B2B-LEADGENERATIE

Laat de kwaliteit van je B2B-leads te wensen over?

Je sales afdeling kan het nooit druk genoeg hebben. Tenminste, niet met kwalitatieve leads. Maar wat als je website niet genoeg van deze leads binnenbrengt en je conversie daardoor achterblijft? Dan wordt het tijd om je B2B-leadgeneratie aan te pakken.

Vertel onze experts jouw behoeften en ambities, zodat we er samen voor kunnen zorgen dat je over strategieën en tactieken beschikt die perfect aansluiten bij jouw bedrijf en doelgroep.

2023_MarketingHub_Attract_Leads3

Kwalitatieve B2B-leads genereren in 3 stappen

Zit je te springen om een solide pijplijn van hoogwaardige B2B-leads, maar weet je niet waar je die vandaan moet halen? Geen zorgen, want bij Fueld ben je aan het juiste adres.

Wij helpen je in drie stappen aan meer B2B-leads van hogere kwaliteit:

  1. Assessment om je doelstellingen en ambities in kaart te brengen.
  2. Inrichten van leadverhogende marketing- en verkooptechnieken, afgestemd op jouw branche.
  3. Analyseren en aanscherpen van leadgeneratie om continu te verbeteren.
Van leadgeneratie- en lead nurturing campagnes tot gerichte e-mail marketing en het bieden van persoonlijke opvolging via sales teams, wij helpen je bij het verder ontwikkelen van warme leads en het creëren van kwalitatieve verkoopkansen.
TEVREDEN PARTNERS

Wij verlenen al B2B-leadgeneratie services voor

Waarom B2B-leadgeneratie?

Omdat je top-of-mind wilt zijn bij beslissers

Wanneer potentiële klanten een behoefte hebben die jouw producten of diensten kunnen vervullen, wil je dat ze direct aan jouw bedrijf denken.

Door een sterke aanwezigheid en het opbouwen van vertrouwen door middel van effectieve marketing en communicatie, vergroot je de kans dat beslissers voor jouw bedrijf kiezen. Het creëren van een positieve merkassociatie en het tonen van expertise in jouw vakgebied zijn essentiële elementen om top-of-mind te blijven bij deze belangrijke besluitvormers.

Omdat je alles uit je marketing budget wilt halen

Zonder een gerichte B2B-leadgeneratiestrategie loop je het risico je marketingbudget te verspillen aan activiteiten die niet effectief zijn in het aantrekken en converteren van waardevolle leads.

Door te investeren in B2B-leadgeneratie kun je je marketing budget optimaliseren en ervoor zorgen dat je geld goed besteed wordt aan doelgerichte campagnes en tactieken die resultaten opleveren en zo de groei van je bedrijf stimuleren.

Omdat je geen potentiële klanten meer wilt mislopen

B2B-leadgeneratie helpt je gericht potentiële klanten te vinden, een waardevolle contactendatabase op te bouwen en je marketingcampagnes effectiever en doelgerichter in te zetten.

Zo zorg je ervoor dat je geen kostbare kansen misloopt. Bovendien stimuleert het de groei van je bedrijf door het vergroten van je klantenbestand en het versterken van je positie in de markt.

IT-MARKETING

Sparren over het verbeteren van je B2B-leadgeneratie?

Dan kan met mij! Met meer dan 30 jaar ervaring in CRM en online marketing denk ik graag met je mee over hoe je met onze hulp jouw organisatie naar het volgende niveau tillen. 

4 manieren om nieuwe leads te genereren

Je wilt consumenten graag bekend maken met jouw oplossing voor het probleem of de vraag die ze hebben. Uiteindelijk hoop je dat ze dan ook daadwerkelijk voor jouw product of dienst kiezen. Het gaat dus om het omzetten van de getoonde interesse van je leads in een actie.

Dit kan op verschillende manieren. We lichten er vier belangrijke voor je uit:

Ken je klant door en door

Zorg ervoor dat je een volledig beeld van je doelgroep hebt, ook op de B2B-markt. Zo weet je namelijk welke geïnteresseerde prospects daadwerkelijk interessant voor je zijn. Dat maakt het makkelijker om gerichte campagnes op te zetten. Het opstellen van buyer persona's kan je hierbij helpen.

Ook de B2B-sector kent een buyer journey. Deze begint met een potentiële klant die een probleem ervaart (de awareness fase). De klant gaat dan op zoek naar een oplossing (de consideration fase). Ten slotte maakt de klant een keuze voor een leverancier om het probleem op te lossen (de decision fase).

Hoe beter je de buyer journey van je zakelijke klanten kent, hoe makkelijker het wordt om hier met jouw verkoopproces op in te spelen en zo je sales pipeline te vullen.

Verzamel gegevens

Wanneer je contactgegevens verzamelt, zoals e-mailadressen en telefoonnummers, kun je direct contact leggen met potentiële klanten en hen voorzien van relevante informatie en aanbiedingen. Daardoor kun je de interesse die ze hebben getoond omzetten in een concrete actie, zoals het aanvragen van een offerte of het plannen van een afspraak.

Contactformulieren zijn hiervoor een voor de hand liggende optie. Gebruik deze op een effectieve manier door ze toe te voegen aan strategische en relevante pagina’s, zoals productpagina's of servicebeschrijvingen.

Ook gated content is een belangrijk onderdeel van leadgeneratie. Creëer waardevolle content die informatief en relevant is, zodat bezoekers bereid zijn hun gegevens achter te laten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een e-book, whitepaper of (opgenomen) webinars.

