Je kunt je website optimaliseren doormiddel van 3 SEO pijlers om je vindbaarheid in de zoekmachines te verhogen. In een effectieve SEO strategie bevindt zich de volgende 3 SEO pijlers: content, techniek en autoriteit.
Content
Met content wordt er bedoelt: geschreven SEO-teksten en het beeldmateriaal op jouw website.
- Blogs
- Webinars
- Whitepapers
- Video’s
- Infographics
- Visuals
Zonder sterke content is je website niet veel waard en zul je nooit hoog in de zoekresultaten terechtkomen. Je content moet zowel voor de lezer als voor Google begrijpelijk en waardevol zijn.
Houd er dus bij het schrijven van je teksten rekening mee, dat de tekst lekker leesbaar blijft en antwoordt geeft op de vraag van de lezer en aansluit bij de fasen van de customer journey. Bij dit facet van de SEO strategie, zul je een zoekwoorden analyse moeten verrichten voor je content.
Door te beschikken over relevante zoekwoorden, weet je waar de focus ligt voor jouw content. Daarnaast vul je visuals aan met ALT-tekst, om alles uit de SEO te halen.
Techniek
Naast het verwerken van content in je SEO strategie, is techniek ook een belangrijke pijler. Techniek is alles wat achter de schermen van een website afspeelt. Zonder goed werkende techniek kan je website niet functioneren. Zoekmachines hechten veel waarde aan zaken zoals:
- Laadsnelheid
- Leesbaarheid op de smartphone
- Website structuur en paginastructuur
Autoriteit
De laatste belangrijke pijler voor je SEO strategie is autoriteit. Autoriteit gaat voornamelijk over de waarde van je website. Hoe meer autoriteit je website heeft, hoe hoger je in de zoekmachine resultaten komt te staan. Je kan je autoriteit verhogen door middel van linkbuilding.
Met linkbuilding zorg je ervoor dat relevante links op andere sites naar jouw website verwijzen. Let op: je wilt altijd een do follow link, zodat de link ook echt meetelt.