Investeer tijd in uw SEO!

Investeer tijd in uw SEO!

Wanneer je ergens energie en tijd in stopt zoals bijvoorbeeld je website, wil je graag direct resultaat zien in de vorm van extra verkeer of kwalitatieve leads. Maar wanneer u bezig gaat met SEO-optimalisatie laten die resultaten vaak op zich wachten, waardoor de kans groter wordt dat u dit op de lange baan schuift of er minder tijd in gaat steken. Dit is zonde want SEO is zeer van belang, en een SEO investering brengt mooie resultaten met zich mee, vandaar dat wij een aantal inzichten geven met als doel om u SEO-resultaten te verbeteren!

Resultaat zonder dat u het weet

Wanneer men het over het resultaat van SEO heeft, gaat het vaak over op welke plek de website staat in de organische zoekresultaten van Google. Echter is het juist van belang om te kijken hoeveel bezoekers uw website bezoeken. Het is natuurlijk een goede indicatie wanneer uw website het steeds beter doet en een hoge positie noteert in Google, maar het is juist van belang om te kijken waar u uw bezoekersstroom aan te danken heeft. Deze informatie is relatief makkelijk te verkrijgen.

Een tool die hiervoor gebruikt wordt en zeer waarschijnlijk bekend bij u is, is Google Analytics. Wanneer u naar ‘Acquisitie’ gaat vindt u de eerste inzichten die van belang zijn om erachter te komen waar uw bezoekers vandaan komen. Onder het kopje kanalen vindt u bijvoorbeeld de herkomst van de potentiële klant. Wanneer u enkel en alleen de stroom bezoekers wilt weten die via organische zoekresultaten uw website heeft gevonden gaat u naar het kopje ‘Organic Search’. Uiteraard zijn er nog veel meer mogelijkheden met Google Analytics, maar met deze basic optie krijgt u een beter beeld van uw SEO-inspanningen.

SEO vereist een lange adem

De tijd van een zoekwoordenanalyse uitvoeren en vervolgens daar een handjevol teksten over te schrijven is inmiddels voorbij, Google straft dit eerder af dan dat dit beloond wordt met een hoge positie. De concurrentie is inmiddels ook al zo ver dat dit niet meer genoeg is. Maar niet alleen de concurrentie is hierin veranderd, ook de gebruiker doet mee aan een verandering. Waar men eerst op een bepaald woord zocht, wordt er tegenwoordig steeds vaker gezocht op concrete vraagstukken zoals ‘Hoe verbeter ik mijn SEO-strategie’?

Maar hoe speelt u hier dan wel op in? Dit doet u door over een bepaald onderwerp meerdere kanten te belichten. Een goede manier is ook het beantwoorden van vragen van klanten. Het is daarom nog steeds van belang om eens om de zoveel tijd een zoekwoordenanalyse te doen om erachter te komen waar uw doelgroep op zoekt. Stel uw content creatie af op de problemen van uw doelgroep en boek positieve resultaten.

Alternatieven SEO

Zoals eerder vermeld vraagt SEO het een en ander van uw tijd en inspanning. Logisch dat u dan ook eens gaat denken en kijken naar alternatieve opties om via een andere weg resultaat te boeken. Een van de alternatieven is AdWords. Met AdWords kun je met behulp van betaalde advertenties een hoge positie krijgen in Google. Op korte termijn biedt dit uiteraard kansen, maar door de jaren heen zijn de klikprijzen enorm gestegen. Tenzij u hier dus een aanzienlijk budget voor uitrekt is dit niet een optie voor de lange termijn.

Het investeren in goede SEO kan dus voelen alsof je er weinig of geen resultaat mee boekt. Benadruk daarom ook juist eens de positieve resultaten in plaats van te kijken naar de slechte resultaten, dit zorgt namelijk voor extra motivatie om er mee aan de slag te gaan. Oftewel, blijf consequent en doordacht bezig met uw SEO-activiteiten en boek zichtbare resultaten!

Wilt u hulp bij het verbeteren van uw SEO? We gaan graag met u om de tafel om dit met u te bespreken!