meer over bijvoorbeeld ROI, waar consumenten niet mee bezig zijn. Jouw team moet dus de kennis in huis hebben hebben om diepgaand en uitgebreid op deze moeilijke specificaties en vragen in te gaan.
  4. Hoog budget Dit gedrag en de aankooptijd wordt ook beïnvloed door de hoge aankoopbudgetten op de B2B-markt. Daar komt bij dat de B2B vraag naar producten of diensten sterk afhankelijk is van de vraag waar de consumentengoederen waarin het wordt verwerkt/toegepast.
  5. Vaste klant De focus van B2B-marketing ligt daarbij op ROI, leadgeneratie en het opbouwen van duurzame relaties met de klant. Tevreden klanten blijven langer bij hetzelfde bedrijf. Er wordt op de B2B markt daarom minder gewisseld tussen leveranciers. Ook dit heeft te maken met de hoge budgetten en het complexe aankoopproces tussen meerdere beslissende partijen. 
  6. Kleine stappen B2B-marketing richt zich daarom op kleinere tussendoelen om het einddoel van jouw bedrijf over langere tijd te behalen en te behouden. 

B2B online marketing strategie

B2B online marketing strategie Je hebt een bedrijf en wilt met B2B-marketingtechnieken inspelen op de bovengenoemde factoren. Maar hoe pak je dit aan?

Aan online B2B-marketing begin je niet zomaar. Met de volgende basis aan B2B-marketinginstrumenten en de juiste up-to-date marketingtrends zet je jouw bedrijf bij de juiste klanten in de winkelmand: 

  1. Stel een doel op  En gebruik dat doel voor het bepalen van je marketingstrategie en tussendoelen. Het is makkelijker om je gericht te kunnen inzetten met een specifieke marketingstrategie als je weet wat je als bedrijf wilt bereiken. Is dat zoveel mogelijk afzet, meer bekendheid of meetbare resultaten? Verwerk deze (sub) doelen in de inzet van jouw content en marketing aanpak. 
  2. Leer je doelgroep kennen Ieder bedrijf behoort een target audience te hebben. Het is van belang dat je deze groep in kaart brengt. Zodat je weet hoe jouw doelgroep in elkaar zit en hoe hun koopproces eruitziet. Zo kun je gerichter inspelen op de behoeften van jouw klant. Door kennis over die buyers journey weet je namelijk ook op welk moment je de klant het beste kan benaderen met informatie. Daarnaast zie je beter aan welke informatie of content de (potentiële) klant behoefte heeft. Een voorbeeld hiervan is account-based marketing.  Op de B2B-markt zijn een beperkt aantal kopers. Gebruik dit in jouw voordeel. Hiermee kan de marketingcontent specifieker worden afgestemd op de interesses van jouw doelgroep. Je zet dus op het juiste moment in het aankoopproces klantgerichte contentmarketing in om potentiële bedrijven tot kopers en uiteindelijk blijvende klanten om te zetten. 
  3. Zet in op leadgeneratie Dit is het proces waarbij potentiële klanten omgezet worden tot daadwerkelijke klanten die jouw omzet verhogen. Deze groep is te vinden doordat ze contactgegevens kunnen achterlaten op jouw website. Stimuleer dit door content aan te bieden in ruil voor hun gegevens. Zodra je hun contactgegevens hebt en de interesses van deze doelgroep weet, kan je ze benaderen met bijvoorbeeld extra informatie of aanbiedingen. 
  4. Content voor B2B-marketing Content creëren speelt een grote rol in de B2B-sector en is gekoppeld aan leadgeneratie. De juiste relevante content kan er namelijk voor zorgen dat bedrijven de keuze maken om bij jou klant te worden. Denk bij deze content aan blogs, whitepapers of instructievideo's, maar ook social media marketing als online marketing kanaal. Het kan veel klanten opleveren als je je content daarbij beter inzet op de zoekintenties van jouw doelgroep en dus beter SEO-optimaliseert dan jouw concurrenten. Je wilt zowel je blogpost als je landingspagina's optimaliseren voor search engine optimization.
  5. Klantbinding  Is zoals eerder genoemd een belangrijk onderdeel van B2B-marketing: het langdurig opbouwen van relaties met jouw klanten. Ook dat is onderdeel van leadgeneratie. Je kunt dit op een ideale manier doen door de inzet van marketing strategies. Door de klant regelmatig van toepasselijke informatie, content en aanbiedingen te voorzien, kan je ervoor zorgen dat ze een kwalitatieve klant worden.
  6. Meet de resultaten Digital marketing is een ideale manier om data op te vangen. Zo kun je jouw doelstellingen bijhouden en inzien in hoeverre bovenstaande punten geïntegreerd zijn in jouw marketingtechnieken.
Wat werkt wel en wat werkt niet? Dit is belangrijk om bij te houden en zo nodig aan te passen en te verbeteren. Kijk daarom eens naar het aantal kliks op een mail, het aantal downloads van een whitepaper of het aantal inschrijvingen voor een webinar. Het kan ook helpen om feedback te vragen van je klanten. Zij weten tenslotte het best wat voor hen goed gewerkt heeft. 
ZET DE VOLGENDE STAP IN DIGITALISERING

Team Fueld staat voor je klaar.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in CRM en marketing?

De wereld staat niet stil en wij zeker ook niet. Schrijf je in en voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over HubSpot en IT-marketing. We beloven je niet te spammen!