IT-MARKETING

LinkedIn Sales Navigator: in contact komen met kwalitatieve leads

Zet ook LinkedIn Sales Navigator in. Bouw klantrelaties op via LinkedIn ✓Kwalitatieve leads ✓ Specifiek filteren ✓Doelbewust berichten.

Geen nieuws missen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over CRM en marketing in je inbox.

We beloven je niet te spammen!

Subscribe

Wanneer je social media inzet als onderdeel van je online marketing strategie, is de kans groot dat je voor de zakelijk doelgroep LinkedIn gaat inzetten. LinkedIn Sales Navigator is daarbij de ideale tool om jouw gewenste prospects persoonlijk te benaderen.

Deze tool is speciaal ontwikkeld voor bedrijven om de ROI op marketing strategieën te verhogen. Ontdek in dit blog hoe de tool werkt en waarom het essentieel is voor jouw bedrijf!

 

Wat is LinkedIn Sales Navigator?

Social selling, een social media trend van het afgelopen jaar, en prospecting kunnen behoorlijk veel tijd kosten als je niet over de juiste tools beschikt.

De Sales Navigator van LinkedIn is de ultieme oplossing voor het boosten van social selling en prospecting op LinkedIn, met name voor B2B-marketing. Deze tool is wellicht een efficiënte oplossing voor jou!

De Sales Navigator is een premium versie van LinkedIn en staat bekend om zijn geavanceerde zoekfunctionaliteiten, terwijl de klassieke versie van LinkedIn alleen een beperkte zoekfilter aanbiedt. De Sales Navigator van LinkedIn is een eenvoudige tool om leads te genereren.

Met behulp van deze tool kan je gemakkelijk op zoek gaan naar je gewenste doelgroep, ze persoonlijk berichten en op deze manier klantrelaties opbouwen. Deze tool is een belangrijk onderdeel voor het genereren van succesvolle digital sales activiteiten op LinkedIn.

 

 

Wat levert het op voor mijn sales resultaten?

Sales teams maken vaak al gebruik van verschillende tools en technologieën en deze investeringen in marketing platformen blijven stijgen. LinkedIn Sales Navigator voegt aan deze tools efficiënte leadgeneratie toe.

Uit onderzoek is gebleken dat 74% van de business-to-business-verkoopteams belang hebben bij de sales intelligence tools van LinkedIn.

Tegenwoordig leven we in een wereld waar digital sales niet kan ontbreken. Hierdoor zijn activiteiten zoals e-mails en telefoontjes niet langer voldoende.

Prospects hebben het vaak te druk of zijn niet op kantoor om verkoopgesprekken aan te gaan en e-mails raken veelal verloren tussen de aanbiedingen van concurrenten.

Met LinkedIn Sales Navigator kan jouw verkoopteam doelbewuster met berichtgeving omgaan en selectief zijn in wie zij willen bereiken. Bovendien is de tool een aanvulling om op een effectieve manier om sales en marketing op één platform op elkaar af te stemmen.

 

Hoe werkt de Sales Navigator van LinkedIn?

Dit systeem bevat een groot aanbod aan mogelijkheden om kwalitatieve leads te genereren: je kan prospectactiviteiten volgen, relevante Accounts en Leads gemakkelijk opzoeken door middel van een filterfunctie en persoonlijke berichten sturen via InMail.

 

InMail is het versturen van e-mails direct vanuit LinkedIn. Het is een manier om je bedrijf te onderscheiden van de traditionele e-mails. Daarnaast bieden InMails een hogere open- en klikratio.

De tool verzamelt de lijst met interessante personen en de organisatielijst apart. Er zijn twee lijsten: Accounts en Leads. In de lijst Accounts verzamel je bedrijven die voor jouw organisatie interessant zijn. Heb je de personen/bedrijven die voor jouw organisatie van belang zijn gefilterd?

Jouw potentiële prospects worden dan opgeslagen als Lead, zodat je gemakkelijk kunt bijhouden wat de actualiteiten en wijzigingen van de persoon of het bedrijf zijn.

Deze twee lijsten zijn zichtbaar op de tijdlijn van je Sales Navigator en bieden een goed overzicht van belangrijke updates. Hiermee kom je gemakkelijk in contact met jouw potentiële klant, bijvoorbeeld door deze handige lijsten of met het versturen van een InMail.

 

Tips voor het gebruik van LinkedIn Sales Navigator

  • Zorg voor een professioneel LinkedIn-account
  • Zorg voor relevante content op je account
  • Richt je op actieve gebruikers
  • Filter personen/organisaties zo specifiek mogelijk
  • Ontwikkel een unieke benadering voor iedere prospect
  • Reageer actief op relevante onderwerpen rondom B2B-marketing en -sales binnen de doelgroep
 
Form CTA
 

Integreren met een CRM-systeem

Het is mogelijk om de Sales Navigator vanaf de team-editie met verschillende CRM-systemen te integreren. De systemen HubSpot, Microsoft Dynamics 365 en Salesforce worden ondersteund door de Sales Navigator.

Je kan dan Leads en Accounts van en naar je CRM-systeem synchroniseren. Hierdoor houd je goed overzicht over je activiteiten en zijn het openen van verschillende tabbladen om Leads en Accounts te zoeken verleden tijd.

 

HubSpot-integratie

Gebruik HubSpots integratie met LinkedIn Sales Navigator. Deze integratie biedt LinkedIn inzichten over jouw HubSpot contact- en bedrijfsgegevens.

Daarnaast kan de gehele organisatie direct inzage krijgen in de activiteiten. Na de koppeling kan je ook rechtstreeks vanuit HubSpot InMails versturen.

Naast het beheren van de Sales Navigator via de computer kun je na de integratie de taken ook beheren op de mobiel via de HubSpot mobiele app.

Hierdoor kan je overal en waar je maar wilt je Sales Navigator activiteiten uitvoeren en beheren.

 

LinkedIn Sales Navigator Pricing

De prijs van het LinkedIn Sales Navigator abonnement is ongeveer €74,- per maand.

Om LinkedIn Sales Navigator optimaal in te kunnen zetten is het van belang dat je LinkedIn onder de knie hebt.

Heb je dit nog niet en wil je graag hulp hierbij? Vraag dan een adviesgesprek bij ons aan!

We leggen je ook graag meer uit over de LinkedIn Sales Navigator kosten. Daarnaast bieden wij een compleet marketingpakket aan, waarbij we jou ondersteunen met het uitvoeren van de activiteiten en/of met de integratie van HubSpot!

VERGROOT HET ONDERNEMEND VERMOGEN VAN JOUW ORGANISATIE

Team Fueld staat voor je klaar.

Lees ook:

Gerelateerde berichten