Spoor aan tot actie

Wil je je doelgroep tot actie laten overgaan, dan mag een duidelijke en aantrekkelijke call-to-action (CTA) niet ontbreken. Plaats deze op strategische plekken op je website, zoals bovenaan de homepage of op relevante productpagina's.

Wat ook kan helpen is om je leads alvast een stukje van een je product of dienst aan te bieden. Dat kan bijvoorbeeld een demo of trial van een bepaald product zijn, een deel van een document of een gratis proefaccount. Zo kunnen ze alvast een beetje ‘proeven’ wat ze kunnen krijgen.

Blijf voor je klanten zorgen

Leadgeneratie is een continu proces, dat na aankoop van jouw dienst of product gewoon door gaat. Je wilt natuurlijk wel je bestaande klanten behouden en een goede klantervaring is daarin van cruciaal belang. Investeer daarom in het bouwen en onderhouden van duurzame klantrelaties.

Dat doe je bijvoorbeeld door nieuwe content of aanbiedingen aan te bieden die specifiek gericht is op hun behoeften en interesses. Daarnaast helpt het ook om regelmatig contact met hen te onderhouden via nieuwsbrieven of persoonlijke, gerichte e-mails.

Door deze continue aandacht voor je klanten vergroot je de kans dat ze loyaal blijven aan jouw bedrijf en eventueel zelfs nieuwe leads voor je genereren door positieve mond-tot-mondreclame.

Vind antwoord op

Veelgestelde vragen over B2B-leadgeneratie

Wat is B2B-leadgeneratie?

B2B-leadgeneratie is het proces van het identificeren, aantrekken en converteren van potentiële zakelijke klanten naar gekwalificeerde leads.

Je ontdekt een lead wanneer iemand op een of andere manier interesse toont in jouw product of dienst. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door het invullen van een contactformulier of het inschrijven voor je nieuwsbrief.

De informatie van deze potentiële klant kun je als bedrijf benutten om de lead om te zetten in een daadwerkelijke klant. Alle activiteiten die je hiervoor inzet vallen onder het proces van leadgeneratie.

Wat is gerichte B2B-leadgeneratie?

Gerichte B2B-leadgeneratie is een strategische aanpak waarbij je specifieke doelgroepen en potentiële klanten met relevante en gepersonaliseerde boodschappen benadert.

Het draait om het identificeren en targeten van de juiste bedrijven en besluitvormers, met als doel gerichte interacties en het genereren van waardevolle leads die een hoge kans hebben om betalende klanten te worden.

Doordat je de focus legt op de juiste prospects en het leveren van relevante informatie, vergroot je de efficiëntie en effectiviteit van het leadgeneratieproces.

Wat kost leadgeneratie?

B2B-leadgeneratie is een vak apart en de kosten kunnen dan ook sterk variëren. Factoren als de gekozen strategieën, het doelmarktsegment en de complexiteit van het product of de dienst spelen hierin een belangrijke rol.

Er zijn zowel gratis als betaalde methoden voor leadgeneratie. Gratis methoden omvatten bijvoorbeeld het optimaliseren van de website voor zoekmachines of het gebruik van sociale media. Bij betaalde methoden kun je denken aan advertenties op sociale media of zoekmachines of het kopen van leadlijsten.

Daarom is het belangrijk om een budget te bepalen op basis van de specifieke behoeften en doelstellingen van je bedrijf en om een enigszins flexibele aanpak te hanteren, zodat je kunt investeren in wat het beste werkt voor jouw bedrijf.

Heb je zelf niet de expertise in huis en kun je dan ook wel wat hulp gebruiken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij kunnen je ontzorgen in website bezoekers herkennen, conversie optimalisatie (CRO). marketing automation, search engine optimization (SEO), social media marketing en nog veel meer onderdelen van je online marketing.

Kan ik B2B-leadgeneratie uitbesteden?

Het uitbesteden van B2B-leadgeneratie kan een verstandige keuze zijn, vooral wanneer je beperkte tijd, middelen of expertise hebt om effectief leads te genereren. 

Wanneer je samenwerkt met een gespecialiseerd bureau, kun je profiteren van hun kennis, ervaring en expertise om kwalitatieve leads te identificeren en zo je sales pipeline te versterken. Zij beschikken al over de juiste tools en vaardigheden om zo'n proces goed in te richten.

Benieuwd wat wij hierin voor je kunnen betekenen? Plan een sparsessie met Marielle en ze vertelt je er alles over.

Wat is account based marketing?

Account based marketing (ABM) is een strategie waarbij je marketing en sales activiteiten gericht zijn op specifieke, belangrijke klanten of accounts en leent zich bijzonder goed voor B2B-leads genereren.

Doordat je met een gepersonaliseerde benadering hun behoeften en uitdagingen aanpakt, bouw je sterke relaties op en realiseer je betere conversies en klantwaarde.

GROEI BEGINT MET KENNIS

Laat je inspireren door onze blogs

IT-MARKETING

Hoger in Google in slechts 7 stappen

Wil je hoger in Google komen? Je bent niet de enige. Ontdek hoe je in 7 stappen jouw zoekwoord concurrenten verslaat en zo je organische vindbaarheid...

IT-MARKETING

Wat is Generative Engine Optimization (GEO)?

GEO (Generative Engine Optimization) verbetert de vindbaarheid in AI-gedreven zoekmachines die zoekintentie begrijpen en relevantere resultaten...

VERGROOT HET ONDERNEMEND VERMOGEN VAN JOUW ORGANISATIE

Team Fueld staat voor je klaar.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in CRM en marketing?

De wereld staat niet stil en wij zeker ook niet. Schrijf je in en voor onze nieuwsbrief en ontvang regelmatig nieuws en updates over HubSpot en IT-marketing. We beloven je niet te spammen!