Met behulp van het See, Think, Do, Care-model (STDC-model) kun je de fasen van jouw customer journey analyseren. Daarnaast kun je met dit model beter inspelen op de wensen van jouw (potentiële) klanten. In deze blog lees je waarom het model voor jouw organisatie van belang kan zijn.
Waarvoor staan de fases in het See, Think, Do, Care model
Het model bestaat uit 4 fases: See, Think, Do en Care. Hieronder leggen we voor elke fase de betekenis uit.
See: in de eerste fase van het See, Think, Do, Care-model zijn consumenten geïnteresseerd in een bepaald product of dienst, maar hebben nog geen koopintentie. Het is in deze fase van belang dat je zichtbaar bent voor jouw potentiële klant. Zorg ervoor dat je je richt op de merkbekendheid.
Je kunt je marketingkanalen inrichten voor consumenten die geïnteresseerd zijn in een bepaald product of dienst. Zorg met je content dat de consument aangesproken wordt. Dat kun je doen door het schrijven van blogs en nieuwsbrieven. Daarnaast kun je adverteren om zichtbaarheid te creëren van je merk.
Think: in deze fase gaat de consument gerichter zoeken naar het product of de dienst. De consument is in overweging en vergelijkt jouw product of dienst met de concurrentie.
Zorg in deze fase ervoor dat je goed vindbaar bent en dat je de juiste informatie aanbiedt, wat aansluit op waar de consument naar zoekt. Onderzoek daarnaast hoe de consument zoekt en hoe de interactie ontstaat met je website. Daar kun je weer op inspelen met je advertenties.