Websitebezoekers herkennen, wat kun je ermee?

Websitebezoekers herkennen, wat kun je ermee?
Een doelstelling waar veel bedrijven prioriteit aan geven, is het genereren van zoveel mogelijk bezoekers naar hun website. Dat zorgt er logischerwijs voor dat meer mensen gebruik willen maken van hun diensten, is de gedachte. En dat klopt vaak ook. Maar inzicht in wie deze websitebezoekers zijn en waar zij naar op zoek zijn, ontbreekt vaak. Dat is jammer, want met deze kennis kan een bedrijf nog beter inspelen op de wensen van websitebezoekers. Dat zorgt voor meer websitebezoekers én klanten.

 

Hoe kan ik mijn websitebezoekers herkennen?

Het herkennen van websitebezoekers wordt mogelijk met behulp van IP-tracking. Dat gaat als volgt in zijn werk. Elke computer maakt verbinding met het internet vanaf een bepaald IP-adres, die per computer uniek is. De IP-adressen van bedrijven zijn vaak opgenomen in de ‘RIPE database’. Zo kan dus worden achterhaald welke bedrijven jouw website hebben bezocht.

 

Hoe weet ik welke pagina’s websitebezoekers bekijken?

Een handig hulpmiddel waarmee je kunt bekijken welke pagina’s door websitebezoekers bezocht worden, is Google Analytics. Google Analytics biedt ook inzicht in de tijdsduur waarin een bezoeker op jouw website blijft. Met deze informatie heb je meer inzicht in de interesses en vraagstukken van potentiële klanten.

 

Websitebezoekers herkennen en targeten

IP Marketing biedt verschillende voordelen. Je kunt websitebezoekers beter herkennen en vaststellen of dit de bedrijven zijn die binnen je doelgroep vallen. Zo kan ook blijken dat je bedrijven van een andere doelgroep aantrekt, waar je als organisatie op in kunt spelen.

Je kunt websitebezoekers beter herkennen en vaststellen of dit de bedrijven zijn die binnen je doelgroep vallen.

Verder zorgt IP Marketing voor gerichte marketing. Je weet waar bezoekers naar op zoek zijn, wat voor bedrijven het zijn en waar deze bedrijven gevestigd zijn. Door de marketingstrategie hierop af te stemmen wordt de kans groter dat bedrijven een aankoop doen bij jouw organisatie.

Ook biedt IP Marketing inzicht over het juiste moment waarop je websitebezoekers kunt benaderen. Wanneer je ziet dat een bedrijf meerdere keren op een dag jouw website heeft bezocht, dan kun je dit bedrijf persoonlijk benaderen. Tot slot zorgt IP Marketing voor meer conversie. Door gerichter te communiceren wordt jouw organisatie een aantrekkelijkere optie dan jouw concurrenten.

Door gerichter te communiceren wordt jouw organisatie een aantrekkelijkere optie dan jouw concurrent

 

Marketing as a Solution

Met Marketing as a Solution (MaaS) wordt het uitbesteden van online marketing bedoeld. Marketing as a Solution biedt de mogelijkheid tot uiterst precieze targeting, aan de hand van zes alomvattende online marketingdiensten. Met Marketing as a Solution kun je op marketing werkzaamheden besparen, door het ontwerpen, bouwen en optimaliseren van jouw marketinginfrastructuur en campagnes uit te besteden aan de gespecialiseerde partij. Ook biedt dit talloze nieuwe inzichten in je (potentiële) klanten.

 

Fueld helpt inzicht te krijgen in jouw websitebezoekers

Wij maken het mogelijk om jouw websitebezoekers te herkennen, te volgen en precies te targeten. Dat doen wij helemaal in lijn met de doelstellingen van jouw organisatie. Daarom gaan we eerst met je in gesprek, om zo te bepalen wie je doelgroep is, waar de doelgroep naar op zoek is en hoe jouw organisatie een bijdrage levert aan deze doelgroep.

Wij maken het mogelijk om jouw websitebezoekers te herkennen, te volgen en precies te targeten.

Wij helpen jouw organisatie om de beoogde doelgroep te bereiken en zorgen voor periodiek inzicht in de resultaten. Heb je vragen over Marketing as a Solution, IP Marketing of IP-tracking? Of zou je hier graag gebruik van willen maken? Neem dan gerust contact met ons op.

Instagram