Voor de structuur op individuele pagina’s is het van belang dat je het onderwerp duidelijk maakt. Zet daarom het zoekwoord waarop je door een bezoeker gevonden wil worden in de titel van een pagina. Dat is belangrijk voor het algoritme van zoekmachines, en zal dus helpen om beter vindbaar te worden voor bezoekers. Daarnaast is de meta omschrijving van een pagina ook erg belangrijk. Dat is een stukje tekst die op Google zichtbaar is in het resultatenoverzicht. Zo’n stukje tekst kan een bezoeker triggeren om op je website te klikken. Je komt hoger in de zoekresultaten als deze tekst aansluit bij de zoekterm die de gebruiker heeft ingevoerd. Voeg je geen passende metatekst toe, dan kiest Google zelf welke tekst er in de zoekresultaten komt te staan.Tot slot is het van belang om op pagina’s met koppen te werken. Koppen gaan vaak van H1 tot H6, waarbij H1 het belangrijkst en vaak ook het grootst is. Zorg er dus voor dat hier een structuur in zit, waarbij de grotere koppen belangrijkere informatie bevatten dan de kleinere koppen. In feite net als bij een boek met hoofdstukken en pagina’s. Een zoekmachine zal deze koppen scannen, en op basis daarvan inschatten waar je pagina over gaat. Daarnaast maakt deze structuur het voor een bezoeker ook makkelijker om door je informatie heen te scannen. Gebruik dus niet alleen maar H1 koppen, want dat maakt het juist minder overzichtelijk voor je bezoeker. Uiteindelijk wil je je producten of diensten aan je bezoekers verkopen, en niet aan een zoekmachine. Hou daar dus te allen tijde rekening mee.

Conclusie

Aan alleen een goede vindbaarheid, alleen goede content of alleen een goede website heb je niet zoveel. Je hebt een goede websitestructuur nodig om deze elementen te verbinden en een optimale gebruikerservaring te creëren voor je bezoekers. Een goede structuur zal leiden tot een betere vindbaarheid en succesvolle conversiepaden voor je bezoekers.